[PS2] DVD en groen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Jaren geleden heb ik eens een PS2 gehad (nog de oude grote). Deze had toen het probleem dat als je hem met een RGB kabel aansloot, je bij DVD weergave groen beeld kreeg. Deze bug in het systeem kon je fixen door van een apart CDtje op te starten en dan pas je DVD te gaan kijken. Dit was natuurlijk wel erg omslachtig.

Ik heb mijn PS2 toen verkocht. Nu wil ik er mischien weer eentje gaan kopen, maar vraag me of in het nieuwe model deze "groen beeld" bug icm RGB kabel als eens gefixed is.

Wie weet meer?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

afaik is het geen bug maar een kopieer beveiliging
iig heeft de mijne het ook, maar er zit op mijn rgb kabel een schakelaar die dat weer fixt :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 16:53

mace

Sapere Aude

dat klopt, een kromme kopieerbeveiliging van sony, zit op de ps2 vanaf de 1e modellen.

die CD zet dat softwarematig uit, die kabel van heuveltje schakelt om naar composiet beeld zodat je dvd kan kijken.

niks aan te doen behalve een modificatie. :/

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Copieer beveiliging lijkt me stug. Gewone Sony DVD spelers hebben toch ook gewoon RGB out? Waarom zou het uitschakelen van RGB een beveiliging zijn?

Maar triest om te horen dat ze het dus nog steeds niet "gefixed" hebben, ook niet in de nieuwste versies (die kleine) :(

Is er geen externe hardware matige mod voor? Ik weet nog dat dat opstarten met een CDtje op het laatst echt behoorlijk begon te vervelen. Zat destijds ook nog zo'n stomme dongle bij die in je memory card plug moest.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 16:26
Volgens mij heeft dit niks met de ps2 zelf te maken, maar met de kabel die je gebruikt van de PS2 naar je TV toe...

Als je op een xbox een ntsc-dvd wilt bekijken dan heb je ook groen beeld tenzij je de goede kabel gebruikt.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

http://www.eetimes.com/story/OEG20000324S0016

At issue is whether Sony Computer Entertainment has violated a DVD industry agreement that prohibits DVD players from having an analog RGB interface. If so, it's possible that Hollywood studios could take some action against Sony.

misschien dat nu video's er bijna niet meer zijn de rgb regel wat soepeler word genomen.
maar in het begin was dvd "onkopieerbaar" en daarom was een rgb uitgang verboden.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:27

jasjenl

Liab A Tymo

De ps2 geeft een component signaal over de scartkabel als je een dvd gaat afspelen ipv een rgb signaal en dat kun je alleen goed weergeven als je een tv hebt die dat ondersteunt (zijn er maar weinig, mijn Loewe tv doet 't wel bijvoorbeeld). Dit had inderdaad iets met een kopieerbeveiliging te maken, blijkbaar heeft Sony iets verkeerds gedaan bij de rgb output van de ps2 waardoor je die beveiliging (macrovision denk ik?) kon omzeilen. Europese ps2's geven volgens mij daarom geen rgb beeld bij dvd's afspelen. Beetje krom, aangezien alle gewone dvd spelers het wel kunnen. Maar ja, de ps2 is toch maar een matige dvd speler, dus echt veel mis je er niet aan imho.

Verwijderd

Dit is een technische vraag, dus geef ik het een schopje richting -> Spielerij - Problemen & Vragen

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dat is geen bug maar een beveiliging zoals al eerder gemeld. Vele RGB kabels hebben een speciale "video" switch. Ombouwen helpt ook wel eens trouwens. Lees anders eens "het grote ps2 topic" door, daar is dit al vaak besproken.

Het Grote PS2 Topic - Part VI

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 06-08-2005 20:14 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 19:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De PS2 is allang geen matige speler meer, sinds de v7 modellen zijn de lenzen, het loopwerk en de afspeelsoftware verbeterd, waardoor de beeldkwaliteit ruimschoots GOED te noemen is...

Het groene beeld kan op meerdere manieren verholpen worden:

1-Met een mod-chip die dit ondersteunt.
2-Softwarematig met een bootdisc.
3-Een speciale scartkabel, waarmee je echter gewoon composite beeld krijgt bij dvd`s.
4-Een simpele ingreep met de soldeerbout, waarbij je twee contactpuntjes op het mobo met elkaar verbindt.

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 06-08-2005 20:27 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1