In verschillende topics over het overclocken van de ATI Radeon x800 pro staat er dat het overclocken van een x800 pro met een GB core niet te clocken is.... Hoe kom ik erachter dat ik een GA of een GB core heb?
Tja ik heb zitten kijken, maar ik kan er geen wijs uit.
Op mijn core staat:
215RAACGA12F
GFS615.1
0441AA
Zou de GA12F te maken hebben met de GA core?
En de 2ns die ook van toepassing zou zijn. Hoe kom ik daar achter?
Kaarten met 2ns (nanoseconde) zouden niet te modden zijn...
Op mijn core staat:
215RAACGA12F
GFS615.1
0441AA
Zou de GA12F te maken hebben met de GA core?
En de 2ns die ook van toepassing zou zijn. Hoe kom ik daar achter?
Kaarten met 2ns (nanoseconde) zouden niet te modden zijn...
probeer hem misschien te overcloken, weet je ook ineens hoe hard ie maximum gaat later zal je wel ontdekken over welke core het gaat
trial and error is een mooi ding ....
trial and error is een mooi ding ....
Out of the box? What box? There is no box.
Die 2 ns kan je achterhalen door op je geheugen chips te kijken, daar staat hetzij ergens iets van gc16, of dus gc20 aan het eind van een code als ik het me goed herinner.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 17:23:
O haha
het bericht met het plaatje is gepost toen ik mijn vorige bericht aan het typen was.
Thanks.
Ik heb dus een GA core.
Nu de 2ns nog....
[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 06-08-2005 17:25 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Trial and Error?
Laat me raden.... dan doet ie het niet meer......
Ik heb de core en ik ga hem overclocken... denk ik...... misschien.....ooit.....ofzo..
Laat me raden.... dan doet ie het niet meer......
Ik heb de core en ik ga hem overclocken... denk ik...... misschien.....ooit.....ofzo..
Je kan best het geheugen of de core 3MHz hoger zetten kom je er gelijk achter of het werkt en ik kan me niet voorstellen dat je daar je kaart mee zal slopen.
Snap ik wel, maar het gaat mij erom dat ik inplaats van 12 pipelines, 16 pipelines heb.
Door 2 punten met silver connecting paste aan elkaar te maken komen de 4 extra pipelines vrij.
In verschillende topics wordt gesproken over een kaart met 2ns die niet over te klokken is. Ik zie dat ik een GC20 heb. Daar begrijp ik uit dat ik met een 2ns opgescheept zit...
Dus niet over te klokken.
Ik heb het aantal mhz van de core en het geheugen al met ATITool opgekrikt en dat levert geen problemen op. Dit gaat niet met 3Mhz maar eerder met 25 of 50 Mhz.
De core en mem van de x800pro is 475 mhz/450 mhz en die van de x800xt is 500mhz/500mhz.
Door 2 punten met silver connecting paste aan elkaar te maken komen de 4 extra pipelines vrij.
In verschillende topics wordt gesproken over een kaart met 2ns die niet over te klokken is. Ik zie dat ik een GC20 heb. Daar begrijp ik uit dat ik met een 2ns opgescheept zit...
Dus niet over te klokken.
Ik heb het aantal mhz van de core en het geheugen al met ATITool opgekrikt en dat levert geen problemen op. Dit gaat niet met 3Mhz maar eerder met 25 of 50 Mhz.
De core en mem van de x800pro is 475 mhz/450 mhz en die van de x800xt is 500mhz/500mhz.
Je haalt unlocken en overklokken wel door elkaar, je kan misschien niet unlocken maar je geeft aan dat gewoon overklokken wel gaat.Dus niet over te klokken.
Ik snap alleen nog niet wat het geheugen te maken heeft met het unlocken van pipelines, ik zou denken dat dat alleen te maken heeft met de core, nou zou ik het best fout kunnen hebben hoor het lijkt mij alleen een beetje vaag dat het geheugen iets met de pipelines te maken heeft.
Verwijderd
Het geheugen kan niet op de snelheid van de 16pipes kaart werken, of het werkt niet met de bios oid.
Verwijderd
2,0ns mem zit op alle non-vivo Pro kaarten, deze zijn te modden naar 16pipes XTPE dmv een hardmod.Kaarten met 2ns (nanoseconde) zouden niet te modden zijn...
Het geheugen kan ook prima 560mhz (xtpe) speeds aan (na de mod en biosflash), maar hoger als 585mhz kom je er meestal niet mee.
Wat betreft het corenummer; GA of GB zou in de 3e regel moeten staan, de GA in de 2e zegt niets over de modbaarheid. Jouw core wijkt af van het gangbare daar er enkel een G in de 3e regel staat. Kwestie van uitproberen dus.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 18:15 ]
Pagina: 1