Toon posts:

Printer verdwijnt na switchen poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem waar ik maar niet uit kan komen.

Het zit namelijk zo... Ik heb een HP PSC2110 (die geweldig werkt). Nou heb ik laatst een nieuwe wireless router met USB printer server erin gekocht (Ovislink WL-1000UR). Leek me fantastisch, want dan hoefde ik tenminste niet een pc aan te laten staan voor het printen.

Nou jah ik proberen dus en heb het precies zo gedaan als in het boekje maar als ik dus die poort aanmaak en ik wijs m aan die poort toe en druk op "apply" dan verdwijnt de printer gewoon.

En ik heb m dus wel eerst lokaal geinstalleerd, want dat staat ook in het boekje. Maar ik snap er dus geen hout van en ik heb het geprobeerd toen de printer kabel er dus nog wel in zat en toen hij er niet in zat maar maakt geen verschil. Ook heb ik de optie "Ondersteuning in 2 richtingen inschakelen" uitgeschakeld om te proberen of dat invloed had. Maar niet dus.

Nou moet ik wel zeggen dat op mijn printer dus niet op het goedgekeurd/afgekeurd lijstje staat van de router.

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 23:02 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb net een router met usb-printserver geïnstalleerd ook, een US Robotics wel. Without a glitch :). Kan je misschien screenshots posten van die dialoogvensters? Bij mijn router hier kan ik ook gewoon een printer installeren vanaf nul (direct aansluiten op router, poort configureren in Windows, en dan pas drivers installeren).

Ik weet niet of dit voor Windows geldt, maar je printer moet wel zoiets als GhostScript of PostScript ondersteunen om printen over een netwerk te ondersteunen.

Je wireless verbinding zelf is niet het probleem? Ik ben een n00b als het op draadloos aankomt :).

[ Voor 29% gewijzigd door Borromini op 07-08-2005 23:07 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik heb hier een paar screenshots:

Plaatje1 <- hier maak ik dus die poort.

Plaatje2<- hier selecteer ik dus de poort.

Plaatje3<- hier verdwijnt de printer dus.

Zoals je ziet als ik dus die poort toewijs aan een printer verdwijnt hij gewoon. Net of die niet geinstalleerd is. (Dat is dus in windows, in de router is niks in te stellen en zegt dat hij ready is)

Windows moet inderdaad wel LPR ondersteunen (volgens de handleiding) maar in Win XP is dat standaard dus. En ik werk nog niet wireless dus dat kan het gelukkig niet zijn. De verbinding naar de router is ook niet het probleem zowel van de USB kant (printer) als van de Ethernet kant (mijn pc).

Kun je me trouwens vertellen welke type jij hebt dan kan ik wat meer info vinden.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

US Robotics 8001 met USB-printserver. Werkt vlotjes onder Linux en Windows :). Ik ga es kijken naar je plaatjes, misschien dat ik iets vreemds kan ontdekken. Voor een groot deel is het gewoon de wizard in Windows volgen dacht ik, maar ik ga het es bestuderen :).

Edit: probeer het is met 'ondersteuning in twee richtingen' in te schakelen in het tweede schermpje? Bij mij staat dat aangevinkt.
Je printer staat er op het derde plaatje toch op, nee? Of zijn die niet chronologisch genomen :p?

[ Voor 34% gewijzigd door Borromini op 08-08-2005 11:15 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Nee met ondersteuning in 2 richtingingen doet hij het ook niet ;( ik heb juist geprobeerd of zonder ook verschil maakte.

Maarem op het derde plaatje staat hij er niet meer, omdat ik toen de poort aan 'm toewees.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik veronderstel dat LPR is ingeschakeld - heb je de juiste printqueue opgegeven? Bij mijn US Robotics was dat 'lp', bij een Linksys, dat weet ik niet...

Ik zou zeggen, verwijder de printer eerst es volledig van je systeem, want je lijkt die IP-poort wel toe te voegen maar ik zie je printer nog altijd als aangesloten op de USB-poort staan. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Dus zwier je drivers eraf, configureer je poort opnieuw, en installeer dan pas je printerdrivers. Op een bepaald moment moet je de driver voor de printer selecteren, zorg dat je hp-driver uitgepakt hebt staan in een map (.inf bestand enzo), wijs de wizard de weg daarnaar, en misschien dat het dan wel lukt?

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik heb het verder wel goed geconfigureerd alleen wat het probleem is dat als ik m dus eerst verwijder en via de wizard (en niet vanaf de wizard via de cd) wil installeren dan kan hij zogenaamd de drivers niet vinden, want daar moet je dus eerst de installatie uitvoeren van de cd, omdat het een all-in-one is.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een all-in-one. Ik vrees dat de scannerfunctie enzo dan niet gaan werken... Die usb-interface is niet meer dan een printserver. Misschien zit daar het probleem wel. Het is één driver voor het volledige apparaat? En je kan die driver toch uitpakken met zip of rar? Ik veronderstel dat het een exe is? Dan pak je 'm toch gewoon uit naar een map ipv 'm te installeren, je wijst de wizard de weg naar de .inf file, en dan heb je geen last van de onnodige zooi.

Ik vrees ervoor als het een all-in-one is. Meestal werkt dan alleen de printerfunctionaliteit. Google es voor je specifieke situatie, misschien dat dat wel een en ander opheldert.

Verwijderd

Topicstarter
Nou voor de scanner functie maakt het niet eens echt uit als de printer functie wel werkt. Maarem ik vind het dan dus raar dat de hp psc 2210 wel ervoor geschikt is.

Maar goed hoe dan ook ik heb dus geprobeerd de benodigde .inf bestanden van de installatie CD (van HP) te extracten van de .exe files door .exe te veranderen in .zip maarem daar heb ik met 1 exe bestand succes meegehad maar daarna dus niet. Ik weet dus niet hoe ik het wel voor elkaar krijg dan. Ik neem sowieso contact met HP op maar als iemand het hier wel weet hoe dat moet dan zou ik er enorm mee geholpen zijn.

Ik heb ook al gegoogled maar ik wordt er niet echt wijzer van op het moment.

EDIT: Na nog eens verder googlen heb ik het antwoord gevonden. Gebruik de ingebouwde drivers van de Deskjet 990C en hij werkt gewoon. :*) Ik ben echt superblij. Maar goed bedankt voor de hulp!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 20:23 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dus als je apparaat als een gewone printer behandeld wordt, dan werkt het wel :).

Proficiat :).

Pagina: 1