Ik heb een SMC Barricade wireless router gekocht bij de Mycom, typenummer SMCWBR14T-G. Het instellen van mijn MxStream verbinding (xs4all fast adsl) werkte daar perfect mee, ik heb nu alleen het probleem dat ik om de ong. 5 minuten van het internet afgegooid wordt. De verbinding geeft dan een time-out, en hij herstelt zichzelf ook meestal automatisch. Soms niet, dan moet ik de adsl modem, of de wireless router resetten.
Ik kan dan wel in de web interface van de router waar ik dan dit soort dingen zie staan:
Nu leek mij het misschien een idee om van mijn Alcatel Speedtouch Home ISDN modem door middel van deze website: http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php hem om te zetten naar een PRO modem, dat de adsl verbinding (PPTP) automatisch al maakt, en behoudt. Is het dan mogelijk om dus met mijn adsl modem de verbinding te maken, en dan het signaal naar mijn wireless router te sturen, en via die weer naar de pc's, draadloos?
Er is 1 pc (hoofdpc) aangesloten door middel van een ethernetkabel direct op de wireless router, de andere 2 draadloos, en het adsl modem zit in de WAN poort van de wireless router.
Hoe moet ik ze dan verbinden, en hoe moet ik mijn wireless router instellen (want nu maakt hij dus de verbinding met PPTP, wat dan niet meer nodig is, omdat de alcatel dat werk overneemt)
In de router bij wan settings kani k kiezen uit deze 4:
Ik kan dan wel in de web interface van de router waar ik dan dit soort dingen zie staan:
Mijn idle time-out staat al op 0 minuten, en op "Keep session"2005-08-06 21:19:58 192.168.2.101 login success
2005-08-06 21:19:56 User from 192.168.2.101 timed out
Nu leek mij het misschien een idee om van mijn Alcatel Speedtouch Home ISDN modem door middel van deze website: http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php hem om te zetten naar een PRO modem, dat de adsl verbinding (PPTP) automatisch al maakt, en behoudt. Is het dan mogelijk om dus met mijn adsl modem de verbinding te maken, en dan het signaal naar mijn wireless router te sturen, en via die weer naar de pc's, draadloos?
Er is 1 pc (hoofdpc) aangesloten door middel van een ethernetkabel direct op de wireless router, de andere 2 draadloos, en het adsl modem zit in de WAN poort van de wireless router.
Hoe moet ik ze dan verbinden, en hoe moet ik mijn wireless router instellen (want nu maakt hij dus de verbinding met PPTP, wat dan niet meer nodig is, omdat de alcatel dat werk overneemt)
In de router bij wan settings kani k kiezen uit deze 4:
Alvast bedankt!WAN Settings
The Wireless Router can be connected to your service provider in any of the following ways:
Dynamic IP Address Obtains an IP address automatically from your service provider.
PPPoE PPP over Ethernet is a common connection method used for xDSL.
PPTP Point-to-Point Tunneling Protocol is a common connection method used for xDSL connections in Europe.
Static IP Address Your service provider provides a static IP address to access Internet services.