Dell of HP Laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151415

Topicstarter
Hallo,
voor mijn studie waaraan ik dit jaar begin moet ik een laptop aanschaffen. zelf biedt de universiteit izm met dell 3 studentenlaptops aan. het gaat hier om de dell latitude D510 met verschillende specificaties. de specificaties van de laptop waarin ik geinteresseerd ben zijn als volgt:

Chassis: Latitude D510 15" XGA TFT display
Processor: Intel® Pentium® M Processor 730 (1.60Ghz, 2MB L2 cache, 533Mhz FSB)
Hard Drive: 40GB Removable EIDE ATA-100 Hard Drive
Memory: 256MB 400MHz DDR2 Memory (1x 256MB)
Base Service: 3 year European Collect and Return
Operating System: Microsoft Windows XP Professional SP1 WITH SP2 Media
Graphics Card: Intel® Graphics Media Accelerator 900 (up to 128MB shared mem
Battery: 6 Cell Primary Battery for maximum battery life
DVD: 8 X DVD / 24 X CD-RW Combo Drive with Decoder Software
Wireless: Dell Wireless 1370 Wireless 802.11 b/g Mini-PCI card
Please select the Operating System Language: engelstalige software

hierbij had je ook nog de mogelijkheid tot uitbreiding. dit is wat ik gekozen heb:

Processor (Upgrade): Intel® Pentium® M Processor 740 (1.73Ghz, 2MB L2 cache, 533Mhz FSB) ipv 730 (+ EUR 10.00 EUR)
Memory(addl): 512MB 533MHz DDR2 Memory (1 x 512MB) ipv 256MB (+ EUR 95.00 EUR)
DVD: 8 X DVD+RW Drive with Decoder Software (+ EUR 69.00 EUR)
Blue Tooth: Internal Bluetooth™ Card - Factory install only (+ EUR 15.00 EUR)
Hard Drive Upgrade: 80GB Removable EIDE ATA-100 Hard Drive ipv 40GB (+ EUR 49.00 EUR)
prijs: 1187.00 euro excl

ondanks de goede verhalen over dell hier op het forum ben ik naar office centre gegaan om te kijken wat ze daar te bieden hadden.
de verkoper was aardig enthousiast over HP Compaq NC6120. Volgens hem even goed als dell maar de service is veel beter.
de specificaties van de hp zien er als volgt uit:

Processor: Intel Pentium M Processor 740
Intel Centrino Technologie 1.73 GHz
Bussnelheid/cache: 533 MHz/2 MB
Harde schijf: 60 GB
Werkgeheugen: 512 MB
Optical drive: DVD-rewriter (+rw)
Videokaart: Intel media-accelerator 900
Videogeheugen: tot 128 MB shared
Beeldscherm: 15 inch
Cardreader: ja
Modem/LAN: ja/ja
Wireless LAN: ja, 802.11 b/g
Interfaces: 4x USB 2.0, VGA en S-video
firewire en Serieel
Besturingssysteem: MS Windows XP Professional
Software o.a.: -
Gewicht: 2.7 kg
Garantie: 1 jaar
prijs: 999,00 euro excl

Ik ben nu benieuwd wat jullie vinden. Ik lees veel goede dingen over de laptops van dell, maar de service schijnt niet geweldig te zijn. Hp vind ik vrij weinig over, maar de dingen die ik lees (vaak wel oude modellen) zijn meestal wel ok. voor mij zelf is service toch ook echt belangrijk. een winkel lijkt mij een stuk makkelijker dan het telefonisch afhandelen zoals bij dell gebeurt.
mijn gevoel neigt naar de hp maar zit te twijfelen. ik zou dus graag wat advies en reacties willen van mensen die bekend zijn met deze laptops. zelf ben ik niet zo'n expert met computers/laptops dus misschien zie ik wat dingen over het hoofd.
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80036

Mij ervaring met Dell is dat ze héél goed zijn voor in bedrijfsomgevingen waar deftig geld uitgegeven wordt voor superdeluxe service van Dell die in vele gevallen broodnodig zijn. (een laptop op 1 dag tijd repareren of vervangen). Maar voor de thuis/school gebruiker heb ik er nog geen goede verhalen van gehoord. Tenzij je natuurlijk ook die superdeluxe service betaald ... wat niet bepaald evident is voor de gewone werkmens. Daarom blijf ik mondeling reclame maken voor Acer ... Echt degelijk laptops en even degelijke prijzen ! Enkel even opletten of hij veel zal verplaatst worden, want de cases van Acer zouden wat minder zijn ... (zelf nog niets van gemerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thanks voor je reply. ik heb ook nog nagedacht over een acer maar na vele verhalen over gecrashte harde schijven (incl die van mn moeder) heb ik er maar van afgezien.
ik ga m inderdaard veel gebruiken voor school en zal daarom veel reizen. een stevige laptop is daarom wel zo handig. de hp schijnt hier uitermate geschikt voor te zijn. ik ben benieuwd wat je van die vindt. in het verhaal van dell kan ik me wel in vinden. hoor het wel vaker. ook heb ik het idee dat bij hen de bedrijven en consumenten van vele laptops voor de particulier gaan wat betreft de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05 17:49
Ja, ga eerst ff een verhaal houden over de slechte service van dell voor de thuisgebruiker, en daarna lekker Acer aanraden vanwege de degelijke prijzen :p

Gebaseerd op alle posts erover, moet Acer wel zo'n enorm brakke crap service leveren... daar zou ik dus nooit aan beginnen. Jammer dat je dat er dan weer niet bij meldt

Ik heb trouwens hele goeie ervaringen met de service van dell, maar ik heb idd wel de 3 jaar next business day garantie. Maar ik denk dat je met 3 jaar C&R ook gewoon goed zit.

[ Voor 23% gewijzigd door dribbel op 06-08-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 15:11
Anoniem: 80036 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 22:46:
Mij ervaring met Dell is dat ze héél goed zijn voor in bedrijfsomgevingen waar deftig geld uitgegeven wordt voor superdeluxe service van Dell die in vele gevallen broodnodig zijn. (een laptop op 1 dag tijd repareren of vervangen). Maar voor de thuis/school gebruiker heb ik er nog geen goede verhalen van gehoord. Tenzij je natuurlijk ook die superdeluxe service betaald ... wat niet bepaald evident is voor de gewone werkmens. Daarom blijf ik mondeling reclame maken voor Acer ... Echt degelijk laptops en even degelijke prijzen ! Enkel even opletten of hij veel zal verplaatst worden, want de cases van Acer zouden wat minder zijn ... (zelf nog niets van gemerkt)
Dat je verteld dat dell wat duurder is etc begrijp ik prima, kosts iets meer maar daar krijg je ook service voor terug. Prima... maar vervolgens zet jij daar een echt budget merk tegenover, laptops die maanden kwijt zijn, niet gerepareerd terugkomen etc etc.

Op school zijn het vooral de jongens met een Acer die lopen te zeiken, laptops een tijdje niet meer kunnen gebruiken, niet terugkrijgen of zelfs op plastic bekertjes moeten zetten omdat hij vastloop als je hem plat op tafel legt.

Dell maakt keurige laptops die inderdaad wel wat duurder, met soms wat onhandige hardware (gare onboard intel extreme graphics kaartjes waarmee slecht echt valt te gamen, gelukkig kan je er wel een x300/x600 inzetten, maar dat kost inderdaad weer extra). Zeker de Latitude laptops (= eigenlijk voor bedrijven en instellingen, inspiron = thuisgebruiker) zijn erg strakke en prettige laptops (geen goedkoper behuizingen, lekker strak en stevig, geen fratsen, uitstekende shit en extra knopjes).

Het zijn voornamelijk de dells waar eigenlijk weinig mee mis gaat, en als er de eerste maand geen problemen mee zijn kan je verwachten dat er ook weinig problemen meer komen, bij acers gaat er vaak later wat kapot. Garantie bij dell kan heel goed zijn, maar idd... daar betaal je voor. Mijn meer dan 3 jaar oude dvdspeler werd omgeruild toen hij kapot ging door een kapotte voeding uit een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Mijn ervaring met Dell is dat de laptops die ik gezien heb een beetje 'plastic' overkomen (zowel een Latitude als een Inspiron gebruikt). Voor de rest werken ze wel goed afaik.
Bij die Dell vind ik het een enorm voordeel dat je 3 jaar garantie krijgt, als je zo'n bedrag uit moet geven lijkt me dat niet onverstandig. Stel dat ie over 1,5 jaar kapot gaat, dan zit je safe. Gebeurt dat terwijl je maar 1 jaar garantie hebt, dan kost het opeens bakken met geld om 'm te laten repareren.
Ik heb zelf een problemen-Acer (Travelmate 800 series voor de kenners) maar toch zal ik Acer niet afraden. De service is sterk verbetert en als je 3 jaar garantie erbij koopt, heb je toch een goeie laptop met goeie specificaties voor een leuke prijs.
Overigens vind ik Centrino sowieso een zeer verstandige keuze, vooral als je 'm veel mee wilt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149168

Zelf maar ik nu meer dan 2 jaar gebruik van een Dell Inspiron 8500 en heb daar op de dag van vandaag geen spijt van. Het is een degelijke laptop en heb tot op vandaag nog geen problemen ondervonden, dus over de helpdesk kan ik geen ervaringen vertellen.

Mocht je zo af en toe een computergame willen spelen zou ik je wel willen adviseren om een aparte "videokaart" te bestellen i.p.v. de Intel Extreme Graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80036

Tjah, mijn voorkeur gaat naar Acer aangezien de mensen die ik ken die zulk eentje hebben voor thuis gebruik, daar nog nooit een probleem mee gehad hebben ... (ik weet dan ook niet hoe hun service gebeurt, of die nu goed is of slecht) Maar in het bedrijf waar ik nu werk (een klein jaar) heb ik al een paar vreemde stoten tegengekomen met Dell computers (ethernet connecties die loskomen, mobo die het plots niet meer doet, hd die crashed, batterij die het plots niet meer doet) ... maar dan wel hun degelijke service gekregen. (maar ik vind een laptop die geen service nodig heeft, toch stukken beter)

Zelf werk ik op een Medion ... maar dat zou ik je niet aanraden want daar moet je volgens mij gewoon geluk hebben dat je een goeie uit de bulk-verkoop weet te halen en qua service na verkoop is het waarschijnlijk ook geen grote troef (maar heb ik dus ook nog geen gebruik van moeten maken).

Wat volgens mij wel enorm passé is (correct me if i'm wrong) zijn de Packard Bells of Compaq's (maar dat zit nu onder HP zeker hé ? Misschien wel beter nu ...)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 80036 op 06-08-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de packard bells schijnen inderdaad aardig "1999" te zijn. hp en compaq zijn inderdaad samengegaan dus wellicht zit de kwaliteit van beide nu in 1 :P
als ik het zo hoor zijn er veel tevreden dell gebruikers. nog steeds ben ik benieuwd naar hp ervaringen. hp zag er goed uit en was toch een stukje goedkoper. ook het feit dat je bij de hp gewoon de winkel binnen kan stappen zie ik als een +punt
valt hp eigenlijk onder een A-merk onder de laptops?
Pagina: 1