TV-kaart op netwerk

Pagina: 1
Acties:

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:17
Ik heb een vraagje waarvan ik bijna zeker ben dat het niet kan, maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid. :+

Ik heb thuis een netwerkje en nou was ik van plan om een tv-kaart te kopen, maar is het mogelijk om die kaart in de server te stoppen en op een client pc tv te kijken?

• Cyril
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

volgens mij gaat dat alleen lukken met netmeeting, maar of je daar nou een goede kwaliteit mee krijgt?? Misschien wel genoeg om t een beetje te volgen..

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

• Excrusiator
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Is dat niet erg veel data voor over een netwerk?

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Goed gegokt, kan niet.

• ko9
ok, thnx
Dat was alles wat ik wou weten, dat wordt dan kabeltjes trekken door het huis :+

Verwijderd

Het kan over netmeeting, je framerate zal wel wat zakken, maar met betere programma's geoptimaliseerd voor LANs heb je en fatsoenlijk beeld en geluid, het is me ooit gelukt, maar echt veel was het niet, ik kon zien en horen waar het over ging en da was het wel :)

• ko9
ok, maar dan had ik toch nog een vraagje, heeft iemand MiroVideo PCTV Rave en is dat een goede kaart?

Verwijderd

Ik heb Hauppauge Win/TV kaart.
Is een goeie kaart alleen is de bijgeleverde software in mijn ogen wat minder.
Onder win98se loopt alles toppie. Maar onder win2k moet je eerst wat patches installeren om vervolgens de melding te krijgen dat de software die op de CD staat het niet doet.
Moet je ff software van inet weer downen die het wel doen.
Verder is de beeldkwaliteit onder win98 beter dan onder win2k (lijkt erop alsof het beeld in win2k waziger als het beeld 'draait' dan in win98)

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 20:17

Dizzy

Where am I?

ik heb beide kaarten gehad..
eerst de hauppage wintv theatre..
nu de miro

kan je 1 ding zeggen Hauppage sucks vergeleken bij de miro

veel betere software bij de miro, geen gekraak als je van zender wisselt, fatsoenlijke handleiding..

betere capture software etc etc

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• ko9
en weet iemand misschien ook iets van lenco, want ik zag bij kinorama een aanbieding van lenco met tvkaart, webcam en afstandsbediening (f199,-)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe kun je nou zeggen of het wel of niet gaat werken als je niet eens het OS weet :?

Wat ik denk dat je bedoelt, is dat jeen TVout kaartje erin plaatst en dit signaal of via tulp/S-VHS door jet huis naar een TV gooit, of op de COAX.
Als het een Windows systeem is waar de drivers dit aankunnen dan zou het zonder probs werken (en dat bandbreedte verhaal... :? oh, wacht dat slaat dus op NetMeeting).
Als je een OS draait wat dat niet kan, dun zul je een kaart moeten vinden die vanaf het BIOS al TVout kan.
Maar is het niet makkelijker om iets als VNC te gaan draaien?

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• joost_e
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 13:44

joost_e

Aktief!

dat gaat PRIMA lukken met windows Media Encoder.

Ik stream hier met succes 352x288 (half PAL)
met stereo geluid.

Ziet er Prima uit!
Je moet alleen wel een krachtig procje hebben (ik doe het hier met een Duron1000)

Ik encode dan een 768kbps stream, en dat gaat prima over LAN.

Succes

Verwijderd

Je kan gratis real encoder downen waarmee je kan streamen, ik weet alleen niet als je dan nog een realserver moet opzetten..
Met webcam32 kan je ook AVI streamen, misschien ook een idee.
Pagina: 1