Toon posts:

Draadloos netwerk benodigdheden...

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit erover te denken om een draadloos netwerk aan te leggen, alleen nu had ik een paar vraagjes:

Onderstaand is niet bedoeld om reclame te maken, enkel en alleen om mijn keuze uit te leggen aan de mede-'tweakers'

Ik heb NU ADSL over ISDN (met draden). Deze vind ik lelijk en ik wil misschien later nog een computer aansluiten elders in huis. Daarom wil ik een draadloos netwerk. Nu vroeg ik me af of ik hier alleen de Tornado 242 voor nodig heb, of dat ik nog andere apparaten erbij moet kopen.

Bij voorbaat dank

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 12:21 ]

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:34

skate master

Autodesk Educator Expert

Naast de tornade zul je nog steeds je adsl modem moeten gebruiken.
Ook zul je voor de pc wie geen onboard wireless heeft een wireless netwerk kaart moeten kopen.
Dit is alles wat je nodig hebt om een draadloos netwerk op te zetten.

Succes ermee.

Verwijderd

Topicstarter
skate master schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:24:
Naast de tornade zul je nog steeds je adsl modem moeten gebruiken.
Ook zul je voor de pc wie geen onboard wireless heeft een wireless netwerk kaart moeten kopen.
Dit is alles wat je nodig hebt om een draadloos netwerk op te zetten.

Succes ermee.
thanks voor duidelijke reply:)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:20:
hier alleen de Tornado 242 voor nodig heb, of dat ik nog andere apparaten erbij moet kopen.
Je kan ook wifi adsl modems voor ISDN aanschaffen (Annex-B). Heb je 1 kastje waar alles inzit (adsl modem, wifi, 4poort switch en wifi)

[google=adsl wifi isdn modem] is je vriend.

Goede bekenden zijn Linksys, zyxel, drayteck.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Riemer schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:44:
[...]

Je kan ook wifi adsl modems voor ISDN aanschaffen (Annex-B). Heb je 1 kastje waar alles inzit (adsl modem, wifi, 4poort switch en wifi)

[google=adsl wifi isdn modem] is je vriend.

Goede bekenden zijn Linksys, zyxel, drayteck.
thanks voor antwoord
maar dan moet ik het isdn kastje ook nog bewaren toch? :)

zo ja, dan wil ik dat niet. ik wil een kastje dat draadloo sis dat ik alleen in de pc hoef te doen en in de telefoonlijn hoef te pluggen

thanks btw

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:03:
[...]

thanks voor antwoord
maar dan moet ik het isdn kastje ook nog bewaren toch? :)
thanks btw
Nee, omdat dit een all-in-one oplossing is.
Je huidige ADSL modem kan je gewoon als backup dienen, als je nieuwe het begeeft :)
zo ja, dan wil ik dat niet. ik wil een kastje dat draadloo sis dat ik alleen in de pc hoef te doen en in de telefoonlijn hoef te pluggen
Ik volg je even niet :?

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 07-08-2005 13:44 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

...dan moet ik het isdn kastje ook nog bewaren toch?
Je bedoelt de NT-1? Die blijf je altijd houden evenals de splitter zolang je ook over je ISDN lijn belt.

Verwijderd

Topicstarter
Riemer schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:24:
[...]

Nee, omdat dit een all-in-one oplossing is.
Je huidige ADSL modem kan je gewoon als backup dienen, als je nieuwe het begeeft :)

[...]

Ik volg je even niet :?
ik zoek gewoon een kastje waar alles inzit, (router modem etc) zodat ik maar een kastje achter de pc heb staan. nu heb ik een hele berg draden omdat ik adsl over isdn heb
btw kunnen jullie ff zeggen wat jullie van de tornado 840 vinden: :P
http://www.allieddata.nl/asp/products_product.asp?menu=products&productid=134&brandid=2
bovenstaand is niet bedoeld als reclame

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:31:
[...]
Je bedoelt de NT-1? Die blijf je altijd houden evenals de splitter zolang je ook over je ISDN lijn belt.
ik laat mijn isdn lijn nu ook weghalen en weer terug laten plaatsen voor de originele telefoonlijn :)
(is goedkoper per maand, en dus over de lange termijn)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Die is Annex-A, analoog dus, jij hebt een Annex-B dingetje nodig omdat je ISDN hebt :).
Als je migreert naar analoog is dit wel een goede modem/router :).

En we begrijpen heus wel dat zo'n linkje niet bedoeld is als reclame, je vraagt gewoon onze mening over iets en dat wordt echt niet opgevat als spam :>

[ Voor 20% gewijzigd door AtleX op 07-08-2005 16:38 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:36:
Die is Annex-A, analoog dus, jij hebt een Annex-B dingetje nodig omdat je ISDN hebt :).

En we begrijpen heus wel dat zo'n linkje niet bedoeld is als reclame, je vraagt gewoon onze mening over iets en dat wordt echt niet opgevat als spam :>
jep weet ik , maar omdat ik nu die isdn lijn weg laat halen, moet ik dus annex a ;)

bedankt voor reply :D

Verwijderd

Topicstarter
maar die tornado 840 is wel goed toch?? en de foutjes die draadloss inet eerst meebracht zijn nu toch ook weg (wil oa xbox live op mijn kamer op zolder spelen en pc staat beneden, dit haalt ie toch wel? EN
is deze wel compatible, weet iemand dat al, kan nergens iets vinden namelijk :( )

thanks

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 17:20 ]

Verwijderd

ik laat mijn isdn lijn nu ook weghalen en weer terug laten plaatsen voor de originele telefoonlijn :) (is goedkoper per maand, en dus over de lange termijn)
Hmmm, ISDN-1 scheelt een paar euro t.o.v. analoog met nummerweergave. We hebben het dus over een hele lange termijn, maar het scheelt inderdaad weer een kastje en wat draden.

Er zijn genoeg ADSL modem/router/accesspoint combinaties. Lees de reviews, de ervaringen van gebruikers en kies er eentje uit. Koop 'm bij voorkeur in een winkel die van ruilen geen probleem maakt.

Verwijderd

Mja, dit is wel duidelijk toch? Over wat een goede router is: zie de search en lees de FAQ/policy van dit subforum eens daarover :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.