Toon posts:

[XP] Windows heeft probleem met firewire*

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Win XP Pro Sp2
768 MB Ram
2,6 Ghz

Vorige week heb ik een topic over dit onderwerp in OM & IOC geplaatst, helaas zonder resultaat.
Ik zet het nu onder dit forum omdat ik bijna zeker weet dat het een Windows probleem is.

Ik heb het volgende probleem.
Een half jaar geleden heb ik voor het laatst een film van mijn digitale videocamera (JVC GR-D20E) met succes op de pc gezet en bewerkt.
Een poosje erna heb ik de hele C: schijf geformatteerd en Win XP (incl. sp2) schoon geinstalleerd.
Nu wil ik weer een film op de PC zetten, maar de camera wordt niet herkent als ik het op de firewire aansluit.
De camera heeft geen functie waarmee ik DV-in kan aan of uitzetten, dus daar kan het niet aan liggen. Ook als ik Zonealarm uitzet wordt het nog steeds niet herkent.
Nu wil het geval dat mijn broertje precies dezelfde camera heeft, dus konden we van alles testen.

Ook met zijn camera, firewirekaart en kabel werden de camera's niet herkent.
Onder apparaatbeheer staat van beide kaarten dat ze correct werken.

Ik weet het niet meer, misschien iemand van jullie ??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Eigenlijk had je toen er geen response kwam vorige week beter even de moderators daar kunnen vragen om het topic te verplaatsen, dat kan middels het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif rechtsbovenaan ieder topic waarin je mag posten :) Het lijkt me niet zo zinvol om dat nu alsnog te doen, omdat het topic nu al weggezakt is in de listing en je deze hebt geopend.

Ik zet nog even [XP] in de topictitel, want dat is verplicht in Windows Operating Systems per de Windows Operating Systems - Policy :)

Al eens geprobeerd wat andere drivers te installeeren? De firewire is onboard neem ik aan, dus ook moederbord/chipsetdrivers zijn geinstalleerd?

[ Voor 10% gewijzigd door sanfranjake op 06-08-2005 15:08 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet nog even [XP] in de topictitel, want dat is verplicht in Windows Operating Systems per de Windows Operating Systems - Policy
bedankt ;)

Ja, heb ik geprobeerd, werkt niet.
Kom net bij mijn broertje weg, heb daar zijn kaart in de pc teruggezet, camera aangesloten en het werd meteen herkent......
Het is dus volgens mij echt een Xp probleem in mijn PC ....

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toch vreemd.......het internet afschuimend naar een oplossing voor mijn probleem zie ik dat er héél veel mensen met dit probleem worstelen.
Op verschillende fora en nieuwsgroepen mijn probleem voorgelegd.
Toch heb ik tot nu toe de oplossing niet gevonden.....
Er moet toch iemand zijn die dit herkent en denkt...
wat doe je toch moeilijk, dit is het probleem en zo los je het op :'( :?

In een nieuwsgroep kreeg ik onderstaand antwoord:

We had the same problem and it was a port issue. Zonealarm can block
it even if its disabled you may have to remove it. Dont forget Windows
firewall.
You need to get a port lister like tcip view free from
http://www.sysinternals.com/Utilities/TcpView.html

You need to know what port your firewire is using and if you are using
software make sure that this is using the same port or it will never
work.

Run tcip view and see if something else is running on the port common
thing would be P2P software Mirc. I know in our case the card worked
until my son turned on Mirc and then it killed it as it was using the
same port.

This may be of interest
http://www.wiebetech.com/.../FireWirePortFailures.htm

Ik heb zonealarm geun-installed, windows firewall uitgezet, geen resultaat.

Nu zou ik graag willen weten op welke manier ik kan zien welke poort mijn firewire gebruikt.
ik heb op advies van bovenstaande posting het programmaatje Tcp/IpView gedraaid met het volgende resultaat : http://www.home.zonnet.nl/kknieuw/images/poorten.bmp
Wat zegt dit me ?
Kan iemand me dit vertellen ?

Wat heb ik verder nog geprobeerd:
***De kabels van de (onboard) kaart losgehaald, computer opnieuw gestart, afgesloten, kabels aangesloten en toen de pc weer opgestart. Helaas.
***De pc uitgezet, camera aangesloten, pc opgestart in de hoop dat die het als nieuwe hardware zou herkennen.....helaas.
***Onder netwerkverbindingen, eigenschappen, geavanceerd,instellingen,geavanceerd de vinkjes voor 1394 weggehaald. Zou volgens een amerikaans forum ook een oplossing kunnen zijn...helaas

:'( :'( :'(

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu andere drivers geinstallleerd (van Sp1)
nog steeds geen kick.....

Iemand die hier iets meer over kan vertellen ??? :? :? _/-\o_