Toon posts:

Oproep voor bruikbare router !!

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De oproep is heel kort maar krachtig.

Bestaat er een modem/router draadloos bestemd voor isdn over een adsl lijn
Natuurlijk zou ieder zeggen... Maar....

Bestaat er een die probleemloos zijn snelheid kan houden op 54 Mbps en ook via FTP kan uploaden.
Dus alle twee !!!
Volgens mij is dit nog niet uitgevonden.
Linksys en Arcatel kunnen dit nog niet.
Als ik alle topics er op na lees is het een en al ellende met deze 2

;) Zijn er merken die wel in aanmerking komen ???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 13:28 ]

Verwijderd

Misschien is ff bij cisco kijken. volgens mij hebben die wel redelijk veel soorten isdn routers met in ieder geval ftp

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 17:52

BHQ

ISDN stamt nog uit het tijdperk dat er nog geen wlan was, ik geef je weinig kans :)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

pricewatch: Linksys WAG54G, ADSL (4x 100Mbps, 54Mbps, ISDN)

Wat wil je gaan uploaden via ftp?

En snelheid behouden is altijd lastig bij wifi, zo lang je maar 100mw mag gebruiken.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

@ TS

Met [google=isdn router wifi] gezocht :?

Eerste link, die D-link.

Zyxel heeft ook isdn routers, alleen zonder wifi. Misschien een losse AP aansluiten op je ISDN router.

Als dat een optie is zou ik voor de Zyxel http://zylamp.zyxel.nl/pr...indexFlagvalue=1021876940gaan.

En gewoon goede afspraken maken met je leverancier als het niet goed functioneert.

[ Voor 14% gewijzigd door aReaRe op 07-08-2005 12:15 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:56:
...
Bestaat er een die probleemloos zijn snelheid kan houden op 54 Mbps en ook via FTP kan uploaden.
...
Misschien weet ik te weinig van routers af, maar ik denk dat geen enkele router via FTP kan uploaden, wat zou het ding moeten kunnen uploaden? Lijkt me niet erg nuttig. Een router moet kunnen routen lijkt me en niet dingen via FTP uploaden. Via de router FTPen zal meestal geen probleem zijn, naar de router FTPen eventueel ook niet.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:56

Haan

dotnetter

Leest iedereen hier nou verkeerd? Hij vraagt toch om een modem-router voor isdn-lijn? Niet een isdn-router.. toch?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

begintmeta schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:13:
[...]

kunnen routen lijkt me en niet dingen via FTP uploaden. Via de router FTPen zal meestal geen probleem zijn, naar de router FTPen eventueel ook niet.
Denk dat de TS meer doelt of zo'n externe router dit qua capaciteit aankan.

Wifi met encryptie kost "CPU"power, en dan ook nog isdn met compressie protocollen als V42 en V42b.

Die zyxel die ik eerder aanhaalde hadden vroeger meestal een Motorola 68000 cpu aanboord.

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 07-08-2005 12:23 . Reden: typo's ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Af en toe moet je een site bijhouden....... dat doe ik met een ftp Cute-ftp progje
Uploaden gaat altijd langzamer, maar download moet toch wel kunnen zou ik zeggen.
Met linksys gaat dat niet.
isdn bestaat nog erg veel.. we hebben hier 4 lijnen ivm een bedrijf, maar daar kan het probleem niet liggen want alle problemen doen zich ook voor met de analoge lijnen op ADSL
begintmeta schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:13:
[...]

Misschien weet ik te weinig van routers af, maar ik denk dat geen enkele router via FTP kan uploaden, wat zou het ding moeten kunnen uploaden? Lijkt me niet erg nuttig. Een router moet kunnen routen lijkt me en niet dingen via FTP uploaden. Via de router FTPen zal meestal geen probleem zijn, naar de router FTPen eventueel ook niet.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:21
Riemer schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:19:
[...]

Denk dat de TS meer doelt of zo'n externe router dit qua capaciteit aankan.

Wifi met encryptie kost "CPU"power, en dan ook nog isdn met compressie protocollen als V42en V42b.

Die zyxel die ik eerder aanhaalde hadden vroeger meestak een Motorola 68000 cpu aanboord.
Denk je dat de capaciteit van een router snel een probleem wordt als je wil gaan uploaden over je 128kbps ISDN verbinding?

@TS: Just checking he. Zoek je nu een ISDN modem-router of een ADSL modem-router voor op een ISDN lijn? :X

[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 07-08-2005 12:26 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:23:
isdn bestaat nog erg veel.. we hebben hier 4 lijnen ivm een bedrijf, maar daar kan het probleem niet liggen want alle problemen doen zich ook voor met de analoge lijnen op ADSL
[...]
Maarom via ISDN? Als je ik het zo lees, ook de beschikking hebt over ADSL ?

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

XanderH schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:23:
[...]

Denk je dat de capaciteit van een router snel een probleem wordt als je wil gaan uploaden over je 128kbps ISDN verbinding?
Dat is een vaste lijn. Die Wifi 54mbit ga je ook niet halen als je meerdere pc's met wifi hebt, dan gaan ze wifi link delen qua snelheid.

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-04 12:24
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:56:
De oproep is heel kort maar krachtig.

Bestaat er een modem/router Draadloos bestemd voor isdn.
Natuurlijk zou ieder zeggen... Maar....

Dus alle twee !!!
XanderH schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:23:
[...]
Vermoedelijk heeft TS een ADSL verbinding via een ISDN lijn.

En volgens mij is het antwoord even kort maar krachtig:

Een router is een router die dus gegevens routeert, dus ook FTP, tenzij die poort afgesloten wordt/is.

Snelheid houden is sowieso een probleem, afhankelijk van zaken als encryptie, afstand, storingsbronnen etc. etc. Maar uiteraard zit er verschil tussen een dure Cisco en een goedkope Linksys (overigens ook Cisco), maar dat ligt er maar net aan wat je ervoor over hebt.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ligt het aan mij dat ik het nut er absoluut niet van inzie.

Wat heb je in godsnaam aan 54Mbit als je ISDN lijn nooit hoger dan 128kbit komt. Ik zou in dit geval liever een betrouwbare 10Mbit wifi router hebben dan (zoals TS zegt) een onbetrouwbare 54Mbit.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Cobra_Lup schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:31:
Ligt het aan mij dat ik het nut er absoluut niet van inzie.

Wat heb je in godsnaam aan 54Mbit als je ISDN lijn nooit hoger dan 128kbit komt. Ik zou in dit geval liever een betrouwbare 10Mbit wifi router hebben dan (zoals TS zegt) een onbetrouwbare 54Mbit.
Zoals Brobbel al meldde: M6V bedoelt waarschijnlijk een ADSL-over-ISDN router.

In principe maakt het geen snars uit of je ADSL over een ISDN telefoonlijn gaat of over een analoge telefoonlijn. Hooguit is de upload wat minder.

Persoonlijk zou ik de functies gesplitst houden. Dus een apparaat (modem+router) voor de ADSL lijn en een voor de wifi.

Verwijderd

Topicstarter
O sorry.. Ik bedoelde inderdaad adsl over een isdn, dus maakt het niet uit wel modem.

waar het mij om gaat is dat er een merk bestaat die in staat is een modem/router te maken die stabiel is.
De linksys Wag54 GB is niet in staat bestanden via een ftp programma te uploaden bv naar je website.
Ik heb de WAP en firewall er af gehaald en zo verder getest.
Ook wisselen de snelheden met name het wifi gebeuren.
Verbinding is volle pond.

Als ik overal de forums er op na lees zijn er vrij geen merken die stabiel draaien.
Het moet in 2005 toch mogelijk zijn om een router stabiel te laten draaien.
joopv schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:39:
[...]

Zoals Brobbel al meldde: M6V bedoelt waarschijnlijk een ADSL-over-ISDN router.

In principe maakt het geen snars uit of je ADSL over een ISDN telefoonlijn gaat of over een analoge telefoonlijn. Hooguit is de upload wat minder.

Persoonlijk zou ik de functies gesplitst houden. Dus een apparaat (modem+router) voor de ADSL lijn en een voor de wifi.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Continu 54mbit zal vrij moeilijk worden omdat je te maken hebt met je hele omgeving en hoe die het signaal beinvloed.(Beton in de muren, andere accespoints/zenders, etc) Wat ik pas ook merkte het kan soms nog wel eens schelen om een aantal kanelen binnen de 2.4Ghz band uit te proberen hier kunnen vrij grote verschillen optreden in de betrouwbaarheid van je verbinding. (Zeker met meerdere andere accespoints in de buurt)

Het lijkt mij trouwens wel sterk dat je niet kan uploaden kijk de instellingen van je ftp programma na.
In Cute ftp pro 7.0 staat onder 'global options' en dan 'connections' ook een mogelijkheid om UPnP portmapping te gebruiken. Probeer eens of het dan beter werkt om te uploaden.

No signature found

Verwijderd

Dit is dus al in dat andere topic behandeld.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.