Toon posts:

x800XT doet het niet- no signal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag een nieuwe computer gebouwd waarvan je de hardware hier onder ziet.
ik heb alles in elkaar gezet en de stekkertjes aangesloten, maar als ik de pc opstart zegt mijn beeldscherm alleen NO SIGNAL. heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan verhelpen?

specs:

ATI radeon x800xt http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAXA90
amd 64 3000+ venice http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=HHDA04&
Asus A8N-E http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GHEA06&
OCZ ultra performance pc3500 DDR

Verwijderd

Heb je dat voedings snoer ook op je videokaart aangesloten?
Die bij de videokaart zit

Verwijderd

Gaat er op het moederbord wel wat draaien of branden. Je geeft een beetje weinig info....

Verwijderd

Heb je een oude of een nieuwe voeding? Ken verhalen dat bij een fixe upgrade in een oudere case de voeding niet sterk bleek te zijn. Moederbord kreeg wel stroom, fans begonnen, maar net niet genoeg juice om het geheel aan de gang te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog steeds de oude voeding, 350watt van merk ????.
het stekkertje voor de voeding van de kaart heb ik aangesloten.

de fannetjes draaien wel gewoon (ook die op mijn vga kaart).
ook op het moederbord draait het southbridge fannetje en er branden ledjes.

Verwijderd

Gaat er iets piepen? Ik denk dat je effe je processor en je geheugen moet gaan checken. Meestal is hier dan iets mis mee als je geen beeld krijgt. Probeer anders effe met 1 geheugenbankje te testen en sluit even het minimale aan op je pc. Later kun je alles weer aansluiten als je het probleem gevonden hebt.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Al een ander, misschien minder stroomslurpend, kaartje geprobeerd? No signal kan meerdere oorzaken hebben. Maakt je moederbord geen rare piepjes?
Het zou kunnen dat je voeding net niet toereikend is. Probeer het daarom ook ff met een wat "zwakkere" videokaart eens even je opstelling te testen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Start behalve de videokaart alles verder wel op?
Het zou ook wat anders kunnen zijn als er gewoon iets mis is met een ander onderdeel.
Test het eens; trek je videokaart er uit en zet je computer aan.
Als de computer dan het nog niet doet ligt het aan een ander onderdeel.
(tip: vergeet je speakers niet aan te sluiten op het moederboard: de Asus A8N-E heeft ASUS POST Reporter volgens mij)

Verwijderd

Topicstarter
nog iets vaags, als ik de power button in druk gaat ie wel gewoon aan, maar als ik hem dan weer uit wil zetten dan gaat ie niet uit (ook niet als ik hem 5 jaar in houd).

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 20:38
Heb je misschien een monitor met VGA en DVI ingang? Dan kan het namelijk ook zijn dat de monitor naar de verkeerde ingang kijkt. Dat heb ik namelijk al wel eens gehad bij een monitor waarvan handmatig de ingang geselecteerd moest worden.

Verwijderd

Topicstarter
nee de mijne heeft gewoon 1 uitgang, en hoe weet ik of al het andere wel opstart? er gaan wel lampjes op me mobo branden en alle fannetjes draaien maar ik hoor geen weirde piepjes ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de dubbelpost, maar ik geloof dat ik weet wat er aan de hand is. Ik heb een 20 pollige ATX voeding en je hebt voor dit moederbord een 24pollige ATX2 voeding nodig :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 13:51 ]

Pagina: 1