Xvid niet zichtbaar in Gspot

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:48
Ik zit met een probleem, maar ik kan nog niet echt een oplossing vinden.

Ik heb een PC met Windows MCE 2005. Nu wou ik een xvid filmpje afspelen, maar dat ging nogal schokkerig. Zowel beeld als geluid en vooral in het begin. Dus heb ik de laatste versie van ffdshow geinstalleerd (20050804), maar dat bleek geen verschil uit te maken.

Na wat zoeken hier op GoT en Google heb ik Gspot geinstalleerd en het bestandje bekeken. Bij de videocodec werd gezegd dat er geen videocodec was. Hoe kan dat. Daar heb ik ffdshow toch voor geinstalleerd. Ik heb nog in ffdshow zelf gekeken, maar xvid staat niet op disabled, dus dat zou moeten werken. Hij speelt m ook af met ffdshow, want die icoontjes komen in de taakbalk als ik m afspeel. Probleem is alleen dat t nogal schokkerig gaat. Heb m ook nog gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd --> geen verschil.

Volgende stap was de Xvid codec installeren. Dacht dat dat misschien het schokkerige beeld (en geluid) zou oplossen. Maar dat bleek totaal geen verandering te geven.

De vragen die ik nu heb zijn
1. Waarom geeft Gspot niet weer dat ffdshow mijn xvid bestand kan afspelen
2. Hoe haal ik dat schokkerige beeld weg.

Specs: AMD3000+ Venice, Asus A8N-E, GeForce 6600, 1 Gb RAM. (lijkt me genoeg toch om xvid af te spelen zonder schokken).

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je wel de MCE drivers voor je videokaart geinstalleerd? Zou erg goed daar aan kunnen liggen.
Heb je het probleem al lang (al vanaf het begin van de installatie), of treedt het pas sinds kort op.
Doet hij het alleen met dat filmpje, of ook met andere xvids? Doet hij het alleen met xvid, of ook met andere codecs? Waarom gebruik je ffdshow als je MCE geinstalleerd hebt? Met het installeren van de juiste codecs zou MCE ook gewoon je video's moeten afspelen.

• s441558
BredeP schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:41:
Heb je wel de MCE drivers voor je videokaart geinstalleerd? Zou erg goed daar aan kunnen liggen.
Heb je het probleem al lang (al vanaf het begin van de installatie), of treedt het pas sinds kort op.
Doet hij het alleen met dat filmpje, of ook met andere xvids? Doet hij het alleen met xvid, of ook met andere codecs? Waarom gebruik je ffdshow als je MCE geinstalleerd hebt? Met het installeren van de juiste codecs zou MCE ook gewoon je video's moeten afspelen.
Ik weet niet of het probleem al langer optreed, aangezien ik nu pas voor t eerst weer eens naar een xvid bestandje kijk. Hij doet het iig niet goed bij Xvid en DivX bestanden. MPEG lijkt wel goed te werken, maar die gaan ook niet via ffdshow.

Maar waarom hoef ik ffdshow niet te installeren. Voor Xvid bestanden moet je toch iets installeren om ze af te kunnen spelen? En daar is ffdshow toch juist voor. Of heb ik het nu helemaal mis.

Ik ga iig eens proberen de MCE drivers er weer op te zetten. Die heb ik er niet (meer) opstaan. Maar als het goed is zou deze versie ook goed moeten werken.

Verwijderd

Werkt de Xvid op een ander systeem wel goed?

• s441558
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:52:
Werkt de Xvid op een ander systeem wel goed?
Het werkte "vroeger" wel, toen er nog windows xp opstond. En dat was met een AMD Duron 800 Mhz. Het stotteren in met alle xvid en divx bestanden

Ik heb nu de MCE drivers geinstalleerd, maar dat maakt geen verschil. Ik heb het idee dat het aan ffdshow ligt, maar weet nog steeds niet waaraan precies.

Ik heb nu ffdshow gedeinstaleerd, en t schokt nog steeds. Hij werkt nu dus met de xvid codec (nog steeds schokkend). Het ligt dus niet zozeer aan de codec die gebruikt wordt, lijkt me.

XviD + ffdshow --> schokt
XviD --> schokt
ffdshow --> schokt
Nvidia xp dispaydrivers --> schokt
Nvidia MCE display drivers --> schokt

Het is in alle xvid films en DivX films, voornamelijk aan t begin van t filmpje.

[ Voor 59% gewijzigd door s441558 op 07-08-2005 16:59 . Reden: MCE drivers geinstalleerd ]

• s441558
subtiel schopje. XviD hapert nog steeds. Iemand nog een suggestie voor mij?

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:50

Tarin

Just plain weird.

Ik had een vergelijkbaar probleem met Windows Media Player onder WinXP SP2. Dat was een P4 2.6 GHz, 1GB intern, dus daar zou het niet aan mogen liggen, maar het beeld van zo'n beetje alle filmpjes in Windows Media Player (9, maar het installeren van versie 10 bood geen uitkomst) schokte vreselijk.

Omdat ik geen zin had om om die reden een reinstall te doen of er op een andere manier teveel tijd in te steken (was maar m'n werkpc) heb ik BSPlayer geprobeerd, en die werkte perfect. Het leek dus uiteindelijk niet aan de codecs te liggen.

Ik denk niet dat je hier heel veel aan hebt (met MCE zal het wel zo leuk zijn als je de boel ook in WMP af kan spelen), maar goed, je zou een keer iets als BSPlayer kunnen proberen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

s441558 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 19:45:
subtiel schopje. XviD hapert nog steeds. Iemand nog een suggestie voor mij?
Installeer behalve ffdshow ook Xvid zelf eens, of vervang hem door een andere versie als je Xvid al geinstalleerd hebt. Koepi's laatste stabiele versie zou goed moeten zijn:

http://www.koepi.org/XviD-1.0.3-20122004.exe

edit:
lezen is ook een vak. ik las net dat je xvid al geinstalleerd had

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 19:55 ]

• s441558
Tarin schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 19:50:
Ik had een vergelijkbaar probleem met Windows Media Player onder WinXP SP2. Dat was een P4 2.6 GHz, 1GB intern, dus daar zou het niet aan mogen liggen, maar het beeld van zo'n beetje alle filmpjes in Windows Media Player (9, maar het installeren van versie 10 bood geen uitkomst) schokte vreselijk.

Omdat ik geen zin had om om die reden een reinstall te doen of er op een andere manier teveel tijd in te steken (was maar m'n werkpc) heb ik BSPlayer geprobeerd, en die werkte perfect. Het leek dus uiteindelijk niet aan de codecs te liggen.

Ik denk niet dat je hier heel veel aan hebt (met MCE zal het wel zo leuk zijn als je de boel ook in WMP af kan spelen), maar goed, je zou een keer iets als BSPlayer kunnen proberen.
Zal morgen wel eens proberen. Zit nu helaas niet achter mn PC. Ik heb iig Windows Media Player 10, en alle updates enzo voor windows enz. Maar al zou BSPlayer werken, dan nog heb ik liever dat Windows Media Player werkt. Je hebt niet voor niks Windows MCE geinstalleerd he. Mochten jullie nog meer tips hebben, ik houd mij aanbevolen. Zal ze morgen uitproberen en hier rapport uitbrengen :P

• s441558
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 19:53:
[...]

Installeer behalve ffdshow ook Xvid zelf eens, of vervang hem door een andere versie als je Xvid al geinstalleerd hebt. Koepi's laatste stabiele versie zou goed moeten zijn:

http://www.koepi.org/XviD-1.0.3-20122004.exe

edit:
lezen is ook een vak. ik las net dat je xvid al geinstalleerd had
Inderdaad. Had ik al geprobeerd. Maar misschien helpt de laatste stabiele versie wel. Ik had de laatste die op de frontpage stond geinstaleerd.. Dat was dus de laatste stabiele versie. Maar dat maakte dus geen verschil, zowel ffdshow als xvid codec geven schokkend beeld, vooral aan het begin van een filmpje. Misschien een detail, maar het is niet altijd bij hetzelfde beeld, kan een paar seconde eerder of later beginnen.

[ Voor 21% gewijzigd door s441558 op 07-08-2005 19:59 ]

Verwijderd

Dit is wel vreemd. Zijn dit zelf geencode filmpjes ? Komen de filmpjes van 1 source (als in iemand die het aanlevert) ?

Dingen als GMC & QPel kunnen voor schok problemen zorgen, al zouden de codecs hiervoor geoptimaliseert moeten zijn.

Het kan ook nog zo zijn dat er bepaalde codecs hogere prioriteit in je krijgen die dan je xvids gaan afspelen terwijl je hier eigenlijk gewoon die koepi versie voor wilt gebruiken. Om dit te fixen moet je alle codecs uninstallen en daarna opnieuw de codecs installen (mooi package vind hier)

Check ook in ffdshow welke decoder bijv xvid gebruikt (libavcodec hoop ik?).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 22:42 ]

• s441558
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:37:
Dit is wel vreemd. Zijn dit zelf geencode filmpjes ? Komen de filmpjes van 1 source (als in iemand die het aanlevert) ?

Dingen als GMC & QPel kunnen voor schok problemen zorgen, al zouden de codecs hiervoor geoptimaliseert moeten zijn.

Het kan ook nog zo zijn dat er bepaalde codecs hogere prioriteit in je krijgen die dan je xvids gaan afspelen terwijl je hier eigenlijk gewoon die koepi versie voor wilt gebruiken. Om dit te fixen moet je alle codecs uninstallen en daarna opnieuw de codecs installen (mooi package vind hier)

Check ook in ffdshow welke decoder bijv xvid gebruikt (libavcodec hoop ik?).
Het zijn geen zelf geencode filmpjes en ze komen ook niet van 1 source. Ik heb naast ffdshow en xvid geen andere codecs geinstalleerd bij mijn weten. In ffdshow stond libavcodec als xvid codec idd. Ik heb ook nog geprobeerd dit te veranderen naar de xvid codec, toen ik die had geinstalleerd, maar dat maakte geen verschil. Misschien dat ik windows media player opnieuw moet installeren, maar dat lijkt me sterk (je weet maar nooit...).

Zou iemand kunnen bevestigen of zij de ffdshow codec zien in Gspot als ze die geinstalleerd hebben?.

[ Voor 6% gewijzigd door s441558 op 08-08-2005 15:56 ]

Verwijderd

Probeer het een keer met vcl player (www.videolan.org) Wellicht dattie t dan doet ;)

• s441558
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:17:
Probeer het een keer met vcl player (www.videolan.org) Wellicht dattie t dan doet ;)
Met BSPlayer doet ie het niet goed (schokkend dus). Met vcl player wel (hoewel de eerste keer dat ik t filmpje draaide niet, maar de 2e en volgende keren wel. Lijkt dus toch een codec probleempje te zijn. (Tenminste vcl player heeft toch de codecs in t programma zelf zitten, en dat programma werkt wel). Ik zag dat nero ook een codec voor xvid had geinstalleerd, dus ik zal morgen alle codecs eens weggooien, en t dan nog eens proberen. Bedankt voor de tips alvast. Morgen weer een vervolg.

Ff nog een toevoeging. Heb net nog ff alle codecs verwijderd, en krijg dus alleen geluid nu. Het geluid schokt nogsteeds. Wellicht dat het dus de geluidscodecs zijn.

Volgens gspot zijn de Fraunhofer IIS MPEG Layer-3 codec en de MPEG Layer-3 Audio Decoder geinstalleerd. Lijkt me 2 keer hetzelfde. Wellicht is dat het probleem. Alleen hoe deinstalleer ik deze codecs. Zie ze nergens staan, en kan me ook niet herhinneren dat ik deze ooit geinstalleerd heb. Lijkt me een standaard onderdeel van Windows.

[ Voor 28% gewijzigd door s441558 op 08-08-2005 18:34 ]

• s441558
Geef m toch weer een schopje. Ben iig een stukje verder nu denk ik.

Probleem is denk ik dat er twee mp3 codecs geinstalleerd zijn (volgens Gspot), namelijk

de Fraunhofer IIS MPEG Layer-3 codec
en de MPEG Layer-3 Audio Decoder

Windows Media Player gebruikt de laatste, hoe geef ik nu aan dat hij de andere moet gebruiken. Ik heb al geprobeerd de fraunhofer codec prioriteit 1 mee te geven in de device manager, maar hij blijft die andere gebruiken (die overig niet in het rijtje in device manager --> sound, video and gamecontrollers --> audio codecs --> properties staat. Hoe kan ik nu zorgen dat Windows media player die andere mp3 codec gebruikt?

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
s441558 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:56:
Geef m toch weer een schopje. Ben iig een stukje verder nu denk ik.

Probleem is denk ik dat er twee mp3 codecs geinstalleerd zijn (volgens Gspot), namelijk

de Fraunhofer IIS MPEG Layer-3 codec
en de MPEG Layer-3 Audio Decoder

Windows Media Player gebruikt de laatste, hoe geef ik nu aan dat hij de andere moet gebruiken. Ik heb al geprobeerd de fraunhofer codec prioriteit 1 mee te geven in de device manager, maar hij blijft die andere gebruiken (die overig niet in het rijtje in device manager --> sound, video and gamecontrollers --> audio codecs --> properties staat. Hoe kan ik nu zorgen dat Windows media player die andere mp3 codec gebruikt?
Nog maar een klein schopje dan.

Heb hier hetzelfde probleem. Winamp wilde geen Xvid meer afspelen (dwz geen beeld wel geluid), zojuist WMP10 geinstalleerd en die doet het wel zo lijkt het. Maar eens even rebooten zodadelijk.
Heb ooit in ChrisTV Pro 4.60 eens via video compressie--> video codec settings van Xvid MPEG-4 Codec en advanced options four CC used DX50 en Divx aangezet. Ergens rond die tijd is dat probleem begonnen dus vandaar dat ik de link legde...
Tis altijd maar weer trial en error zo lijkt het wel
Pagina: 1