Ik heb een LexMark X2000 printerserver die ik normaal gesproken altijd via een webinterface kon benaderen. Nu heb ik per ongeluk het vinkje bij DHCP uitgezet waardoor de printerserver nu geen IP adres meer krijg van mijn router. Ik kan hem dus nu ook niet meer benaderen via de webinterface. Ik heb al gekeken of er een manier is om de boel terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar daar staat niks over op hun site of in de handleiding.
Er staat denk ik vast wel een mac adres op dat ding toch?
Desnoods kan je dat nog uitlezen uit je DHCP serverlogs..
In ieder geval:
arp -s <gewenst ip adres> <macadres> et voilá : de webinterface moet weer bereikbaar zijn.
In ieder geval:
arp -s <gewenst ip adres> <macadres> et voilá : de webinterface moet weer bereikbaar zijn.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
kan je niet via een test print of zo zijn huidige ip zien?
dan kan je je pc in hetzelfde subnet zetten en communiceren
dan kan je je pc in hetzelfde subnet zetten en communiceren
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Ja, dat kan ik zien alleen het probleem is dat dat 0.0.0.0 is zonder gateway want hij krijgt geen ip adres zonder DHCP. Mijn pc zit al in hetzelfde subnet
Het ip adres staat in principe nog steeds "goed" aangezien dit het oude ip adres is dat hij van de router kreeg maar DHCP wordt gewoon niet meer "ondersteund" door de printerserver.BackSlash32 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:51:
Er staat denk ik vast wel een mac adres op dat ding toch?
In ieder geval:
[ Voor 85% gewijzigd door HappyGilmore op 06-08-2005 19:36 ]
Dat maakt niet uit.
Je hebt het macadres.
Dat moet je koppelen aan een IP adres, en daar kan je arp -s (static) voor gebruiken.
Je hebt het macadres.
Dat moet je koppelen aan een IP adres, en daar kan je arp -s (static) voor gebruiken.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
uit de quickref manual:HappyGilmore schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 17:18:
Ik heb al gekeken of er een manier is om de boel terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar daar staat niks over op hun site of in de handleiding.
Succes!!6 Press and release Menu and Test simultaneously to reset the
print server. The Menu and Test buttons are located on top of
the print server.
Ja, die had ik ook al gezien maar dat is alleen als de printerserver vastzit dan kan je hem in zijn vrij gooien zal ik maar zeggen, daar reset je de boel niet mee terug naar fabrieksinstellingen. DHCP blijft uit!
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt want ik kende het arp commando nog niet maar wat jij als voorbeeld gaf werkt niet. Omdat de server namelijk geen IP kan aannemen slaat ie automatisch in de 0.0.0.0 ip. Dat geldt bij elk ip adres wat ik meegeef. Voor zover ik kan beoordelen is dit opgelost bij een latere firmwareBackSlash32 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:22:
Dat maakt niet uit.
Je hebt het macadres.
[ Voor 44% gewijzigd door HappyGilmore op 07-08-2005 13:50 ]
Verwijderd
poging 2: 
If the issues persist after the update, an NVRAM reset may need to be performed. Follow the instructions for resetting the NVRAM below. Warning! The NVRAM reset will erase ALL network settings (including the TCP/IP address) and restore them to the default values. Follow this procedure only as a last-case option. Lexmark is not responsible for any unintended outcome from the procedure. If you have any questions about resetting the NVRAM it or are at all uncomfortable with carrying out this procedure, we suggest you contact your local Technical Support Center for assistance.
To reset the NVRAM on an EXTERNAL network adapter:
Print a Network Settings Page:
Press the TEST button briefly and then release it. The network settings page will be printed.
Keep this page for your records as it contains information that you may need to reconfigure your network card.
Reset the NVRAM:
Press and hold the TEST button for about 10 seconds and release it when all four LEDs are solid. The LEDs should begin the SE Menu light sequence. This menu consists of a repeating count of binary light patterns.
When the LEDs indicate a binary three, press the Menu button to enter the NVRAM menu. A binary three pattern is indicated when the third and fourth LEDs are lit up.
When the light indicates a binary two, press the Menu button to reinitialize the NVRAM. A binary two pattern is indicated when the third LED is lit up. The adapter should then return to a ready state, with the LEDs scanning across the adapter from left to right and from right to left. This indicates that the NVRAM on the adapter has been reset and must be configured for your network.
met het arp commando koppel je een ip adres aan een mac adresHappyGilmore schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:47:
[...]
Ja, die had ik ook al gezien maar dat is alleen als de printerserver vastzit dan kan je hem in zijn vrij gooien zal ik maar zeggen, daar reset je de boel niet mee terug naar fabrieksinstellingen. DHCP blijft uit!
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt want ik kende het arp commando nog niet maar wat jij als voorbeeld gaf werkt niet. Omdat de server namelijk geen IP kan aannemen slaat ie automatisch in de 0.0.0.0 ip. Dat geldt bij elk ip adres wat ik meegeef. Voor zover ik kan beoordelen is dit opgelost bij een latere firmware
http://nl.wikipedia.org/wiki/TCP/IP
http://nl.wikipedia.org/wiki/MAC-adres
het apparaat krijgt niet daadwerkelijk het adres.
alleen stuurt de computer alle requests aan het ip door naar het mac adres
[ Voor 8% gewijzigd door Duinkonijn op 07-08-2005 16:59 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Waar heb je dat gevonden? Ik ga morgen kijken of het werkt! Ik heb me rot gezocht en begon me al af te vragen waarom ze niet die functie ingebouwd hadden
Nee, dat kan ik je verzekerenVerwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:09:
Er zit geen heeel klein mini palletje op ofzo ?
Geweldig, tis gelukt. Nog steeds wil ik graag weten waar je dat gevonden hebt.
Verwijderd
Na een beetje zoeken (reset marknet) en verder klikken kwam ik hem bij deze leverancier tegen:HappyGilmore schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:34:
[...]
Geweldig, tis gelukt. Nog steeds wil ik graag weten waar je dat gevonden hebt.
http://www.argecy.com/976_Error.html
Ik was hem eerst al bij Lexmark tegengekomen (hier) maar ik dacht toen dat het ergens anders over ging. Na wat verder lezen ging er een lichtje branden.
Pagina: 1