Mixed wireless lan werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:03

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik heb hier een Sweex wireless router (InexQ aan de binnenkant ;) ) die 802.11B en G aankan. Ik gebruik hem als accesspoint (DHCP uit, het ding is zelf client van een router).

Het accesspoint kan ik instellen op B only (11mbit), G only (54mbit) of Mixed (B & G). Zo staat dit letterlijk in de webconfig van het ding. Ik wil hem aan de praat krijgen op Mixed, zodat mijn laptop op 54mbit kan verbinden en de Acer Aspire die hier verderop staat het met B kan doen.

Nu wil het geval dat die Aspire dus als ik 'm op iets anders dan "B Only" zet, het netwerk wel ziet maar er geen verbinding meer mee krijgt. Het interne netwerkkaartje is een Realtek 8180 mini-PCI, waarvoor ik de laatste drivers van realtek.com.tw heb gehaald. Ik heb het geprobeerd met Wireless Zero Configuration van Windows XP zelf, en ook de laatste versie van het Realtek tooltje geprobeerd. Beiden krijgen geen verbinding.

Het netwerk is beveiligd met WPA-PSK, maar als ik die eraf haal wil 'ie nog niet.

Zet ik het accesspoint op B only, is er geen vuiltje aan de lucht, maar loopt natuurlijk mijn hele netwerk op 11mbit :) Mijn laptop heeft een Ralink RT2500 54mbit kaartje die gewoon netjes verbinding maakt.

Heeft iemand een idee wat dat kan zijn?

Hier stond een dode link.

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Niemand een idee?

Verwijderd

Is er geen nieuwe firmware om je router op te waarderen? Kijk even op de site van sweex of je daar niets van vindt. Ik had vroeger een Draytek waarmee ik ook van tijd tot tijd moest flashen om bepaalde redenen (snelheid opwaarderen enz.)

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

mijn ervaring met sweex wlan producten is niet erg positief, maar je kunt allicht proberen te zoeken naar een firmware update (www.sweex.nl ?) die het probleem oplost.
Ik heb echter ook al eens gehad met een sweex router dat bepaalde settings gewoon niet werkten, kan aan de hele productlijn liggen maar ook aan het product zelf, dus als ie niet werkt kun je het gewoon proberen op garantie te gooien, lijkt mij...

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Je zegt dat DHCP afstaat op je router?
Ik veronderstel dat je clients dan ook geen DHCP gebruiken?
Je weet dat de DHCP pakketjes van je eerste router niet bij de clients van de tweede router kunnen komen? (ander netwerk)

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik heb de laatste firmware van het ding erop staan (stond eerst de laatste van Sweex zelf op, intern is het een InexQ, die hadden zelf een nieuwere versie).

Het sweex ding hangt aan een E-tech broadband router, die lag er al, ik heb het Sweex ding er dus later aangehangen. LAN1 van de Sweex hangt dus aan LAN4 van de E-Tech, en de DHCP server van de Sweex staat uit :) De E-Tech deelt dus wel DHCP adressen uit.

[ Voor 6% gewijzigd door strandbal op 07-08-2005 20:26 ]

Verwijderd

Mixed B en G op zo'n cheape AP? Vergeet het... gewoon B draaien.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 20:57 ]

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Even een sappig detail: toen het ding er net lag werkte het wel kan ik me herinneren... Nu dus niet meer :?

Verwijderd

Gebruikte je toen niet een B/G kaartje en draaide je dus gewoon B?

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Nee, het was hetzelfde B kaartje op mixed 11G en 11B. Ik maakte toen verbinding met 54 en de Acer laptop tegelijkertijd op 11.

Pagina: 1