Panasonic NV-GS17 Niet naar pc over te zetten via USB?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.342 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139690

Topicstarter
Hoi Tweakers

Ik zit met een Delemma. Mijn zusje heeft een digitale camera (Panasonic NV-GS17). Maar het overzetten naar pc wil nog niet lukken (en ik vraag me af of het wel mogenlijk is).
Het is een digitale camera met bandje(?!) met een mooie USB aansluiting om hem al webcam te gebruiken. In de gebruiksaanwijzing staat ook heel netjes dat je bestanden wel kan overzetten van Camera naar pc , Uitgezondert van de GS17. Dat is fijn. Indien via de camera wat afgespeeld word zie ik het wel onder Deze computer> digitalecamera Maar ik zie geen mogenlijkheid om het op de pc te zetten. Is dit mogenlijk? Aangezien het een bandje is lijkt me de enige manier van aflezen het afspelen van een bandje.. Maar hoe ga ik dat op mijn pc krijgen?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:37
De Panasonic NV-GS17 is een camcorder, eentje waar je bewegende beelden mee opneemt. Daarom zit er ook een bandje in. De handigste manier om filmpjes over te zetten naar je PC is door gebruik te maken van de Firewire aansluiting en met een programma als Adobe Premiere (of het in windows ingebouwde 'Movie Maker') het te capturen.

Is er geen software meegeleverd om de USB aansluiting te gebruiken? Edit: misschien kan je ook wel vanaf de USB aansluiting capturen met Movie Maker...

[ Voor 11% gewijzigd door Koen_R op 06-08-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Zoals Koen al aangeeft kun je het niet als een bestand even in de explorer kopieren, maar heb je video-editting software nodig om het bestand streamend te kopieren. Dit kan met het gratis Windows Movie Maker of met betaalde software als Pinnacle of Adobe Premiere.

Wat Koen zegt mbt de FireWire (iLink) aansluiting is ook waar. Capturen door middel van USB moet je vergeten. Sluit dat ding aan via FireWire en het werkt in een keer (camera in VCR stand en aanzetten, compu herkent hem en video-editting software opstarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ik dacht eigenlijk ook (als noob zijnde) dat digitale camera's ook daadwerkelijk met bestanden werkte. Is het dan alleen bij de GS17 zo dat je het streamed van je camera af moet halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:37
Je moet zowiezo niet digitale camera's met digitale camcorders (of digitale video camera's) door de war halen. Nee, vrijwel elke camcorder moet je de data er streamend afhalen. Dat is op zich ook wel logisch, want een bandje van 60 minuten is ongeveer 12 GB, niet even een bestand dat je even snel via USB er vanaf trekt.

Er zijn wel nieuwe digitale camera's die met een harddisk werken ipv een tape. Die slaan bijvoorbeeld al compressed op op een ingebouwde 4 GB harddisk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeej
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05-2023

EmJeej

Woei!

Wat voor firewire kabel moet je hebben dan ?
Er zijn zoveel verschillende kabels met pins etc...
http://tweakers.net/pricewatch/cat/464

Jah Man Jah

Anoniem: 164266

EmJeej schreef op woensdag 28 december 2005 @ 08:17:
Wat voor firewire kabel moet je hebben dan ?
Er zijn zoveel verschillende kabels met pins etc...
http://tweakers.net/pricewatch/cat/464
Meestal staat er in je manual wel een lijst met toebehoren voor je camcorder of in de technische gegevens van de camcorder.
Als je geen manual heb neem je je camcorder gewoon mee naar de winkel en zoek je daar een passende kabel uit. Let wel op dat je ook een firewire aansluiting op je PC moet hebben. dit vindt je ook weer in de manual van je systeem kast of moederboard.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:01

Zoefff

❤ 

Euhm, je weet dat je een topic van bijna 5 maanden oud kickt? Ik ga er even van uit dat het probleem van de TS opgelost is. Zo niet dan kan de TS een nieuw topic openen, maar ik denk niet dat het daar van komt aangezien hij ook niet meer in dit topic heeft gereageerd.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.