Hallo allemaal,
Ik ben bezig een scriptje te schrijven waarbij er informatie in een database wordt gezet en er ook maximaal 5 foto's (jpg) kunnen worden ge-upload. Ik wil natuurlijk wel checken of deze foto's van het formaat jpg zijn, en later misschien ook nog wel checken of ze niet te groot zijn. Ik heb daarvoor de volgende functie gebouwd, alleen doetie het niet:
Dat het niet helemaal klopt, snap ik zelf ook wel. Ik heb alleen geen idee hoe ik het wel kloppend kan maken
Alle hulp is welkom!
Ik ben bezig een scriptje te schrijven waarbij er informatie in een database wordt gezet en er ook maximaal 5 foto's (jpg) kunnen worden ge-upload. Ik wil natuurlijk wel checken of deze foto's van het formaat jpg zijn, en later misschien ook nog wel checken of ze niet te groot zijn. Ik heb daarvoor de volgende functie gebouwd, alleen doetie het niet:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <?php function get_errors_project() { global $HTTP_POST_FILES; $res = array(); foreach ($HTTP_POST_FILES as $image=>$name) { if (isset($image)) { if ($image['size'] != 0) { $browser = getbrowser(); if ($browser === TRUE) { if ($image['type'] != 'image/jpeg') { $res[] = 'De file '.$name.' is niet van het type jpg.'; } } else { if ($image['type'] != 'image/pjpeg') { $res[] = 'De file '.$name.' is niet van het type jpg.'; } } } } } return $res; } ?> |
Dat het niet helemaal klopt, snap ik zelf ook wel. Ik heb alleen geen idee hoe ik het wel kloppend kan maken
[ Voor 32% gewijzigd door Eswip op 06-08-2005 20:35 ]