Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC Speaker op geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik refereer even aan deze post

[rml][ ID]PC-speaker ook aansluiten op je geluidskaart[/rml]

Hier staat dus ook mijn vraag in. Ik wil het geluid wat uit mn PC speakertje komt graag over mn geluidskaart hebben. Is dit mogelijk? Zo ja hoe? is er ergens een FAQ te vinden (heb al gegoogeld). Het zou makkelijk zijn als die via de CD-rom stekker kan gaan oid. En als hij hezelfde geluid zou produceren.

Bedankt!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:21

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Dat hangt er vanaf of je pc speaker echt een speaker is of een piëzo speakertje. Als het gewoon een speakertje is zou je 'm in princiepe gewoon aan je geluidkaart kunnen hangen, maar - zeker op een interne aansluiting - heb je grote kans dat het signaal nog versterkt moet worden. De geluidskwaliteit zal overigens niet geweldig zijn.

Of het ook op een piëzo speakertje werkt weet ik niet zeker, maar ik denk van wel. De kwaliteit van het geluid wat er alleen uit komt wil ik niet weten. :X

edit: verkeerd gelezen :X je wilt dus andersom hebben... Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat eenvoudig kan. Je zou met een scoop kunnen kijken wat voor signaal er uit je speaker header van je moederbord komt, en dan vergelijken met het signaal wat er uit je cd-rom speler komt. Als het voltage het zelfde is moet het kunnen. Als het voltage niet gelijk is zou je het kunnen versterken of afzwakken met een transistor of een zenerdiode ofzo.

[ Voor 32% gewijzigd door Ethnocentrix op 07-08-2005 02:06 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Uit je speakertje van je moederbord komt gewoon een zeer zwak audio-signaal. Ros dit signaal door een amplifiertje heen en knoop er wat diodes tussen zodat de signalen van je audiokaart (gewone muziek dus) niet je moederbord in gaat en dan zou het moeten lukken. De aansturing tussen een piezo-speakertje en een speakertje kunnen niet verschillend zijn anders zouden alleen maar bepaalde moederborden in bepaalde kasten passen... :)

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Kun je hem niet gewoon aan een AUX-header of MODEM-header op je geluidskaart aansluiten? Dan kun je het volume zelfs regelen, en het is verder niet zoveel gedoe.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
HP/Compaq computer hebben standaard een speaker die vrij goed geluid geeft. Ik werk hier met een HP DC5100 en er komt best goed het windows geluid uit. Het is echt heel standaard geluid en je wil het niet als hifi installatie. Je kan wel wat mee afspelen maar veel is het niet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

itsalex schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:29:
HP/Compaq computer hebben standaard een speaker die vrij goed geluid geeft. Ik werk hier met een HP DC5100 en er komt best goed het windows geluid uit. Het is echt heel standaard geluid en je wil het niet als hifi installatie. Je kan wel wat mee afspelen maar veel is het niet.
dat speakertje is aangesloten op de soundkaart.
wat het idee is, is om de PC-speaker (dus dat bliep ding) via de soundkaart te laten werken zodat het geluid uit je speakerset komt.
sommige soundkaarten hebben hiervoor een header, en anders kan je het wel aan de aux ingang oid hangen. dat mag geen probleem zijn.
btw, als je een onboard AC97 based soundkaart hebt, kan je meestal in de bios aangeven dat speakergeluidjes naar de soundkaart gestuurd moeten worden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Voila
Voor linux: http://www.geocities.com/stssppnn/pcsp.html
Voor windows: http://support.microsoft.com/kb/q138857/

Geen extra geluidskaart nodig.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Volgens mij kun je op een aantal moederborden, zoals volgens mij een Asus P4B, in het BIOS instellen dat je de geluidskaart wilt gebruiken ipv de pc speaker.

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 08-08-2005 14:55 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

frickY schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:55:
Volgens mij kun je op een aantal moederborden, zoals volgens mij een Asus P4B, in het BIOS instellen dat je de geluidskaart wilt gebruiken ipv de pc speaker.
jah das als je een onboard geluidskaart hebt (heb ik ook op mijn Asus A7N8X Deluxe, en voorheen op mijn Epox 8K9A en ECS K7VZA3)
wie heeft het over extra geluidskaart? elke geluidskaart heeft intern wat ingangen zitten (waar je je CDrom enzo aan hangt).
dus gewoon je speaker aan zo'n ingang hangen bij de soundkaart die al in je PC zit

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ethnocentrix schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 02:03:
Als het voltage niet gelijk is zou je het kunnen versterken of afzwakken met een transistor of een zenerdiode ofzo.
Geluid is wisselspanning, wat denk je dat er gebeurt als je daar een diode tussen bouwt? :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1