Toon posts:

Exchange Srv + Microsoft Oulook e-mail alias

Pagina: 1
Acties:
  • 876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden Microsoft Exchange Server 2003 geinstalleerd.
Dit is allemaal goed gegaan.

Alleen nu blijf ik hangen bij een probleem.
Ik heb een bepaalde user, en die heeft meerdere aliassen nodig.
[voorbeeld]
alias1@alias
alias2@alias
alias3@alias
[/voorbeeld]
Nu weet ik niet of ik dit goed gedaan heb, maar ik heb de verschillende mail aliassen toegevoegd in AD en dan bij het de user eigenschappen bij het tabblad "E-mail Adresses". Daar staan de nieuwe dus bij.
Nu wil ik de mail die daar op aan komt via Microsoft Oulook kunnen bekijken.
Ik voeg dus het Exchange Account toe aan Microsoft Outlook.
Alleen krijg ik dan mail binnen van het Primary mail adres.
In Microsoft Outlook kan ik ook niet kiezen vanaf welke mail alias ik een mail wil sturen :( , en dit zou ik dus wel graag willen :)

Ik gebruik:
- Microsoft Exchange Server 2003, op een win2k3 machine.
- Microsoft Outlook 2002 (Volgens mij is dat de XP versie) op een WinXPP machine.

Ik heb nu al een tijd zitten rommelen, maar ik ben er nog steeds niet uitgekomen. Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Niemand? :'(

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:21

lier

MikroTik nerd

Misschien een idee om deze in de gaten te houden...?:

[rml]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1059298[/rml]

Overigens is het naar mijn idee niet mogelijk om op deze manier een mail alias te kiezen als verzender.

[ Voor 20% gewijzigd door lier op 08-08-2005 15:34 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:19

nwagenaar

God, root. What's the differen

Helaas, het is standaard binnen Exchange niet mogelijk om mail te verzenden namens de extra toegepaste SMTP e-mail adres. Er is wel een programma op de markt die dit aankan (ben de naam even kwijt), maar is een (betaalde) clientbased oplossing meen ik.

Een workaround is om voor elke alias een aparte mailbox aan te maken, hierbij de Delivery Options (Active Directory Users and Computers -> tabblad Exchange General) aan te passen naar de desbetreffende gebruiker waarvoor die alias geld en vervolgens diezelfde gebruiker Send As rechten te geven op de aangemaakte alias (de net aangemaakte gebruiker dus die fungeerd als je alias). Je kan alleen de Send As rechten defineren als je Advanced Features aanklikt onder View binnen de Active Directory Users and Computers configuratietool. Deze Send As rechten kun je vervolgens toepassen via het verkregen Security Tabblad door de gebruiker toe te voegen en Send As aan te vinken.

Uiteraard niet de beste oplossing omdat dit ten koste gaat van een Exchange CAL en kan bij meerdere aliassen duurder uitkomen dan wanneer je het programmatje (waarvan ik de naam kwijt ben) aanschaft.

Opmerking : Namens iemand verzenden is alleen mogelijk vanuit Microsoft Outlook en dus niet vanuit de OWA client! Binnen MS Outlook kun je de Van knop activeren en via de Van knop de gebruiker/alias selecteren die je hebt aangemaakt.

[ Voor 39% gewijzigd door nwagenaar op 08-08-2005 15:45 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:35

cue

Misschien handig voor mensen die ook opzoek zijn naar deze oplossing.

Er is een Tool voor die dit probleem moet kunnen oplossen. Heb er zelf nog niet mee gewerkt.

http://www.ivasoft.biz/choosefrom.shtml