Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

WIN XP Home OEM kits bijna gratis?

Pagina: 1
Acties:

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-11 13:05
Ik weet niet zeker of deze vraag hier thuis hoort maar ik probeer het maar. In de pricewatch categorie Software > Besturingssystemen staan in artikel 21480 (Microsoft Windows XP Home (OEM, UK)) regelmatig heel erg lage prijzen. Momenteel bijvoorbeeld EUR 1,27 bij PC One en EUR 7,18 bij BestelICT.

Dit zijn ook inderdaad de prijzen zoals op de sites zijn terug te vinden maar mijn vraag is of dit wel over hetzelfde (volledige) product gaat als bij de winkels waar het EUR 80 en hoger kost.

Gewoon rösti

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 21:39
pricewatch: Microsoft Windows XP Home (OEM, UK) dus :)
Inderdaad merkwaardige prijzen, en de productcode verschilt ook nog eens bij beide winkels. Ik vraag me ook ten zeerste af of het hier wel volwaardige producten betreft.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-11 13:05
Is inmiddels aangepast bij leverancier. 1 artikel was een testartikel die nu op 350 euro is gezet. De andere leverancier heeft het artikel verwijderd. Ik heb nu het edit knopje gebruikt om dit aan te melden bij de admin.

Jammer, geen goedkope licentie ;)

Gewoon rösti

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

btw, volgens een berichtje in de laatste computer totaal heeft Microsoft toegegeven dat de oem kits die je regelmatig in de spam tegenkomt, niet illegaal zijn, en dat Microsoft er ook niets tegen kan doen. Het zouden opgekochte partijen zijn van failliete boedels, waarbij er geen ondersteuning van Microsoft of het verkopende bedrijf op zit. Je hebt geen ondersteuning, maar wel recht op alle updates, omdat je gewoon een officiele licentie hebt.
(www. mag ik de link hier plaatsen, modje? .com)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Beide prijzen heb ik verwijderd.

@c70070540: als je wil linken naar een artikel is dat prima. Linken naar een site met dubieuze content of waar je voor een spotprijs OEM-licenties kan kopen, niet.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:52
Dat was een artikel in de CT toch? Of de PCM?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

zeef schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:22:
Dat was een artikel in de CT toch? Of de PCM?
1 van 2 ja inderdaad. De laatste in ieder geval, bij de ingezonden brieven.

[ Voor 164% gewijzigd door Gé Brander op 08-08-2005 19:59 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

c70070540 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:42:
[...]

1 van 2 ja inderdaad. De laatste in ieder geval, bij de ingezonden brieven.
Edit: PCM augustus 2005 - pagina 7 rechtsonder de pagina, tweede ingezonden brief. Ik quote:
Goedkope software
Spam kan soms nuttig zijn. Zo kreeg ik eens een mailtje dat me attent maakte op een downloadsite in de VS waar ik voor onwaarschijnlijk lage prijzen allerlei professionele software kon kopen.....[knip] ...Aanschaf van de nieuwste Office Suite zou me in de winkel zeket EU 500 hebben gekost, maar via die site kon ik de nieuwste MS Office System Professional V2003 voor $ 76,90 aanschaffen!
Na betaling met mijn creditkaart kreeg ik toegang tot een ftp-site en kon ik het complete pakket downloaden... [knip] ...Natuurlijk heb ik me afgevraagd hoe legaal dit nu eigenlijk is, maar registratie bij MS was geen probleem. Zelf zeggen ze zo goedkoop te kunnen zijn omdat ze geen hardware (doos, manual, schijven) of ondersteuning bieden, alleen de bitjes dus.

Noot van de redactie van PCM:
Onze eerste reactie was nog al sceptisch, dat kunt u zich voorstellen. Voor een dergelijke lage prijs kostbare Microsoft-pakketten op de kop tikken, dat klinkt te mooi om waar te zijn. We hebben Microsoft Nederland om een reactie gevraagd. Zij waren enigzins terughoudend in het geven van een antwoord, maar uiteindelijk kwam de verbazinwekkende mededeling wel. Als u de software zonder problemen kunt activeren, mag u er namelijk stilletjes van uit gaan dat u een legaal exemplaar in handen hebt met een legale sleutel. U kunt dit zelf controleren op de internetsite van Microsoft (http://www.microsoft.com/...galesoftware/default.aspx).
Hoe komen deze aanbieders aan de software? Volgens Microsoft is deze software afkomstig van failliet verklaarde bedrijven en instellingen die de software nog ongebruikt op de plank hadden staan. Vervolgens verkopen ze het tegen een hogere prijs aan u door, maar nog steeds erg goedkoop.
Zorg er wel voor dat u een internationaal Engelse-versie koopt en niet de Amerikaans Engelse. Deze eerste is (met uitzondering van de taal) namelijk wel op de Nederlandse situatie aan te passen...[knip]
Ik denk niet dat je je nu kan verschuilen achter PCM als het toch niet waar blijkt te zijn wat hierboven staat. Maar het is een opening van een deur die veel mensen open willen hebben denk ik...

[ Voor 6% gewijzigd door Gé Brander op 08-08-2005 20:02 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:52
Ja ik dacht al, waar heb het al gelezen.... Misschien dat ik bij die club uit de PCM maar eens een pakketje ga kopen, 't is geen geld voor echte licenties.

[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 09-08-2005 16:27 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

zeef schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:27:
Ja ik dacht al, waar heb het al gelezen.... Misschien dat ik bij die club uit de PCM maar eens een pakketje ga kopen, 't is geen geld voor echte licenties.
Precies, ik heb een aantal kennisen die niet een legale versie hebben, maar op deze wijze kan ik ze wel overhalen...

Pagina: 1