Internet op 1 van de 3 pc's valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:41
Ik weet dat er al wat topics over zijn, maar ik kan niet een antwoord vinden op mijn vraag.
We hebben thuis 3 pc.s op de router zitten.
Het gaat allemaal prima todat ik ga downloaden via newsgroep of een ander programma.
Dan gooit die steeds 1 pc van internet af, en zegt die dat er geen netwerkkabel is aangesloten.
Het is altijd dezelfde pc die eraf word gegooid.
Het kastje hebben we al op een koele plek gehangen zodat die niet overhit raakt.
Helaas werkt dit niet, want dit is al het 2de kastje waar het gebeurt.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Misschien een IP-conflict tussen die pc's? Check ff of ze allebei een ander IP hebben, stel ze desnoods statisch in.

Verder, meer info is wenselijk, zoals type router, instellingen van de pc's wat betreft netwerken...

Verwijderd

Wat voor router heb je? Het schijnt wel voor te komen dat sommige (vaak wat goedkopere-) modellen beginnen te bokken als er teveel connecties gemaakt worden.
Heb je bij die ene pc al eens geprobeerd om de NIC te vervangen of de pc's eens in een andere volgorde aan je router gehangen om te kijken of het dan nog steeds mis is?

edit:
Met de bovenbuurman dus ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 10:53 ]

• fransf
het gaat om een sitecom xdsl/cable broadband router 4s met 4 poorten.
met ingebouwde dhcpserver.
de ip adressen regelt deze router dus zelf.
andere netwerkkaart heeft geen nut, want hij heeft sinds deze week nieuwe pc en het blijft gewoon hetzelfde probleem.

[ Voor 30% gewijzigd door fransf op 07-08-2005 11:08 ]

Verwijderd

Ok, en als je de kabels er eens in een andere volgorde in prikt blijft het probleem ook bij dezelfde pc?

Wat me verder nog niet helemaal duidelijk is: je zegt dat dit al "het tweede kastje waar het gebeurt" is. Bedoel je daarmee dat je al eerder dezelfde router hebt gehad met hetzelfde probleem?
In dat geval heb je misschien een model dat dit probleem vaker heeft (als je de precieze modelnaam ff geeft of in google zoekt met het probleem kun je zo zien of dat zo is), of het ligt eraan dat je met je downloads teveel van de router vraagt. In dat geval moet je het aantal connecties misschien terugzetten naar een lagere waarde en misschien heb je je up- en download wel beiden op max. staan en dan kan het ook wel eens zijn dat dingen niet helemaal lekker meer gaan. Dat zou je ook wel tijdens het gewone surfen kunnen/moeten merken dan overigens.

Heeft het voorheen ooit wel goed gewerkt allemaal?

• fransf
me vorige router was van een ander merk die had het zelfde probleem na een paar maanden.
Net zoals deze router het heeft.
als we allemaal gewoon surfen is nix aan de hand, volgens mij gebeurt het pas als ik ga downloaden.
Alleen ik weet niet zoveel ervan af over dat downloaden lager zetten enzo.
Dus wat bedoel je er precies mee?

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

Wissel eens de kabels tussen twee PC's om en kijk of het probleem blijft bestaan op die PC, of met de kabel meeverhuist naar de andere PC

Ik heb dit 1x gehad en toen was het de kabel die ik niet goed gemaakt had.

Zit die PC toevallig op poort 1 van router? probeer dan eens een andere poort.

drs. Kama

Verwijderd

Uit je verhaal maak ik op dat het probleem niet op de router zit , maar op die ene pc (of de kabel ertussen)

1. zet de pc eens op de plek van een andere pc
Als het dan nog / weer gebeurt ligt het aan je pc (de netwerkkaart of de drivers)

2. Hang eens een andere pc aan de kabel die nu aan de "foute" pc hangt, geeft die hetzelfde probleem dan kan zal je kabel zijn.

Verwijderd

fransf schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:31:
Alleen ik weet niet zoveel ervan af over dat downloaden lager zetten enzo.
Dus wat bedoel je er precies mee?
Het ligt er aan met welk programma je download (van nieuwsgroepen heb ik persoonlijk niet veel kaas gegeten), over het algemeen kun je bij de opties/instelling van je verbinding in je downloadprogramma instellen hoeveel connecties/verbindingen hij per download toewijst.
Dat voor wat betreft het downloadverhaal. De opties van de anderen hier zijn net zo goed een mogelijkheid. ;)

Als je dit topic bekijkt, zie je dat iemand ook vergelijkbare problemen had. Hij heeft zijn edimax "een schop gegeven". >:)

Zoeken naar:Edimax verbinding valt weg kan sowieso wel nuttig zijn denk ik. :Y)

• fransf
ik heb even een firmware flash update gedaan.
Hopelijk werkt dit we zulle zien.

• fransf
Helaas heeft de firmware flash update niks geholpen.
Nu vallen er steeds 2 van de 3 pc,s uit.
Je ziet op de router steeds dat alle lichtjes van die 2 pc,s helemaal uitvallen.
Zou het ook aan de internet modem kunnen liggen waar de router op aangesloten zit.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Als ik het zo hoor, gok ik dat het probleem toch in je router zit, een aantal (meestal de goedkopere) routers kunnen hier nog weleens last van hebben. Als je de kabels zelf hebt gemaakt, zou ik die eerst even nalopen. Misschien dat je een router kan lenen bij buren / vrienden / familie om het daarmee te testen.

If I can't fix it, it ain't broken.

• fransf
en het kan niet aan de modem liggen van de provider?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
nee gezien het feit dat de verbinding met de router wordt verbroken is de kans dat het aan het modem ligt wel heel erg klein..

If I can't fix it, it ain't broken.

Pagina: 1