[XP] Windows starten vanaf netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 706 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martin11468
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
hallo,

ik heb een Compaq Ipaq p2 500MHz gekregen zonder cd-rom

deze pc heeft de mogelijkheid om te starten vanaf het netwerk

ik heb hier nog 2 pc's met Windows xp (pro) en is het mogelijk om daarvan te starten, en hoe?

MRTN

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je kan netwerk bootfloppy's maken die een netwerkshare benaderen.
daarvandaan kan je dan windows installeren.

norton ghost heeft een hele leuke bootwizzard aan boord waarmee je zulke floppy's kan maken.
(hoef je zelf die floppy niet samen te stellen)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kijk hier eens
er zijn veel tools en mogelijkheden voor om een netwerkboot mogelijk te maken.

• Martin11468
FireWurX schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:52:
je kan netwerk bootfloppy's maken die een netwerkshare benaderen.
daarvandaan kan je dan windows installeren.

norton ghost heeft een hele leuke bootwizzard aan boord waarmee je zulke floppy's kan maken.
(hoef je zelf die floppy niet samen te stellen)
hier heb ik ook aan gedacht, maar er zit geen floppydrive in....

Alleen een HD en netwerk

MRTN

Verwijderd

Zonder CD-Rom omdat die er niet inpast ? Anders de harddisk ff aan een andere computer hangen of een externe speler lenen/kopen. (Linux op handydrive ?)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 17:54 ]

• Martin11468
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 17:54:
Zonder CD-Rom omdat die er niet inpast ? Anders de harddisk ff aan een andere computer hangen of een externe speler lenen/kopen. (Linux op handydrive ?)
er kan geen gewone cd-speler in want er moet een slim-line in

er staat wel freedos op, dus zou ik het ook zo kunnen doen:

HD 10GB:

partitie 1: 1,5 gb om rip van windows cd op te zetten
partitie 2. 3gb om windows te installeren
partitie 3: 5,5 gb om data te bewaren

en wat is beter voor een p2 met 500MHz en 256 mb ram..... windows 2000 of XP

MRTN

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

hdd er uit rukken en de install daar op zetten? (met een fat partitie that is, en dos om de boel te starten.)
na de install de fat partitie wegmikken en de nieuwe resizen met partitionmagic?
Martin11468 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:07:
[...]

er kan geen gewone cd-speler in want er moet een slim-line in

er staat wel freedos op, dus zou ik het ook zo kunnen doen:

HD 10GB:

partitie 1: 1,5 gb om rip van windows cd op te zetten
partitie 2. 3gb om windows te installeren
partitie 3: 5,5 gb om data te bewaren

en wat is beter voor een p2 met 500MHz en 256 mb ram..... windows 2000 of XP
windows 2000.
XP is veel te zwaar met die (lelijke imo) XP-shell/desktop
3GB als winXP partitie is sowieso nogal aan de kleine kant... Win2K kan daar wel perfect mee uit de voeten (op 800MB zelfs)
en 1.5GB voor windows CD rip is echt overkill... 500MB is ruim voldoende. je hebt sowieso niet de hele CD nodig. alleen de map "winnt" (iig, zo heet de map met installfiles op de Win2K CD. winXP zal iets soortgelijks hebben)

editje:
geen spam oid, maar ik heb nog 2 slimline CD spelers liggen (TEAC, 24speed), beide uit compaq notebooks

[ Voor 80% gewijzigd door McKaamos op 06-08-2005 18:13 . Reden: 2de edit, kleine toevoeging ]

Verwijderd

FireWurX schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:07:
hdd er uit rukken en de install daar op zetten? (met een fat partitie that is, en dos om de boel te starten.)
na de install de fat partitie wegmikken en de nieuwe resizen met partitionmagic?
Zal dan ook wel een laptop harddisk zijn daar heb je ook een converter voor nodig wil je die aan je PC hangen. (Kosten ongeveer 10 a 20 euro)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:09:
[...]

Zal dan ook wel een laptop harddisk zijn daar heb je ook een converter voor nodig wil je die aan je PC hangen. (Kosten ongeveer 10 a 20 euro)
true... maar veel mensen hebben zo'n ding ook wel liggen....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FireWurX schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:07:
en 1.5GB voor windows CD rip is echt overkill... 500MB is ruim voldoende. je hebt sowieso niet de hele CD nodig. alleen de map "winnt" (iig, zo heet de map met installfiles op de Win2K CD. winXP zal iets soortgelijks hebben)
Om correct te zijn: de i386 dir.

En om helemaal mierenneukerig over te komen: we hebben het niet over Windows starten vanaf netwerk (want dat wordt niet ondersteund) maar installeren over netwerk.

En daarover is genoeg te vinden met de search lijkt me (unattended netwerk install).
RIS valt helaas af voor meneer (want geen ServerOS), evenals bootflop.
Blijft over het kopieren van de setup files naar de HD toe en dan de install starten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Martin11468
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:09:
[...]

het is wel een gewone ide schijf... geen laptop shit

MRTN

• Martin11468
BackSlash32 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:38:
[...]

En om helemaal mierenneukerig over te komen: we hebben het niet over Windows starten vanaf netwerk (want dat wordt niet ondersteund) maar installeren over netwerk.

En daarover is genoeg te vinden met de search lijkt me (unattended netwerk install).
Blijft over het kopieren van de setup files naar de HD toe en dan de install starten.
starten of installeren is geen probleem, als k de pc maar kan gebruiken ;) , installeren is wel bterz want dan hoeft fe andere pc niet aan te staan

MRTN

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Martin11468 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:04:
starten of installeren is geen probleem, als k de pc maar kan gebruiken ;) , installeren is wel bterz want dan hoeft fe andere pc niet aan te staan
Heb je een USB stick die een floppydrive kan emuleren?
Als je daarvan kan opstarten (als die BIOS dat tenminste ondersteunt; denk t niet eerlijk gezegd.) zou je een netwerk installatie kunnen doen door een network bootflop op dat ding te zetten...

Als die freedos bootable is kan je daarmee de gekopieerde i386 map gebruiken om de installatie te starten (\i386\winnt.exe intikken).

Als dat ook niet werkt heb je een klein vraagstukje...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:54

Rmg

aahh gewoon die ipaq kast open schroeven een cdrom als slave achter je hdd hangen ( wel ff ide kabeltje met 2 connectoren pakken ) booten van cd rom starten installeren en gaan met die ipaq banaan

iig zo heb ik het gedaan met me ipaqje ;)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Das de simpelste manier ja :D :+

Verwijderd

ik heb er ook zo een en heb inderdaad gewoon de HD eruit gevist en bij een andere pc erin gehangen, tweede partitie bij maken en die cd erop zetten, booten vanaf bootflop en installeren maar...

• Martin11468
ik ga morgen eerst s ff de cd's van windows 2000 opzoeken en dan maar is aan het knutselen gaan,

he eft iemand misschien ook al een idee over het modden van een Ipaq kast >:)

MRTN

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat. Je hebt het in je topicstart over XP maar hierboven weer over windows 2000, ik ga maar uit van XP :)

Je zou ook - als je teveel tijd hebt - eens kunnen kijken of je hiermee wat verder komt: http://www.911cd.net/foru...?showtopic=11048&hl=36352 :)

• Martin11468
elevator schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 00:26:
Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat. Je hebt het in je topicstart over XP maar hierboven weer over windows 2000, ik ga maar uit van XP :)

Je zou ook - als je teveel tijd hebt - eens kunnen kijken of je hiermee wat verder komt: http://www.911cd.net/foru...?showtopic=11048&hl=36352 :)
sorry mr als ik dit les voel ik me een n00b

MRTN

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

BackSlash32 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:38:
[...]

RIS valt zeker niet af!

RIS kan weliswaar alleen op een server gedraaid worden, maar met ris kan je wel gewoon XP en 2000 clients uitrollen.
met RIS kan je gewoon vanaf netwerk starten als je NIC en bios dit ondersteunen (en anders is er nog de RIS bootflop die een boel netwerkkaarten ondersteund).
je kan dan gewoon vanaf netwerk booten, en er word dan een installatie van het gewenste besturingssysteem gedraaid.
die word dan uiteraard lokaal geinstalleerd, zodat je daarna de ris server niet meer nodig hebt.

• Martin11468
RonnieB82 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:19:
[...]

RIS valt zeker niet af!

RIS kan weliswaar alleen op een server gedraaid worden, maar met ris kan je wel gewoon XP en 2000 clients uitrollen.
met RIS kan je gewoon vanaf netwerk starten als je NIC en bios dit ondersteunen (en anders is er nog de RIS bootflop die een boel netwerkkaarten ondersteund).
je kan dan gewoon vanaf netwerk booten, en er word dan een installatie van het gewenste besturingssysteem gedraaid.
die word dan uiteraard lokaal geinstalleerd, zodat je daarna de ris server niet meer nodig hebt.
zou je dit uit kunnen leggen? en hoe gaat da tin zn werk?

MRTN

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk in de HOWTO sectie bovenin.
TS heeft geen 2000/2003 Server met AD, en ook geen floppydrive.

RIS valt in zijn geval dus wel af.
vergeet dan niet de installdir waarde in je registry aan te passen want die verwijst nog steeds naar je RIS server.

[ Voor 111% gewijzigd door alt-92 op 07-08-2005 14:02 ]

Pagina: 1