Ik heb een laptop waar de audio uit van stuk is nou moet die vervangen worden voor ik naar griekenland ga en dat is over 1 week. Nu zag ik laatst een Creative Audgy 2zs voor notebooks die wel erg duur was (110 euro). Kan het goedkoper? Ik vind HDA ook goed genoeg, hoe moeier hoe beter en het moet natuurlijk passen. Ik heb en Sony Vaio vgn fs215B.
de soundkaart van een laptop is niet te vervangen. die zitten meestal bij de chipset in, en anders zijn ze op het mobo gesoldeerd.
waar jij naar kijkt is waarschijnlijk een USB versie van de Audigy2.
en er zijn natuurlijk voldoende andere USB soundkaart oplossingen
Je hebt ook PCMCIA kaartjes van creative enzo, ook heel goedFireWurX schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:06:
de soundkaart van een laptop is niet te vervangen. die zitten meestal bij de chipset in, en anders zijn ze op het mobo gesoldeerd.
Als je het niet direct om sublieme kwaliteit gaat, maar simpelweg het hebben van geluid zou je kunnen overwegen de simpele USB Sound Adapter van Conrad te nemen voor €9,95. Nadeel bij Conrad is dat je voor minimaal €30,= moet bestellen als je geen "strafbedrag" bij een te lage bestelling wilt betalen.
Imho is de geluidskwaliteit van die USB Sound Adapter nog best ok. Denk er aan dat ie alleen een uitgang heeft en verder niets.
Imho is de geluidskwaliteit van die USB Sound Adapter nog best ok. Denk er aan dat ie alleen een uitgang heeft en verder niets.
[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 06-08-2005 15:14 ]
owjah ok.webinn schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:08:
[...]
Je hebt ook PCMCIA kaartjes van creative enzo, ook heel goed
maar de soundkaart vervangen zal niet gaan. de oude krijg je er niet uit, en de nieuwe zal altijd een bij-prik geval zijn.
Check gewoon ff pricewatch en zoek op USB. Zit meer dan zat goedkoop spul tussen
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/53
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/53
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
is zo een ding van conrad qua geluid te vergelijken met HDA?
Hij kost trouwens 35 euro en geen 10 dan kan ik denk ik beter gaan voor zo een Creative Soundbkaster live 24 bit
Creative SoundBlaster Audigy 2 NX (Retail, extern) Die zeg ik ook voor 100 euro is dat wat? Het zou ook wel handig zijn als die 2 audio uit heeft en hoe goedkoper hoe beter maar hij moet wel gelijk of beter zijn dan HDA
Ik ben bang bij een Creative Audigy 2ZS voor notebooks dat die niet gaat passen in mijn laptop of is dat onzin?
Hij kost trouwens 35 euro en geen 10 dan kan ik denk ik beter gaan voor zo een Creative Soundbkaster live 24 bit
Creative SoundBlaster Audigy 2 NX (Retail, extern) Die zeg ik ook voor 100 euro is dat wat? Het zou ook wel handig zijn als die 2 audio uit heeft en hoe goedkoper hoe beter maar hij moet wel gelijk of beter zijn dan HDA
Ik ben bang bij een Creative Audigy 2ZS voor notebooks dat die niet gaat passen in mijn laptop of is dat onzin?
[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 18:51 ]
Ik zou voor creative audigy gaan, kost wat meer, maar dan heb je ook wat en het is helemaal weggewerkt in je laptop.
Nou eigenlijk was het niet de bedoeling om zoveel uit te geven maar als het niet anders kan . . . . Het gaat namelijk alleen maar om een audio uit. Die stuk is en waarvoor een nieuwe moet komen
Die van conrad kost trouwens wel €10 hoor (afgezien van de minimaal €30)
Edit: kl*te conrad wil niet linken
[ Voor 153% gewijzigd door Jazzle op 06-08-2005 19:04 ]
Ik kan niet op die pagin akomen mijn browser accepterd geen cookies. En als ik klik op verder gaan zonder kom ik weer op hun home site. Maar heeft die kaart als die echt zo goedkoop is geen bagger geluid? Hebben ze ook winkels ik heb het namelijk niet zo met online bestellen
Er zijn nu onderhoudwerkzaamheden, maar daarna is er goede kans dat deze link werkt: http://www.conrad.nl/scri...ge_to_display=fromoutsideBlackJack schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:02:
Die van conrad kost trouwens wel €10 hoor (afgezien van de minimaal €30)
(Komt uit een oude productaanbeveling per e-mail)
Als ik het geld er voor had en ik in een zelfde situatie als TS zat zou ik denk ik toch die Audigy ZS kopen. Meer mogelijkheden, beter geluid.
Dat is blijkbaar €10,= minder geworden dan de vorige keer toen ik op dat soort teksten lette.Let op: minimale bestelwaarde is € 20,-.
[ Voor 11% gewijzigd door Joen op 07-08-2005 00:08 ]
Oke ik zal maar gaan kijken voor de audigy 2zs maar is er ook een versie met 2x audio uit? Anders moet dat maar met een versplitter.
Een 3,5mm jackplus splitter is dan handiger denk ik.
Op een normale geluidskaart in een desktop of tower zit vaak ook maar 1 uitgang + hooguit uitgang voor versterkers, voor notebooks heb je dus nog minder mogelijkheden vaak wat dat betreft.
Op een normale geluidskaart in een desktop of tower zit vaak ook maar 1 uitgang + hooguit uitgang voor versterkers, voor notebooks heb je dus nog minder mogelijkheden vaak wat dat betreft.
Even off topic: Hoe zit de garantie van Sony en Mediamarkt kunnen die zoeits maken of valt dit niet binnen de garantie? (ik heb het over de audio uit) Hij deed het eerst wel redelijk maar steeds slechter en toen brak die af.
Gewoon proberen het onder de garantie te laten vallen om het te repareren, een beetje het verhaal brengen als: "Ik ben zeer zorgvuldig met mijn notebook omgegaan, en het geluid werd gewoonweg steeds slechter en slechter wat ik zeer vervelend vind. Ik neem aan dat dit ook onder de garantie valt?"
Je moet het natuurlijk een beetje op een slimme manier brengen.
En nu maar hopen dat die garantie niet net verlopen is als je terugkomt van vakantie.
Of je moet hem voor de vakantie dan wegbrengen en zonder notebook op vakantie gaan.
Je moet het natuurlijk een beetje op een slimme manier brengen.
En nu maar hopen dat die garantie niet net verlopen is als je terugkomt van vakantie.
[ Voor 10% gewijzigd door Joen op 07-08-2005 16:53 ]
Verwijderd
Creative heeft ook een MP3+ dit is een stereo USB geluidskaart en kost op dit moment iets van 30€
Deze gebruik ik zelf om op mijn laptop een 2e stereo aansluiting te creeeren. En ik moet zeggen dat dat erg goed werkt.
Deze gebruik ik zelf om op mijn laptop een 2e stereo aansluiting te creeeren. En ik moet zeggen dat dat erg goed werkt.
audigy 2 voor pcmcia..
werkt perfect
werkt perfect
Bedankt alvast
Heb je een linkje naar de exacte locatie op hun site daar over?Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:37:
Creative heeft ook een MP3+ dit is een stereo USB geluidskaart en kost op dit moment iets van 30€
Pagina: 1