Het viel me laatst op dat een grote en bekende keten als MyCom helemaal is gestopt met de verkoop van schermen groter dan 19". Het was me al eerder opgevallen dat zeer weinig winkels uberhaupt schermen groter dan 19" in de winkel hadden staan. Loop een willekeurige zaak binnen en je moet al moeite doen om een 19" te vinden. 20" of groter zag je dus zowieso al nergens (op de Apple store na, die heeft zelfs 30" als demonstratie staan).
Waar ligt dit nou aan? Is met 19" de grens bereikt van wat consumenten vinden passen bij hun PC kwa scherm grote? Natuurlijk heeft de prijs er wel mee te maken, maar 20" schermen heb je tegenwoordig voor rond de 500,- (zie Dell 2005fpw) en de duurste 19" die Mycom verkoopt zitten daar nog iets boven, bv de Sony SDM-HS95PB voor 599,-.
Is MyCom een pioneer met het bannen van 20" & groter, en zullen er weldra meer ketens volgen?
VOOR ALLE DUIDELIJKHEID: MET "SCHERMEN" BEDOEL IK ENKEL LCD/TFT SCHERMEN. DIT GAAT ***NIET*** OVER CRT'S
Waar ligt dit nou aan? Is met 19" de grens bereikt van wat consumenten vinden passen bij hun PC kwa scherm grote? Natuurlijk heeft de prijs er wel mee te maken, maar 20" schermen heb je tegenwoordig voor rond de 500,- (zie Dell 2005fpw) en de duurste 19" die Mycom verkoopt zitten daar nog iets boven, bv de Sony SDM-HS95PB voor 599,-.
Is MyCom een pioneer met het bannen van 20" & groter, en zullen er weldra meer ketens volgen?
VOOR ALLE DUIDELIJKHEID: MET "SCHERMEN" BEDOEL IK ENKEL LCD/TFT SCHERMEN. DIT GAAT ***NIET*** OVER CRT'S
[ Voor 23% gewijzigd door flowerp op 07-08-2005 14:05 ]
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.