1 hardware naar 2 software com poorten

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04 13:39
Hallo,

Ten 1e wil ik even melden dat ik niet zeker weet of ik hier aan het juiste adres ben voor deze vraag want uiteindelijk valt hij onder 3 verschillende fora (meervoud van forum?!?!?;)).

Wat ik mijzelf afvraag is of iemand van jullie weet of er een programma bestaat / te maken is (gaarne hulp hierbij) waarmee ik van 1 hardware com poort (usb) 2 com-poorten kan maken.

Er zal door het apparaat (de gps-usb ontvanger van elektuur) geen data worden ontvangen alleen worden verzonden. (De MNEA code is alleen maar versturen en nergens naar luisteren.)

Mijn doel is dat ik uiteindelijk mijn gps-ontvanger kan gebruiken voor zowel wardriven (netstumbler) en mijn navigatiesoftware.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Tim Bots

p.s. de knoppen "Check images" en "Bekijk bericht" werken niet.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:02

Tomatoman

Fulltime prutser

Onder een COM-poort wordt normaliter een RS232-poort verstaan: de aloude seriële poort. Uit jouw bericht begrijp ik dat je het hebt over USB, wat iets heel anders is dan een COM-poort. Als je op een USB-poort meer apparaten wilt aansluiten kun je dat gewoon met een USB-hub doen.

Wat je je precies voorstelt bij een softwarematige aanpak kan ik niet helemaal volgen. Wat is precies je idee? Welke programmeertaal gebruik je? Wat heb je zelf al geprobeerd? In Programming & Webscripting (P&W) word je geacht zelf je software te schrijven; mocht je daarbij vastlopen, dan kun je hier terecht met je vragen. Het is echter niet de bedoeling om hier te vragen of iemand een programmaatje voor je wil knutselen. :)
p.s. de knoppen "Check images" en "Bekijk bericht" werken niet.
Bij alle 100.000+ andere gebruikers van GoT werkt dit gewoon, er zal dus wel iets mis zijn met je browserinstellingen. Overigens is dit niet iets wat in P&W thuishoort. :)

Tot slot nog dit dit:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Ik denk dat hij een USb adpater bedoelt naar RS232. Maar met zulke adpaters heb ik tot nu toe slechter ervaringen gehoord dat het vaak niet werkt met hoop software.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33
Ik denk dat ik weet wat hij bedoeld.

2 programma's schieten me zo te binnen: Serialsplitter en GpsGate

Daarmee kan je 1 gps tegelijkertijd op 2 applicaties gebruiken.

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04 13:39
Lizard, jij snapt wel wat voor soort programma ik bedoel maar weet je ook een gratis versie te vinden? :?

De appilicatie waarmee ik het progamma wil gebruiken is deze.

tomatoman, sorry als ik toch het verkeerde forum heb aangevraagd maar ik weet niet zo snel waar deze dan naartoe moet. (moderator, je mag deze topic van mij verplaatsen naar waar hij volgens jou wel thuis hoort)

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 20:49

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Right. Je zoekt dus software om iets voor elkaar te krijgen? Prima, maar wat heeft dat te maken met ontwikkelen? Niet zo veel ;). Op deze manier is het een scriptrequest en dat zien we hier liever niet. Zie ook P&W FAQ - Scriptrequests.

Indien je zelf zo iets wilt maken ben je hier aan het juiste adres, echter verwachten we wel van je dat je eerst zelf wat vooronderzoek doet hoe je zoiets eventueel zou kunnen maken. Echter mis ik totaal. Vandaar dat ik je topic sluit.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.