Toon posts:

[PostFix] Halo 504 Error met outlook, met linux niet

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een servertje geinstalleerd om achter mijn xs4all account te kunnen plaatsen met BSMTP een een eigen domein zodat ik remote ook kan mailen. Het installeren ging prima en Postfix doet het verder ook goed met spamassassin en amavisd.

Ik kan e-mails ontvangen maar niet verzenden via de server. Ik kwam hier achter nadat ik een account op een Windows machine in outlook wilde aanmaken. Via Thunderbird op mijn linuxsysteem had ik hier geen last van dus ging ik er vanuit dat het allemaal goed werkte, maar op een windows-machine met outlook lijkt dit toch een ander geval.

Bij het verzenden vanaf een windows-machine met outlook krijg ik een 504 error en er kan niet verzonden worden. Uiteraard ben ik gaan zoeken op google (en ook hier) maar vond veel verschillende antwoorden waar ik geen wijs uit kan worden.

Ik denk dat er met zekerheid gezegd kan worden dat dit probleem in de "halo-instellingen" van Postfix. De volgende optie heb ik toegevoegd aan de main.cf:

smtpd_helo_restrictions = permit_mynetworks

Deze regel stond helemaal niet in de main.cf maar werkt na het toevoegen ook niet, ook leeg niet. Nu heb ik SASL geinstalleerd en dat werkt via de linux-machine en thunderbird wel, via outlook dus niet. De optie smtpd_helo_restrictions = permit_mynetworks, permit_sasl_authenticated is ook geen oplossing.

Ik ben er vrij zeker van dat het aan de "helo-settings" na wat ik via google vond. Ik zou hier graag wat meer informatie van gebruikers horen die dit wel werkend hebben gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik op kunnen lossen. Het is een outlookbug die je in Postfix uit moet bannen. SMTP-restriction moet de fqnd_hostname weg.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:57:
Dit heb ik op kunnen lossen. Het is een outlookbug die je in Postfix uit moet bannen. SMTP-restriction moet de fqnd_hostname weg.
Bug? Lijkt me eerder een feature waarmee je kan filteren? Of begrijp ik het misschien niet helemaal? :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters