Toon posts:

Camera reparatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De canon s30 die ik bijna 1,5 half jaar geleden heb gekocht (2e hands) gaat niet meer aan.

Heeft het zin om de camera na te laten kijken en te laten repareren? (Ik weet wel dat deze camera nu voor ongeveer 175 euro te koop staat) en wat let een camera om niet aan te gaan?? :D

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Reparatie gaat je sowieso € 121.85 kosten, zie etbass.nl

Vraag me af of je dat ervoor over moet hebben als de camera voor € 175,- verkocht wordt 2e hands :)

[ Voor 2% gewijzigd door SmartDoDo op 06-08-2005 20:32 . Reden: Als je post, doe het dan volledig DoDo 8)7 ]

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Digicam is een van die dingen waarvan je beter direct gewoon een nieuwe koopt denk ik (cfr gsm's ook).

Verwijderd

SmartDoDo schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:26:
Reparatie gaat je sowieso € 121.85 kosten, zie etbass.nl

Vraag me af of je dat ervoor over moet hebben als de camera voor € 175,- verkocht wordt 2e hands :)
Vergeet dit niet:
Hieronder vindt u de vaste reparatie prijzen (fixed pricing) voor het jaar 2005 (prijzen zijn exclusief 19% BTW, en exclusief eventuele afhandelingskosten van uw dealer, indien u uw reparatie via de dealer wilt laten afhandelen).
En:
Minimum fixed price voor alle categorieën = € 41,60 (exclusief 19% BTW).
Het gaat je dus in ieder geval tussen de 50 en 145 euro kosten. Kies zelf maar wat je wilt doen ;) Als je besluit te laten repareren dan is het dus mogelijk dat je 145 euro moet betalen. Voor hetzelfde geld ben je echter 50 euro kwijt. Moeilijke beslissing....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 20:38 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Tja, ik zou zeggen, koop een nieuwe.

Maar wat je ook kan doen is dat ding eens open schoeven op de één of andere manier. ten eerste omdat het gewoon leuk is, en ten tweede omdat je misschien wel een contactpuntje kunt fixen, of weet ik veel. vergeet ook goede batterijen niet ;)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Op GoT natuurlijk lang bekend:het conformiteitsbeginsel. Neem eens contact op met de winkel waar de camera is verkocht. Kun je die nog achterhalen/heb je de bon meegekocht?

Mig29: Waarom allen de onderdelen en niet de arbeidskosten (of een deel van het totaal)? Voor zover ik het heb begrepen(en eigenlijk neem ik aan dat ik dat heb), wordt het beginsel niet zo geïnterpreteerd. Verder is het inderdaad wel eens moeilijk de verkoper "zo ver te krijgen" maar mij is het de 2 keer dat ik het heb geprobeerd zonder al te veel moeite gelukt. Als het moeite gaat kosten kun je afwegen of die het geld waard is.

[ Voor 75% gewijzigd door begintmeta op 06-08-2005 21:00 ]

Verwijderd

Lol, dan krijg je de onderdelen vergoed, maar moet je alsnog de arbeid betalen. Daarnaast moet je de verkoper zover zien te krijgen dat ie voor jou garantie gaat halen....

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:17
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:53:
Lol, dan krijg je de onderdelen vergoed, maar moet je alsnog de arbeid betalen. Daarnaast moet je de verkoper zover zien te krijgen dat ie voor jou garantie gaat halen....
Bij een succesvol beroep op het conformiteitsbeginsel kun je hooguit een rekening krijgen als je toestel meer waard is geworden. Stel dat de reparatie de vervanging van een slijtagegevoelig onderdeel zou betekenen (ik zou werkelijk niet weten wat dat zou moeten zijn in een digiprutscam, maar dat terzijde), dan mag daar een reëel bedrag voor in rekening worden gebracht.

Daarnaast is het de verkoper die voor de reparatie moet zorgen. Dat de verkoper aan, in dit geval, Etbass geld kwijt is, is niet het probleem van de klant.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Pagina: 1