Toon posts:

Geen ftp upload mogelijk met Linksys router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een Linksys router Wag54Gb

Alles werk perfect alleen het uploaden met Cute-Ftp gaat niet meer richting mijn domein.
Ook een test gedaan met Total-Commander ( ook vinkje bij passive mode overdracht ) maar geen resultaat.
Hiervoor een Speedtouche 510 en deze had geen problemen

Besturing Win Xp Prof. P2
alle firewalls op uit

Ik hoor graag de oplossing

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een ander merk router. Het trad alleen op met XP+SP2, niet met andere Windows versies of OSes. Uploads van kleine bestanden (paar honderd Bytes) gingen goed, uploads groter dan zo'n 1.5 KB faalden.

Uit een packet analysis bleek dat de router aan de client laat weten dat de MTU van de verbinding 1000 is. Alle clients sturen daarna keurig pakketjes < 1000 Bytes, behalve XP+SP2 die pakketen van 1400 Bytes bleef versturen.

Oplossing was handmatig de maximale MTU van XP op 1000 zetten. Dit kun je doen met bijvoorbeeld Dr. TCP van: http://www.dslreports.com/drtcp.

Mogelijk heb je hetzelfde probleem en werkt dit ook voor jou.

BTW: Helemaal bizar aan het gedrag van XP bij mij was dat command line FTP gewoon werkte en na een upload met command line FTP werkten de GUI-FTP clients ook. Na een uurtje idle time was het probleem met de GUI clients weer terug...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.. Ik heb dit even geprobeerd maar geen resultaat.
Ik zoek weer verder
De retourdoos staat al weer klaar.
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:05:
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een ander merk router. Het trad alleen op met XP+SP2, niet met andere Windows versies of OSes. Uploads van kleine bestanden (paar honderd Bytes) gingen goed, uploads groter dan zo'n 1.5 KB faalden.

Uit een packet analysis bleek dat de router aan de client laat weten dat de MTU van de verbinding 1000 is. Alle clients sturen daarna keurig pakketjes < 1000 Bytes, behalve XP+SP2 die pakketen van 1400 Bytes bleef versturen.

Oplossing was handmatig de maximale MTU van XP op 1000 zetten. Dit kun je doen met bijvoorbeeld Dr. TCP van: http://www.dslreports.com/drtcp.

Mogelijk heb je hetzelfde probleem en werkt dit ook voor jou.

BTW: Helemaal bizar aan het gedrag van XP bij mij was dat command line FTP gewoon werkte en na een upload met command line FTP werkten de GUI-FTP clients ook. Na een uurtje idle time was het probleem met de GUI clients weer terug...

Verwijderd

Topicstarter
Na wat aanklooien heb ik de router een harde reboot gegeven.
alles weer met de hand ingevoerd ( DNS enz) en nu doet ie het eindelijk.

:) Dus niks meer op automatisch laten staan !!