Orion84 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:44:
7.1 heeft in principe alleen nut als je speakers achter je kunt plaatsen:
Waarbij X een speaker is en O de luisteraar. (de Subwoofer ff buiten beschouwing gelaten).
Dus als je bank met z'n rug tegen een muur staat heb je er niks aan.
De rear luidsprekers moet je iets meer naar achtere plaatsen, en de twee achter luidsprekers moeten iet meer naast elkaar staan.
Zo
Op de manier van dit plaatje vindt ik het mooi erklinken bij de meeste films omdat de meeste mixxen gebaseerd zijn op 5.1.
Ik weet niet sinds waneer men bedacht heeft om de rear luidsprekers naast zicht te zetten, maar zal me niet verbazen dat het bedacht is sinds 6.1 en 7.1 bedacht is voor consumenten.
In iedergeval indt ik een goed geplaatse 5.1 set beter klinken dan een slecht geplaatse 7.1. Het koste je in iedergeval veel meer tijd om een 7.1 luidspreker set goed te plaatsen.
Ik ben zeer teverden over de Denon 1905, zeer mooi klinkende eindtrappen en heeft vele extras zoals mogelijk voor aparte stereo luidsprekers. compsite en s-video conversie naar RGB wat er handig is voor bij een CRT projector, je kan zelf installen bij welke weergaves je de sub aan of uit wilt.
Ja kan jammer genoeg alleen niet instellen dat ik in het profiel Direct speaker B gebruik en voor de rest speaker A de 7.1 set. De Denon 1705 heb ik ook gehad alleen ik vond de dac die er in zit te veel ruizen. De 1905 heeft preouts maar lijkt me erg nuteloos in verband met de erg goede eindtrappen. Het is wel een warme klinkende receiver.
Ik raad je aan om de zilvere versie te neme omdat de zwarte goude letters heeft in de plaats van wit. De Denon 1905 heeft mij 300,- gekost.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 06-08-2005 19:46
]