[XP] Windows start niet meer op na aankoppelen RAID*

Pagina: 1
Acties:

• Royal-Tweety
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 10:13
Gisteravond wilde mijn pc (2400+, KT3-ARU, onboard promise raid-0 van 2x60gb, NTFS) om onverklaarbare wijze niet meer opstarten (zwart scherm na windows logo). Om het probleem op te sporen heb ik er toen een lege 6 gb schijf ingedaan met als plan daar windows op te installeren, zodat ik vanaf een schone installatie de data op de raid kon bekijken. De installatie liep echter vast op het moment dat de 120 gb schijf werd gecontroleerd. Nadat ik de stroom kabels uit de raid schijven heb gehaald werkte de installatie vlekkeloos.

Nu heb ik het probleem dat ik de pc prima kan opstarten via windows xp op de 6gb schijf als de RAID niet aan is gekoppeld. Zodra ik dit wel doe komt het vastloop probleem terug (zwart scherm na het windows logo).
Als ik via een opstartdisk in dos de RAID schijven bekijk met readntfs dan kan ik alle bestanden gewoon zien, dus volgensmij is er dan niets mis met de data.

Nou is mijn vraag hoe ik windows weer kan installeren op de RAID. En waar zou het probleem kunnen liggen?

Carpe Noctem