Toon posts:

Klein dilemma x800pro of x850xt??

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een "luxe" dilemma ik heb in een computerzaak in eindhoven een heuze Asus AX800pro kaartje op de kop kunne tikken voor €250 ter vervanging van mijn 9800pro. Ik mag deze kaart 8dagen opzicht houden. Nu kom ik het volgende tegen: op de site van Alternate kom ik de Asus AX850XT tegen voor €350 (allebei AGP)

Mijn vraag is nu zou ik voor €100,- meer voor de 850XT gaan? Zit er eigenlijk veel performance verschil tussen deze 2 kaarten. Ik heb op sites gezocht maar allebei de kaarten zijn gewoon erg snel. Mijn vraag aan jullie €100 in me zak stoppen of voor die 850XT gaan?

Alvast bedankt!

Groeten,
Eddie

Verwijderd

100 euro in je zak houden, die X800pro is zeker krachtig genoeg en de nieuwe generatie ATI's komt eraan.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:54

BHQ

In dit geval is denk ik AGP de remmende factor, maar dat is mijn idee..

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 16:01

ThunderNet

Flits!

Yapser schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:08:
In dit geval is denk ik AGP de remmende factor, maar dat is mijn idee..
Dat is geen remmende factor. Voor zover ik weet zijn er geen videokaarten die de hele AGP bus voltrekken :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Ik ga akkoord met boerenlater, 350 euro is gewoon te veel voor een kaart die op het punt staat afgelost te worden door de volgende generatie.
Als je toch een snellere kaart wilt kan je beter wachten op de middenmoot vd Geforce 7xxx serie, daar zal wss ook wel een 16pipe versie van uitkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus de X800pro houden en eventueel doorsparen om over 2 jaar ofzo een heel nieuw systeem te kopen die pci heeft. Want mijn systeem is nog behoorlijk up to date alleen de grafische kaart kon nog geupgrade worden.

Bedankt voor de mensen die al gereageerd hebben.

Groetjes

Verwijderd

of like me de pro modden naar een x800 xt pe die sneller is dan de x850 xt :)

• BHQ

BHQ

ThunderNet schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:09:
[...]

Dat is geen remmende factor. Voor zover ik weet zijn er geen videokaarten die de hele AGP bus voltrekken :)
Hmm whups, verkeerd ingelicht dan :)

Anyways, ik zou die X800 houden alsnog.

Verwijderd

Koop je een X800 pci-e en spaar wat verder voor een nieuw mobo + processor :) dan ben je er klaar voor :D iig dat is wat ik zou doen

• BHQ

BHQ

Probleem is dat het een AGP kaart is en wil je een beetje fatsoenlijk upgraden dan zit je aan de PCI express..

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Geef anders ff wat specs; Ik zelf zou een x800 pro nemen.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Ik heb dus ook dit dilemma, alleen dan met een R9800 PRO 128mb of een AX850 XT PE 256mb. Die XTPE is misschien mijn laatste kans om nog lekker te upgraden (aangezien je steeds minder AGP gaat zien). Dus... Waar ik mee zit:

- Toekomst van AGP; hoe ver gaan ATi en nVidia nog?
- Snelheidswinst; Een AX850 is natuurlijk sneller dan een R9800.
- Geheugenwinst, je merkt steeds meer dat 128mb minimaal videogeheugen is, 256 is dus lekker.
- De prijs; de goedkoopste van de pricewatch (20 euro onder die prijs zelfs!)
- Voeding, 350 watt is te weinig (AX850, 1x schijf, P4 3.0, 512mb ram (binnenkort dan ook 1024).

Dus, voor het geld, is het de moeite? Mijn systeem vervangen doe ik de komende 2 jaar iig niet. Upgraden wel. Op het verlanglijstje staan dus de AX850 + voeding (want dat zal wel moeten), en later 512mb erbij (1GB totaal). Een goede voeding kost ook al snel 100 euro, dus kom ik aan een upgrade van 450 euro. Voor dat geld kan ik wel weer 2 jaar vooruit, althans, dat is ook maar de vraag met de komst van DX10. Als die met Vista uitkomt, dan zul je zien dat alle spellen best snel naar DX10 over gaan. En dat zie je vooral bij de TI series van nVidia toendertijd, die ik ook wilde kopen.

Iemand die me advies kan geven (en nu niet zeggen koop een nieuw systeem, want ik wil zo lang mogelijk met dit systeem doen).

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:23:
of like me de pro modden naar een x800 xt pe die sneller is dan de x850 xt :)
Idd, als 'ie een beetje geluk heeft is het een kaart die te modden is (soft- danwel hardwarematig)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:58

Bever!

3

x850xt pe halen in duitsland voor 289?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Maar dan moet hij vanuit duitsland komen :/ En ik woon daar best ver vandaan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Lees dat dan...

Je weet wat het kost, je weet wat het kan, jij bent de enige die kan kiezen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.