[Ghost] Backup terugzetten lukt niet met s-ata raid

Pagina: 1
Acties:
  • 986 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Situatie
Twee serial ata harde schijven hangen in raid 0. Hierop zitten drie partities (c,d en e). Ik wil graag een backup terugzetten van de e naar de c partitie. Ik gebruik Ghost32 versie 7.7 samen met BartPE. Dit is een soort windows op cd. Ghost32 is de 32bits versie van Ghost en kan dus onder windows draaien.

Probleem
Terugzetten van een backup geeft de volgende fout:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/ghost_error_10052.png

Wat heb ik nog meer geprobeerd
• Ghost 8.0 (dos versie dus) starten vanaf een boot cdrom. Ghost 8.0 herkent mijn raid 0 setup niet.
• Op google gezocht naar deze foutmelding.
• Met ghost2003 explorer een backup bestand opnieuw gecompileerd.

Vraag
Hoe kan ik toch een backup terug zetten :?

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 06-08-2005 17:16 ]

• dr snuggles
  • Niet online
Weet niemand een manier om toch een backup te maken die ik ook weer terug kan zetten :?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:26
Je kunt met BartPE als het goed is ook kiezen om RAID-drivers vooraf te laden met F6(net als bij een gewone Windows install). Anders kun je evt. Ghost 9 gebruiken, dit is een nieuwere versie die standaard gebruikt maakt van de Windows PE environment, waardoor je ook F6-drivers kunt laden

• dr snuggles
  • Niet online
mad-dog schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:20:
Je kunt met BartPE als het goed is ook kiezen om RAID-drivers vooraf te laden met F6(net als bij een gewone Windows install). Anders kun je evt. Ghost 9 gebruiken, dit is een nieuwere versie die standaard gebruikt maakt van de Windows PE environment, waardoor je ook F6-drivers kunt laden
BartPE laadt automatisch al mijn raid config. Het is ghost32.exe die daarna aangeeft dat een image corrupt is.

Ghost 9 heb ik nog wel liggen, maar ik heb geen floppy drive. Maar bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of ik de drivers in ghost 9 kan integreren.

[ Voor 7% gewijzigd door dr snuggles op 07-08-2005 21:25 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:26
Je kunt dus met Ghost Explorer de image wel inlezen ?

• dr snuggles
  • Niet online
mad-dog schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:36:
Je kunt dus met Ghost Explorer de image wel inlezen ?
Ja dat gaat prima.

Wat ik ook niet helemaal snap is waarom mijn harde schijven niet leesbaar zijn onder dos. Normaal zou dat niet zo'n probleem moeten zijn. Als dat werkt kan ik de oude vertrouwde ghost 8 / 2003 gebruiken. Misschien heb je daar nog tips voor?

Edit: Problem solved! Ghost32 heb ik aan de kant geschoven, ghost9 is horror en ik heb mijn oude vertrouwde ghost 2003 gepakt. Deze versie werkt goed met sata drives, zolang je maar ghost.exe -noide gebruikt. Zonder de extra switch werkt het niet. Zo'n boot cd met alleen dos werkt ook nog eens 84x zo snel als ghost9 of bartpe. 't Kost een paar uur maar ik ben blij :).

[ Voor 36% gewijzigd door dr snuggles op 07-08-2005 22:57 ]

Pagina: 1