Vaag probleem bij Hp8100 brander

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:32
Ik heb nu al bijna anderhalf jaar deze brander en helemaal nog geen problemen gehad.
Ik heb nu opeens dat als ik een cd onder Easy cd-creator wil branden dat hij deze error geeft:
D0100: I/O-fout (03/02/00) - Fout CD-recorder - kan niet zoeken op de gewenste locatie
D0100: I/O-fout (03/02/00) - Fout CD-recorder - kan niet zoeken op de gewenste locatie

De cd is dan mislukt. Het rare is dat als ik met Nero of Cdrwin een cd-brand de programma's zeggen dat de cd gelukt is maar als ik hem terug doe, staat er niets op de cd en krijg ik het opstartschermpje van easy cd-creator dat er een lege cd is ingedaan.
Ik heb de brander al opengeschroeft en de lens schoongemaakt, ik heb hem ook al in een andere pc geprobeerd maar niets helpt.

Ik hoop dat iemand me kan helpen anders vrees ik echt dat me cd brander is overleden.

Alvast bedankt

Jeroen

Verwijderd

HA HA HA
dat zal je leren om HP te kopen!

Verwijderd

Hmz...

Hij kan dus niet naar een bepaalde locatie.

Klinkt misschien lullig, maarreh... Heb je windows als eens een keer opnieuw geinstalled (of tenminste :rEasy CD Creator :r?) Probeer anders eens een ander Pakket zoals NERO als dit pakket soort gelijke problemen geeft, dan moet je denk ik een begrafenis ondernemer bellen.

Verwijderd

Je moet heel die Easy CD Creator erafknallen!
Die deed bij mij ook vreemd en m'n buffers hadden continu een underrun, als ik nog maar een berichtje verstuurde met ICQ!
Op een Athlon 700 met 128MG onder win2k mag dat niet gebeuren lijkt me!
Dus heb ik heel die zooi eraf gegooid en werk nu met Nero 5! Dat werkt supergoed!
En die melding die je krijgt dat er een cd is geplaatst is te danken aan DirectCD, zit bij EZCDcreator, die moet je ook uninstallen want die stoort Nero en anderen!
Dus alles van Adaptec en HP erafknallen en Nero of CDRWIN installen en dan werkt ie prima!

suck6

• Jeromes
Maar hoe kan het dan dat ik dit opeens heb?
Het was van de één op de andere dag.
Nooit problemen gehad met Easy cd-creator.
Ik blijf het een raar probleem vinden.

Iemand nog met nuttige informatie?

Jeroen

• me1299
  • Laatst online: 18:22

me1299

$ondertitel

HP Geeft altijd gedonder!

Ik snap niet dat iemand het nog in zijn hoofd haalt om een HP te kopen!!!

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Damn vaagheid , dat begint behoorlijk irritant te worden . Als je niks anders te melden heb hou dan je kop :( :( . En Dooie ridder hierboven bgrijpt er ook al niks van . Hij vraagt niet om commentaar op zijn aankoop maar om een oplossing !!!
Enne Jeroen echt slim is het niet om dan maar meteen dat ding open te schroeven . Als je al ergens aanspraak op kon maken , kan je dat nu wel vergeten . Maar ik sluit me bij Graver en Jaap aan : Zet Nero erop en pleur heel die Adaptec eraf . Het beste zou inderdaad zijn een schone Windows installatie .

Verwijderd

quote:
Hij vraagt niet om commentaar op zijn aankoop maar om een oplossing !!!

ik kan me ook niet herinneren dat ik om commentaar vroeg. hou zelf je bakkes dan dicht.. dat giswerk van jou word je ook niet vrolijker van.
mail de technical support van die lijers van HP even als je dat nog niet gedaan hebt dan krijg je vast een nietszeggend antwoord terug.. het beste kan je gewoon dat ding zsm terugbrengen naar de winkel.

Verwijderd

Op zoiets reageer ik niet eens kleuter .

Verwijderd

Zo het forum is nu gekomen waar ik 4 maanden geleden al voor waarschuuwde: de goot.

Wat een vraagbaak en uitgebreide bibliotheek met hardware problemen zou moeten zijn, is gedaald tot Jerry Springer nivo.

Dit terzijde: het is vaak het geval dat de aspi layer van Easy die van Nero elkaar "bijten"

Kies het voor jou beste proggie en deinstalleer de ander ( beste is format of reinstall van het "goede" programma ).

En ten tweede: de oplossingen van computerproblemen blijft vaak "giswerk", wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet meer.

Het is niet 0 of 1.
Anders zou het wel eens heel saai worden in alle newsgroups.

Greetings and O behave, D.A.R.R.Y.L.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:28

winnie

de poes...

Ik kan me bij Darryl aansluiten: In de hele thread staat niet één bruikbaar antwoord. Ik heb ook een hp8100 en dat ding draait als een zonnetje in combi met ezcd creator.
Je kan proberen om Nero te instaleren, maar bij mijn 8100 liep dat uit op een verwoeste windows installatie (nadat ik al een keer had geformatteerd voor de nero-installatie). Als iemand roept, dat nero zo geweldig is, moet je wel even vragen wat voor brander hij heeft: Mijn ervaring is dat niet alle combi's van hard- en software goed gaan.
En de reden dat hij het opeens niet meer doet: je moet iets veranderd hebben. Dat kan haast niet anders. Misschien de 80minuten crack voor de hp geïnstaleerd, misschien zitten knutselen aan ez-cd-creator. Ik weet het niet, maar ik kan adviseren om je geheugen nog eens na te ploegen.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hmm...misschien heb ik nog wel wat aan die tip van Darryl
Sinds ik EZCD 4 en Nero samen op de PC heb staan mislukken 8 van de 10 cd's...vroeger kon ik probleemloos on the fly op 4 speed branden (HP8100) en gewoon doorwerken (ok..photoshoppen was niet verstandig :))
Nu gaat het bij fikken van een image op 2 speed al fout...
Effe EZCD ervanaf rammen ofzo

• Jeromes
Ik heb alles al geprobeerd. Ik heb windhoos opnieuw geinstaleerd en toen gelijk nero erbij.
Het rare is dat nero zecht dat de cd GELUKT is maar als ik het cd laatje weer dicht doet staat er niks op de cd. Alleen bij easy cd-creator geeft hij die error. Ik heb niks veranderd en ook geen patch er overheen gegooid. Het was gewoon van de één op de andere dag. Zomaar opeens. Ik kan nog wel RW-Cd leeg maken maar meer ook niet. Het is duidelijk dat het hier niet om een software probleem gaat maar echt een hardware probleem. Iemand nog een paar goede adviesen voor dat ik een nieuwe brander koop?

Alvast bedankt.

Jeroen.

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

M'n vader heeft ook een hp8100i (m'n oude beestje) en die doet het prima met easy cd creator.
Je kunt wel eens even de laatste aspi drivers installeren, kweet niet of het helpt maar schaden doet et niet. Verder heb ik dit probleem nog nooit gehoord. Het klinkt alsof ie met Nero in brand mode misschien simuleert??
Easy cd creator doet wel vaker gek.. met meerdere verschillende drives bij vrienden idem. Ik hoor meestal de slechtste dingen over easy cd creator dus dumpen die hap. Je hebt nero dus..

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

sorrie twee keer gedrukt

Verwijderd

Hij is kapot, hallllo! Hij is gewoon hardstikker kapot... maar aangezien je (ik athans op mijn hp8100) 3 jaar garantie hebt is er toch niet echt een probleem?

Dit forum is een junkjard, zeker door mensen als -=flipje=- en vaagheid.. En scheermes natuurlijk!

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Jeroen Schamper
Het rare is dat nero zegt dat de cd GELUKT is maar als ik het cd laatje weer dicht doet staat er niks op de cd.
Komt me bekend voor, bleek dat het proggie het zonodig vond om eerst een proef je te branden, dus zonder dat de laser daadwerkelijk aanstond.

Heb Nero 5 er op gezet, en het was verholpen.
Kwam er toen dus ook 8er.

Nero 5 gaat naar mijn inziens beter met de data om.

Breng hem anders eens terug naar de winkel.
Als ze zeggen, waar zit de beveilingings zegel (dus dat ze kunnen zien dat de brander geopend is) gewoon met een glas hard gezciht zeggen:
Die zat er niet op, heb nixs gezien.

Maar zorg er dan wel voor dat de plek schoon is, en geen lijm resten meer aanwezig zijn.

Mzzl Diamon

And The Only One

• Jeromes
Sticker??????
Ik heb serious geen garantie sticker gezien toen ik hem openmaakte. Ik kan dus eerlijk zeggen dat hij er niet was. Die garantie is juist het probleem. Ik heb hem via de zaak van me pa. Ik heb helemaal geen bonnetjes of zo. Ik denk dat ik naar me garantie kan fluiten. Maarja, de begrafenisondernemer is al gebeld. Zondag wordt hij VERBRAND.

Iemand misschien tch nog een goed advies?
Iedereen alvast bedankt.

Jeroen

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Het kan ook nog zo zijn dat de laser kapot/beschadigd is.
Mocht dat zo zijn, cremeer hem dan maar.
Maar je mag hem ook wel bij ij in de tuin begrafen :).

Jij zal wel geen bonnetje hebben, maar de zaak waar je pa werkt, zal hem nog wel hebben.
Niet nagevraagd is altijd mis.

Gewoon proberen via de zaak, en dan de leveranciër bellen.

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Moet je de Firmware update CRX100(Sony) proberen dan wordt het wel een Sony, mar ik heb een keniss die ik een keer een update heb gestuurd, en sinds dien gaat het gewoon beter!

(mocht je hem niet kunnen vinden(www.firmware) dan heb ik hem nog vor je op de HD staan.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:41
ik heb mijne ook geflashed naar de sony crx100 en dat werkt goed in combinatie met de ezcd 4.0 en nero 4.0.88 met w2k als os
Pagina: 1