Toon posts:

ATI X850 XT PE probleempje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een hele goede avond.

Ik haalde een tijdje geleden (3 weken geleden toen ik hem net in elkaar had gezet) 6407 3dmarks in 3dmark 2005 en nu heb ik 't net nog een keer gedraait en nu haal ik er maar 6000. Virusscanner en alles heb ik express uitgezet nadat ik een test ervoor er maar 5800 3dmarks haalde.

Waaom ik 't nog een keer draaide. Bf2 heeft soms enorme schokken en een hele schommelende fps. Ik kom met alles op low ook niet boven de 70 fps uit lijkt wel. (wat wel zou moeten lijkt mij. :s)

Kortom ik denk dat er iets met mn GFX aan de hand is.

Maar wat is er aan de hand? :\

Kan iemand mij ff duidelijkheid scheppen?

Verwijderd

Je HD in die tussentijd misschien lekker volgepropt met met allerlij shit? Maak je schijf ff schoon en defragmenteer de boel daarna ook ff.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:24:
Je HD in die tussentijd misschien lekker volgepropt met met allerlij shit? Maak je schijf ff schoon en defragmenteer de boel daarna ook ff.
Ja, die zit wel vol ja. Zal 't ff proberen.

Maar nog ff iets. Hoe heet dat tooltje om je gfx drivers er helemaal af te gooien. Heb het meerdere keren voorbij zien komen, maar geen idee wat het nu was.

Heb nu catalyst 5.6, denk dat ik maar ff 5.7 ga proberen voor in BF2.

Verwijderd

http://www.majorgeeks.com/download3214.html

Lol deze post ik ook net 1 min geleden in het BF2 forum maar hee suc6 ermee!!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, bedankt voor de link. Ik zal is ff verder kutten ^^

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:45

Bever!

3

als alle andere games het verder prima doen is je vid kaart niet de oorzaak he...

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, die 5.7 installen was een ramp. Windows werd sloom. (slomer dan normaal) en kreeg van die witte strepen over het beeld bij 't booten en van die witte blokjes. :S

Hellup wat is er aan de hand?

Nu heb ik 't hersteld naar 5.6 in windows doet hij alles normaal en snel. Zal zo ff een game proberen.

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Dat de score van 3dmark een beetje verschilt is heel normaal... 100-200 punten verschil kan je gewoon hebben. De rest komt waarschijnlijk door dingen als een vervuilde HD, een paar meer processen op de achtergrond etc. Misschien is je geheugen wel op de een of andere manier van 400 naar 333 MHz gegaan?

Verwijderd

Bf2 heeft soms enorme schokken en een hele schommelende fps.
Als je één Gig of minder intern geheugen hebt moet je textures een tandje lager zetten (in-game options), dit helpt enorm.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Timmyboy_ schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:27:
Dat de score van 3dmark een beetje verschilt is heel normaal... 100-200 punten verschil kan je gewoon hebben. De rest komt waarschijnlijk door dingen als een vervuilde HD, een paar meer processen op de achtergrond etc. Misschien is je geheugen wel op de een of andere manier van 400 naar 333 MHz gegaan?
Ja, dat klopt. In mn bios staat het op 200 MHz, maar wist niet of ik dat veilig op 400 Mhz kan zetten.. maar dat moet kunnen dus volgens jou?
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:15:
[...]

Als je één Gig of minder intern geheugen hebt moet je textures een tandje lager zetten (in-game options), dit helpt enorm.
Heb er gister een 2e gig bij gezet. Maar wat ik hierboven al zei staan ze nu op 200 Mhz, ff op antwoord wachten dan maar.

//edit, heeft het iets met dual channel te maken? Ik had tot gister 2 reepjes van 512 erin (dual channel) Nu dus 3 reepjes, 2x 512 in dual channel (dezelfde sloten) en dan 1x 1024 in 3e slot

1024 @ 200 MHz
2048 @ 100 MHz

Wat plaatjes die ik toevallig al gemaakt had met CPU-Z, die Mhz kan je dus oplossen door in bios 200 MHz in 400 MHz te veranderen? In bios staat het nu nog gewoon op auto.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 19:07 . Reden: Plaatjes erbij enzo ]

Verwijderd

Bever! schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 22:21:

als alle andere games het verder prima doen is je vid kaart niet de oorzaak he...
AMD 64 3200+ @ 2650MHZ fx-55 boxed cooler, G-Skill BH-5 1gb, ATi x850xt@590/610, DFi NF4, Fujitsu MAU 15.000 rpm 36gb scsi, 2x Seagate cheetah x15 15k rpm 36 gb, Maxtor dmax 10 plus 200gb , Logitech DiNovo, 19" 12ms Philips TFT
Ik zat is naar je specs te kijken en ik moeteerlijk zeggen dat ik je score wel netjes vind maar hij is geclocked, en ik haal +- 7100 zonder over te clocken en heb ook een ATI XT850 PE, hebben jullie ook je bios ingesteld op de catalyst drivers? Er is namelijk een file die je kunt downloaden en inzien en daar staan instellingen voor je bios wat het beste werkt met je videokaart en drivers van Omega Catalyst.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:54:
[...]

Ja, dat klopt. In mn bios staat het op 200 MHz, maar wist niet of ik dat veilig op 400 Mhz kan zetten.. maar dat moet kunnen dus volgens jou?

[...]

Heb er gister een 2e gig bij gezet. Maar wat ik hierboven al zei staan ze nu op 200 Mhz, ff op antwoord wachten dan maar.

//edit, heeft het iets met dual channel te maken? Ik had tot gister 2 reepjes van 512 erin (dual channel) Nu dus 3 reepjes, 2x 512 in dual channel (dezelfde sloten) en dan 1x 1024 in 3e slot

1024 @ 200 MHz
2048 @ 100 MHz

Wat plaatjes die ik toevallig al gemaakt had met CPU-Z, die Mhz kan je dus oplossen door in bios 200 MHz in 400 MHz te veranderen? In bios staat het nu nog gewoon op auto.
Is dat niet gewoon de snelheid zonder dat daarin is meeberekened dat je DDR geheugen draait? PC3200 DDR 400MHz geheugen draait namelijk in principe gewoon op 200MHz.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:47
Het is dat je nu dual channel hebt uitgeschakeld... Met 3 reepjes wil bijna geen enkel bord meer dual channel draaien, en in géén geval zoals je het nu hebt opgesteld... Die 200Mhz is 400Mhz effectief, dus dat klopt. Alleen de snelheid is dus gehalveerd aangezien je nu door dat nieuwe geheugen DC hebt uitgeschakeld. Dit kun je niet zelf weer inschakelen. Je zult óf 4x512mb ram moeten hebben (liefst allemaal zelfde merk/type geheugen) of 2x 1GB (een kit van 2 dus, dit is het meest aan te raden, aangezien je én dual channel hebt en ook betere stabiliteit (sommige borden doen moeilijk over 4 repen geheugen).

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 09:20:
Het is dat je nu dual channel hebt uitgeschakeld... Met 3 reepjes wil bijna geen enkel bord meer dual channel draaien, en in géén geval zoals je het nu hebt opgesteld... Die 200Mhz is 400Mhz effectief, dus dat klopt. Alleen de snelheid is dus gehalveerd aangezien je nu door dat nieuwe geheugen DC hebt uitgeschakeld. Dit kun je niet zelf weer inschakelen. Je zult óf 4x512mb ram moeten hebben (liefst allemaal zelfde merk/type geheugen) of 2x 1GB (een kit van 2 dus, dit is het meest aan te raden, aangezien je én dual channel hebt en ook betere stabiliteit (sommige borden doen moeilijk over 4 repen geheugen).
Ok, ben terug van vakantie en op vakantie bedacht ik me dat ook al, maar nu weet ik het dus zeker, maja 't is jammer maar dan volgende upgrade weer 1 van 1 gig erbij. >:)

Iig bedankt voor alle reacties.

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-11-2025

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

en waar is/haal je die file Tommpie??

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

idd, dat vroeg ik me ook af... wat kan een download nu je bios beinvloeden?!

en 7100 3d (2005 neem ik aan) marks op default clocks lijkt me ook niet echt reeel.... eventueel op dat nieuwe asus bord met dubbele cpu slot, en daarin 2x X2 4800, en dan zal het nog moeilijk worden... default geeft het 6300-6500, en meer niet... :? 8)7

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
sain onez schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:00:
idd, dat vroeg ik me ook af... wat kan een download nu je bios beinvloeden?!

en 7100 3d (2005 neem ik aan) marks op default clocks lijkt me ook niet echt reeel.... eventueel op dat nieuwe asus bord met dubbele cpu slot, en daarin 2x X2 4800, en dan zal het nog moeilijk worden... default geeft het 6300-6500, en meer niet... :? 8)7
'T zijn de instellingen die in de file staan die je in je bios kan invoeren die 't beinvloeden. ;)

In 't begin van mijn PC met een x850xt pe dus toen er alleen 3dmark05 en windows op stond had ik 6700 3d marks.
Pagina: 1