Toon posts:

[ad hoc wlan] geen ping, netwerk, internet, wel connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo...

Ik heb een laptopje voor mijn vriendin gekocht vandaag. Daar zat een wlan pcmcia kaartje van intel in. Mijn pc zit via een netwerkkaart verbonden aan een speedtouch 510. Aangezien ik een USB Sweex wlan adapter had liggen, wilde ik de internetverbinding delen via ICS in windows XP en op Ad Hoc netwerkmodus.

Dat had ik beter niet kunnen bedenken... ik ben nu 5 uur verder en hoewel ik met mijn werk als systeembeheerder behoorlijke netwerken heb aangelegd, krijg ik dit maar neit voor elkaar. Wat een gedoe!

Ik heb een connectie met prima bereik tussen de 2 computers. Pingen lukt alleen niet en maar heel even zag ik in explorer de laptop vanaf de pc. De lol was wegens een time-out zo weer voorbij. De internetverbinding op de pc werkt wel prima.

Na het configureren van de firewalls van windows en Kerio personal firewall heb ik de hele zooi maar uit gegooid en kerio verwijderd, maar helaas... ik heb zoveel ip/subnet/gateway/dns combinaties geprobeerd dat mijn hoofd er van tolt. Ben ik er een vergeten?

Het ip van mijn modem is 10.0.0.138/255.255.255.0

wie heeft dit werkend en wat zijn daar de instellingen van:

Nic van de pc:
Ip:
Subnet:
Gateway:
DNS:

Sweex usb wlan in de pc:
IP:
Subnet:
Gateway:
DNS:

PCMCIA Netwerkkaart in laptop:
IP:
Subnet:
Gateway:
DNS:

Is er verder nog iets gebridged, of iets wat ik over het hoofd zie? Ze staan beide op ad hoc en het kanaal moet ook goed zijn anders was er toch geen perfecte verbinding. Ik kan dat trouwens op de pcmcia kaart niet instellen onder de eigenschappen van de netwerkkaart. Vreemd maar waar.

Het moet kunnen werken. Ja, een access point is beter, maar die heb ik niet. Dat is dus jammer.

Ik heb alle vindbare topics hierover gelezen de afgelopen uren hier op tweakers en elders, maar nee... Wie biedt uitkomst?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:16

Duinkonijn

Huh?

Nic van de pc:
Ip: 10.0.0.1
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138
DNS: dns server provider of 10.0.0.138

Sweex usb wlan in de pc:
IP: 192.168.0.1 (default bij ics)
Gateway: GEEN!!

PCMCIA Netwerkkaart in laptop:
IP: 192.168.0.2
Gateway: 192.168.0.1

zo moet hij werken.
+ je beveiliging van je wifi configgen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, maar helaas, zelfs pingen is niet mogelijk. ze zien elkaar wel en zijn verbonden, maar communiceren gaat niet verder dan dat.

beveiliging heb ik voor de zekerheid maar helemaal uit gezet.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:16

Duinkonijn

Huh?

kan je zonder ics wel elkaar aanspreken ?>

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
niet pingen nee

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus wel verbinding, maar kan niet pingen enzo... zou een van dwe kaarten stuk zijn?

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 09:24

Spoooky

Core temp 37°C

heb je wel de juiste WEP/WPA key ingetikt?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 06:46
hij heeft geen beveiliging? Windows opnieuw installeren is de enige uitweg die ik zie :+ ben zelf ook tijd bezig geweest bij kennissen om alles aan de praat te krijgen (iets andere opstelling) maar lukt met geen mogelijkheid dus ga ik gewoon Windows opnieuw installeren (want het heeft gewerkt)

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 09:37:
hij heeft geen beveiliging? Windows opnieuw installeren is de enige uitweg die ik zie :+ ben zelf ook tijd bezig geweest bij kennissen om alles aan de praat te krijgen (iets andere opstelling) maar lukt met geen mogelijkheid dus ga ik gewoon Windows opnieuw installeren (want het heeft gewerkt)
ja, maar het moet toch simpel kunnen? ik koppel weet-ik-veel-wat voor netwerken aan elkaar, maar 2 stomme wlan kaartjes ad-hoc lukt niet... het enige dat ik kan bedenken is dat een van mijn kaartjes stuk is. Of dat ik erg dom ben :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 06:46
Of dat Windows gewoon een Pain-in-the-ass is als het op draadloze netwerken aankomt. Serieus, tis altijd gedonder. Heb het bij vele op kunnen lossen, toen ze een verse install hadden. Anders werd het gewoon ondoenlijk omdat drivers/utilities en windows gewoon niet goed samenwerken.
Pagina: 1