Toon posts:

OCen met AtiTool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey mensen ik hoorde van een maat dat je heel goed met atitool kan OCen, omdat ie dan vanzelf voor artifacts scant enzow. Maar nou heb ik nog nooit een artifact gezien en nog nooit Atitool gebruikt en toen ik ging scannen voor artifacts (nadat de mem wat hoger geclockt was) kreeg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rulax91/delta.jpg

Is dit nou een artifact, moet ik me hierom zorgen maken of kan de mem clock gewoon hoger? (en ik bedoel die gele pixels en die melding onderin, niet dat grote stofding)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 22:16

Nik

Zorgen maken dat niet. Maar vaak is het wel een aanduiding dat je niet safe meer zit. Dit is een artifact dat je ws door de core krijgt. Verlaag die eens wat, en probeer verder te gaan met je memory.

Verwijderd

Als het goed is ziet Atitool zelf dat dat artifacts zijn (wat zo is) en gaat weer een beetje lager klokken (als je op find max core / mem hebt gedrukt)

Ik zou iig niet verder klokken, want je hebt kans dat je in games dan ook artifacts krijgt

Verwijderd

Topicstarter
Hmm net heb ik dus alleen me mem wat hoger gezet (5 MHz hoger) en kreeg ik dit al. Nu heb ik me core EN me mem 5 MHz verhoogd en nu krijg ik ze niet :S Can anyone explain? :P

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 22:16

Nik

Het is moeilijk uit de leggen denk ik :P Ik had eens zo iets vaags met mijn R9800P. Die clockte ik naar R9800XT snelheden, en toen kreeg ik artifacts. Even hoger geclocked en het ging goed :D

Blijven proberen dus. Pas wel op hoe ver je gaat, en test vooral ook _lang_. Binnen een paar secondes merk je geen artifacts op, dat komt pas als je GPU en MEM lekker warm (heet?) worden :)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48

sapphire

Die-hard pruts0r

voor zover ik weet wert dat arctifact scannen helemaal gaar.
Mijn X800's mem werd 100mhz teruggeclocked terwijl ik nog nooit een artifact gezien heb.

Gabriël AM5

Pagina: 1