hdd stuk da defragmenteren

Pagina: 1
Acties:

• bramvandensteen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Beste medetweakers,

Ik gebruik al een tijdje een Maxtor DiamondMax Plus 9 schijf van 160GB en nu ging ik vandaag mijn schijf eens defragmenteren dit deed ik met het standaard tooltje dat in windows zit. Echter na het defragmenteren heb ik herstart en nu is mijn pc niet meer vooruit te schoppen zo traag en tijdens liedjes blijft het geluid soms haperen en deze problemen doen zich voor vanaf ik gedefragmenteerd heb. Hoe kan ik dit oplossen wat ik zelf al geprobeert heb is te scannen op fouten maar dit geeft geen resultaat. :'(

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat klinkt wel erg vreemd...Een schijf moet wel GRUWELIJK gefragmenteerd zijn wil een MP3'tje vertragen.

Heb je al opnieuw geprobeerd te defragementeren met bijvoorbeeld Raxco Perfectdisk of O&O ofzo?

Verder je kabels gechecked? DMA van de schijf aan enzo? In de FAQ van dit subforum staan een hoop tips om je schijf te "helpdesken"

En misschien ook met het Maxtor tooltje even checken of alles ok is, SMART enzo.

[ Voor 14% gewijzigd door maratropa op 06-08-2005 19:38 ]

specs

• bramvandensteen
Heb al alles die mogelijk zou zijn van de faq van oorzaken alle oplossingen heb ik daarvan geprobeert en het wil maar niet werken. Miss raxco even proberen... Heb de SMART ook gechecked deze zegt dat alles OK is en de tool van maxtor werkt niet omdat deze schijf op een nForce 4 raid draait en deze ondersteund het Maxtor tooltje niet |:(

[ Voor 37% gewijzigd door bramvandensteen op 06-08-2005 19:40 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een hdd gaat niet stuk door het fragementeren. Dan moet er iets anders aan de hand zijn (of de schijf was al brak en zat onder de bad clusters. Kijk ook eens in het eventlog of je daar meldingen ziet staan. Probeer eens een andere mediaplayer , om te kijken of het daar niet aan ligt.

Het enige wat ik kan zeggen met de info die jij geeft is dat je systematisch moet gaan troubleshooten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• bramvandensteen
Volgens mij is de schijf niet brak want het is maar sinds na het defragmenteren en heb twee partities op deze pc ook een met Windows Vista die ik nog niet gedefragmenteerd heb en deze draait wel goed. Heb echter eens geweten bij een vriend van mij die na het defragmenteren van zen schijf geen enkel programma meer kon openen is het tooltje van windows om de defragmenteren misschien brak. Hoop dat ik dit in orde krijg want ik heb helemaal geen zin om te formateren

[ Voor 42% gewijzigd door bramvandensteen op 06-08-2005 19:56 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het "tooltje" van windows om te defragmenteren is niet brak. Dat is gewoon een "light" versie van een heel bekend pakket. Heb je de computer misschien tijdens het defragmenteren plotseling uitgezet?

Doe eens een surface scan om zeker te zijn dat het de fysieke schijf niet is. Krijg je bij het opstarten (bios) al SMART meldingen te zien (heb je dit uberhaubt aan staan)?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• bramvandensteen
Ja, heb al een surface scan gedaan en ja de SMART staat op en deze zegt mij dat alles oké met de schijf is dus fysiek is er niets mis met de schijf

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Je kan met contig kijken of de bestanden wel gedefragmenteerd zijn (tooltje van Sysinternals)...

Gewoon even een log aanmaken in een dos-box
code:
1
contig.exe -a -s c:\*.* > d:\log.txt

Weet je in ieder geval of het nou echt aan gefragmenteerde bestanden ligt of niet...

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
Ik heb/had dezelfde schijf, deed ook een defrag, en stopte de defrag opdracht. Hierna is de schijf nooit meer de oude geworden en is het uiteindelijk een RMA geworden. Toeval, productiefout of kan defraggen je schijf slopen, you decide.
Pagina: 1