[win98]256 mb ram herkent ie niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Fudgem
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Ik heb zojuist een extra ram-chip (corsair 256mb sodimm pc133) gekocht en in mijn fujitsu siemens liteline (amd k6-2 500 mhz) laptop geprikt, maar het systeem zegt dat er maar 120 mb inzit. hoe kan dit? licht dit aan win98? (het is win98se) of kan zzo'n oude compu geen pc133 aan (de originele chip was een pc100)...

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, dat ligt niet aan windows maar aan je mobo.
Waarschijnlijk heb je een singlesided dimm te pakken terwijl je een doublesided moet hebben OF er zitten te grote chips op. (dat je mobo maar met 64Mb om kan gaan terwijl je 128Mb chips hebt bijvoorbeeld).

Post eerst eens wat voor chipset je gebruikt en hoe de chipsstructuur eruit ziet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kun jij chips op een moederbord of So-DIMM solderen op een manier dat het gewoon gaat werken :?

Zo ja, respect _/-\o_

Zo nee: let op je terminalogie, je hebt waarschijnlijk een module, namelijk een So-DIMMb vervangen...

Hoogstwaarschijnlijk ben je de 8MB kwijt door UMA (shared-RAM) VGA, en de andere 128 door iets met geheugendichtheden. Maar aangezien je zo goed als geen specs geeft en dit ook nog eens op de verkeerde plek opent (Overige Hardware is geen dumpbak...) kunnen we verder niet veel meer zeggen dan dat de PMG FAQ (met name RAM FAQ) eens goed moet doorlezen - en als mijn vermoeden klopt had je dat _VOOR_ aankoop moeten doen...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.