Probleem met harde schijf laptop

Pagina: 1
Acties:

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb deze week een nieuwe harde schijf gekocht voor mijn laptop. Het gaat om een 2,5 inch Samsung schijf van 80gb. Uiteraard heb ik eerst de faq gelezen, en ben tot de conclusie gekomen dat het geen probleem moest zijn om die harde schijf in mijn laptop (een Dell Latitude CPX650) te monteren.

Hierbij heb ik vooral gekeken naar de volgende link:
OM FAQ / Beleid

Mijn laptop is uit 2001 en de bios uit 2002 (laatste is geinstalleerd, A16)... Enige probleem zou dus volgens dit stukje de 128gb grens moeten zijn.

Goed, ik vol goede moed de harde schijf geïnstalleerd, en windows op het apparaat geïnstalleerd... Leek helemaal goed te gaan, geen probleem... Totdat ik in de bios de processorsnelheid aan wou passen...
De bios liep vast... En ik kon dus met geen mogelijkheid iets aanpassen... Oude schijf erin ==> probleem weg, nieuwe schijf erin ==> probleem terug...

Dus ik denk, ik ga even kijken of samsung een schijf test programma heeft, want misschien is dat ding niet goed... Die hebben ze, en die heb ik geprobeerd, maar dat programma herkent mijn schijf ook niet...

Grootste vraag is nu waar dit aan kan liggen...
En natuurlijk of dit kwaad kan, en of het zou helpen om de schijf om te ruilen. Zou het een beetje vervelend vinden als volgende week op vakantie de schijf er ineens mee stopt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Iemand hier een visie op? Omruilen of houden?

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12

Nick Name

SinFest!

Kijk even rond bij Dell. Sommige laptops werken met een soft bios waarbij het biosscherm op de harddisk staat. Vaak kun je een tool downloaden om je nieuwe hdd echt bruikbaar te maken.

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Heb gezocht, enige dat ik kon vinden waren firmware updates voor hitachi hardeschijven...

Verwijderd

[/quote]
Goed, ik vol goede moed de harde schijf geïnstalleerd, en windows op het apparaat geïnstalleerd... Leek helemaal goed te gaan, geen probleem... Totdat ik in de bios de processorsnelheid aan wou passen...

[quote]

waarom niet eerst je processorsnelheid aangepast, en daarna windows geïnstalleerd?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Mjah, lekkere oplossing... Tis een mobile processor, en ik wou hem op de batterij al wat sneller zetten...
Pagina: 1