Ik heb de linksys wrt54g router met firmware 1.30.9 en hyperwrt. Ik heb de Intel 802.11b/g wireless kaart in mijn laptop en mijn desktop is gewoon via de kabel verbonden. Ik heb de firewall in de router uitgeschakeld. Het probleem is dat mijn internet verbinding op de desktop langzamer is dan normaal en op de laptop (wireless) is hij instabiel, de signaalsterkte is altijd goed maar de snelheid zakt constant in. Ook heeft hij firewall achtige kuren (sommige dingen worden niet of heel slecht gedownload) Als ik de router eruit haal is mijn snelheid op de desktop weer als vanouds. Mijn drivers op de laptop zijn ook nieuw. Als verdere informatie gebruik ik windows xp home met sp2 maar zonder firewall. Ik heb verschillende kanalen gebruikt maar ook dat helpt niet. Ik weet verder niet wat ik nog kan doen...
Ik zou ten eerste de firmware updaten, want 1.30.9 is wel heel erg oud. Probeer ten eerste de 2.0 stable van HyperWRT.
Hoe heb je trouwens de snelheden gemeten? Hoeveel is 'langzamer dan normaal'.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Volledig is 54mbps ik sta vaak op 1mbps of 5,5. Ik heb hyperwrt 2.0 stable...Daedalus schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 01:22:
Ik zou ten eerste de firmware updaten, want 1.30.9 is wel heel erg oud. Probeer ten eerste de 2.0 stable van HyperWRT.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 01:35 ]
Hij connect dus met 1 mpbs, maar is dat ook de maximale snelheid die je haalt? Hoever zit je dan ongeveer van de router af, zitten er muren/vloeren e.d. tussen? 54 mbps haal je meestal alleen dichtbij de router en wordt op grotere afstand vaak snel minder. Heb je al geprobeerd om de router te resetten. Heb je dezelfde problemen met de officiele firmware? Zijn er ook andere accespoints in de buurt die op hetzelfde kanaal uitzenden?
Een ding wat je misschien kunt proberen is om onder Wireless -> Advanced Wireless Settings TX en RX antenna op left en right te zetten i.p.v. auto.
Een ding wat je misschien kunt proberen is om onder Wireless -> Advanced Wireless Settings TX en RX antenna op left en right te zetten i.p.v. auto.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Zit er in de Linksys ook niet een mogelijkheid om de snelheid softwarematig te knijpen, heb hem namelijk ook gehad en kan me herinneren dat er een tabblad in de config was waar je dat kon regelen....
Verwijderd
Ja hoor.. In de zelfde pagina "Wireless -> Advanced Wireless" staat Control TX Rate
Doormiddel van het rolmenu kan je knijpen van 54 tot 12 Mbps
Doormiddel van het rolmenu kan je knijpen van 54 tot 12 Mbps
JdM schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:56:
Zit er in de Linksys ook niet een mogelijkheid om de snelheid softwarematig te knijpen, heb hem namelijk ook gehad en kan me herinneren dat er een tabblad in de config was waar je dat kon regelen....
Pagina: 1