Ik heb een probleem met mijn router, ik ben een n00b op dit gebied maar het wireless gebeuren werkt niet naar behoren, de snelheid zakt heel vaak terug (ook als ik op 5 meter van de router zit). Ook valt de verbinding heel vaak heel ff weg (0,5 sec) ofzow. Ook het internet via de gewone kabel gaat langzamer dan normaal. Wat zouden de problemen en eventuele oplossingen kunnen zijn?
Ja dat weet ik dus al niet. Ik heb @home. ook mijn mac adres weet ik niet waar ik dat kan vinden. Ik heb werkelijk nooit met netwerken gewerkt tot 4 dagen geleden
Als het via de gewone kabel net zo traag gaat als wireless ligt de oorzaak dus niet bij je wireless setup. Sluit de pc eens rechtstreeks aan, zonder router. Dan kun je even achterhalen of de oorzaak bij je ISP of bij je router ligt.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:22:
Ook het internet via de gewone kabel gaat langzamer dan normaal.
Wat heeft een IP-adres volgens jou met de snelheid van de verbinding te maken?Borromini schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:23:
Mag je andere IP's gebruiken van je ISP? Ik zou alvast het MAC adres van je pc waarmee je hiervoor op het internet ging klonen.
[ Voor 10% gewijzigd door Bergen op 06-08-2005 18:28 ]
Helemaal niks... Maar ik heb ook heel wat problemen gehad met mijn connectie ('beperkte verbinding') in Windows tot ik mijn MAC adres kloonde. Telenet hecht daar blijkbaar wel belang aan
. Baat het niet, dan schaadt het niet
.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Dat mac adres boeit niet bij @home. Daar gaat het puur op hostname die je doorgeeft en als je kunt internetten (hoe brak ook) dan ligt het niet aan die instelling. Hang eens een pc aan de kabel die nu van het modem naar je router gaat, en kijk of je dan wel snel kan internetten. Zo niet dan is wellicht @home gewoon gaar op het moment of je kabel is brak. Wat betreft wireless wegvallen: heb je al andere instellingen geprobeerd? Ander kanaal, andere drivers, andere firmware? Wat ggebruik je op die pc om je WLAN in te stellen? Windows software of meegelverd tooltje? Welke windows versie draai je überhaubt?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Als ik mijn pc weer rechtreeks aansluit is mijn internet sneller. Of bedoel je de laptop, daarmee internet ik wireless (of in elk geval dat probeer ik)
Kun je me vertellen hoe ik een ander kanaal instel? De firmware van de router heb ik geupdate (router is linksys wrt54g) ik gebruik windows xp home (dit ga ik vervangen met pro overigens) Voor WLAN in te stellen heb ik gewoon de meegeleverde software van de router gebruikt.Orion84 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:30:
Dat mac adres boeit niet bij @home. Daar gaat het puur op hostname die je doorgeeft en als je kunt internetten (hoe brak ook) dan ligt het niet aan die instelling. Hang eens een pc aan de kabel die nu van het modem naar je router gaat, en kijk of je dan wel snel kan internetten. Zo niet dan is wellicht @home gewoon gaar op het moment of je kabel is brak. Wat betreft wireless wegvallen: heb je al andere instellingen geprobeerd? Ander kanaal, andere drivers, andere firmware? Wat ggebruik je op die pc om je WLAN in te stellen? Windows software of meegelverd tooltje? Welke windows versie draai je überhaubt?
Een ander kanaal instellen moet je ergens in de webinterface van je router doen, die ken ik niet uit mijn hoofdVerwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:34:
[...]
Kun je me vertellen hoe ik een ander kanaal instel? De firmware van de router heb ik geupdate (router is linksys wrt54g) ik gebruik windows xp home (dit ga ik vervangen met pro overigens) Voor WLAN in te stellen heb ik gewoon de meegeleverde software van de router gebruikt.
En wat betreft die software bedoelde ik hoe je het op je laptop hebt ingesteld?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Op de laptop ook via de webinterface, Ik kan je nu geen specifieke informatie geven, Ik kan mijn laptop pas over anderhalf uur ophalen (kleine reparatie)Orion84 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:38:
[...]
Een ander kanaal instellen moet je ergens in de webinterface van je router doen, die ken ik niet uit mijn hoofd
En wat betreft die software bedoelde ik hoe je het op je laptop hebt ingesteld?
OH is geen dumpbak, dit topic hoort eigenlijk in Network Troubleshooting, maar ik verplaats 'm niet omdat het topic daar waarschijnlijk ook gesloten zal worden.
Start een nieuw topic in NT, en open het topic dan met alle beschikbare informatie direct in de startpost. Dus je probleem, je router, netwerkkaarten, OS, provider, etc.. Dan is het ook veel makkelijker je te helpen
Lees ook eerst de faq aldaar, die kan ook al helpen.
Start een nieuw topic in NT, en open het topic dan met alle beschikbare informatie direct in de startpost. Dus je probleem, je router, netwerkkaarten, OS, provider, etc.. Dan is het ook veel makkelijker je te helpen
Lees ook eerst de faq aldaar, die kan ook al helpen.
[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 06-08-2005 18:54 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()