Vastlopen en instabiel

Pagina: 1
Acties:

• Twiebie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-04-2022
beste mensen,

Mijn computer is nogal instabiel geworden en loopt regelmatig vast, er zaten 2 harde schijven in, waarvan de slave kapot is gegaan en eruit gehaald heb. de computer start vaak wel gewoon door naar windows, maar na een tijdje in windows loopt ie compleet vast en blijft het beeld gewoon staan, maar niks reageert. als ik reset vind ie bij het booten vaak de hardeschijf niet, als ik de bios reset op het moederbord kan ik weer opstarten.. , het probleem doet zich ook vaak voor als ik de voeding kabeltjes in de pc ligt aantik dan gaan de koelers heel snel aan en uit en loopt de pc ook vast.. wanneer de pc vast gaat lopen hoor je een paar tikjes van de HD waarschijnlijk

alvast bedankt

Amd Athlon 2800+ xp
Asus A7N8X-X
Geforce 4 TI4800 SE 128MB
512MB RAM DDR
Western Digital 80GB 7200RPM
Windows XP Pro

[ Voor 9% gewijzigd door Twiebie op 07-08-2005 04:57 ]

• Pouwper
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Het is een beetje koffiedik kijken, maar ik gok dat je voeding langzaam maar zeker aan het sterven is.
heb je specificaties (merk, ampere per volt lijn) van je voeding ??

Ik hoop voor je dat je nog garantie hebt op je overleden HD.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:37

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat voor voeding heb je? Ik ben het met Pouwper eens dat het je voeding haast wel moet zijn. Meet hem eens door of leen een voeding van iemand om te testen of het inderdaad dat onderdeel is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:14
Heb je de instellingen op je WD harde schijf wel goed?

Bij western digital harde schijven moet het jumpertje goed staan (master, als hij master is. Slave als hij slave is en single als hij alleen op een kabel zit. Niet op master laten staan als hij alleen op een kabel zit dus!).
Als het jumpertje niet goed staat, krijg je de problemen die jij omschrijft: bios kan de HD niet goed herkennen.