Web editor? welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 20:47
Hey mede tweakers,

Momenteel werk ik nog met Dreamweaver aan mijn php sites.. maar zo langzamerhand word ik het programma een beetje (boel) zat door de FTP problemen die het wel eens heeft. Files die niet uploaden, er tijden over doen.. dit terwijl er nergens bij mij iets mis is (heb het overal waar ik dreamweaver gebruikte op iedere server die ik heb gebruikt)

Nu heb ik al wat dingen gedownload om te proberen maar toch missen ze her en der wat opties..

wat ik zoek is dus e en programma
-die via ftp files kan editen
-tevens de files tegelijkertijd offline opslaan in een folder
-Syntax higlighting voor HTML, CSS en PHP 4 (en als het kan mysql?,en voor later 5 :P)

en dat is het volgens mij wel al een beetje.....
alles wat positief is erbij is tuurlijk beter (auto finishing van style dingen enz, zoals dreamweaver doet zou handig zijn) en het liefst gratis _/-\o_

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 19:03
http://www.jedit.org + plugins zullen je heel ver brengen

rm -rf ~/.signature

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-04 17:34
notepad++ moet je echt hebben , ik zoek zelf nog een php editor voor mac , ik zit daar tijdelijk achter , weet iemand daar een goeie voor ? (als het kan iets wat op notepad++ lijkt)

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:16

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Mocht het gebruik van Linux een optie zijn, dan is Quanta zonder meer wat je zoekt: werkt transparant met FTP (en SSH en nog een berg andere protocollen ook), doet highlighting in een berg talen, heeft code completion en ondersteunt als je dat nog eens gaat gebruiken ook een hoop geavanceerdere features zoals CVS :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 20:47
ok eerst jEdit proberen.... nog plugin suggesties om mijn list compleet te maken ?:)

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik zelf gebruik UltraEdit32... erg relaxed...

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 23:13

alienfruit

the alien you never expected

TopStyle :)

Verwijderd

* EditPlus2 :)

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:56
Notepad++ vind ik erg relaxed
Sc0tTy schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:58:
notepad++ moet je echt hebben , ik zoek zelf nog een php editor voor mac , ik zit daar tijdelijk achter , weet iemand daar een goeie voor ? (als het kan iets wat op notepad++ lijkt)
Voor mac gebruik ik SubEtheEdit

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 12:02

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Ik werk al jaren met HTML-Kit. Erg fijn en snel programma met syntax highlighting voor de meest voorkomende programmeertalen, ingebouwde FTP engine, auto-complete functie etc.

On a clear day you can C#

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
HTML-kit heb ik ook op mijn pc staan, maar ik vind het nogal onoverzichtelijk werken: er zijn zoveel plug-ins dat ik niet weet waar ik moet zoeken - en ik ben te lui om heel die lijst door te lopen. Verder ziet dat programma er wel goed uit.

Maar meestal gebruik ik PSpad. Stond zelfs op portablefreeware.org (software die geen installatie behoeft).

==
hoi

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
't is effe wat anders, maar ik ben nu toch helemaal om naar Eclipse hoor. :) Met phpeclipse voor de phpsupport, omondo (free) voor de UML en de SVN plug-in voor het uitchecken en committen.

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Voor de Mac gebruik ik al jaren BBEdit, de gratis versie hiervan is TextWrangler

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Deze discussie is al veel vaker voorbij gekomen, en daarom wil ik graag even verwijzen naar de search. Verder zie ik eigenlijk weinig heil in dit topic: mensen gaan hun eigen favo editor aanprijzen, maar over het algemeen lopen er niet veel mensen rond die echt een objectief oordeel kunnen vellen over meerdere editors. Vergelijkingen zijn dus per definitie krom. :)

Sowieso is dit eigenlijk een vraag over bestaande software, en dergelijke vragen horen in Software Algemeen. Echter, omdat ik niet echt ervan overtuigd ben dat je zelf veel moeite hebt gedaan (welke editors heb je zelf al gevonden en geprobeerd, enz), en aangezien deze vraag dus al vaker voorbij gekomen is, doe ik dit topic op slot. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.