Toon posts:

[Ervaringen] Acer TravelMate 4150

Pagina: 1
Acties:
  • 716 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag!

Voor mijn werk wil ik graag een laptop aanschaffen om o.a. grafische programma's op te draaien. Tevens wil ik de laptop gebruiken om te gamen (in mindere mate maar is zeker een pre).

Na veel laptops vergeleken te hebben op internet en op tweakers.net ga ik waarschijnlijk voor een laptop van Acer. Een TravelMate 4150 lijkt mij een zeer goede keuze.

Zou dit een goede keuze zijn? Ik kom namelijk redelijk veel bij klanten (met name bedrijven) waar ik aan de hand van presentaties op de laptop mijn verhaal duidelijk maak/wensen meteen kan inwilligen. Ik moet dus een snelle laptop hebben.

Wat ik intensief zal doen met de laptop:

- Tekstverwerken (kan je op elke laptop)
- Grafische applicaties draaien
- Gamen (behoorlijk nieuwe games zoals GTA:SA)
- Internetten / emailen

Ook kwam ik een goedkopere Acer tegen op tweakers.net, namelijk de Acer Aspire 1522WLMi. Is dit ook een goede laptop om mijn spulletjes te draaien?

Graag persoonlijke ervaringen als het enigzins kan. :)

Bij voorbaat dank.

// Kan je trouwens op bovenstaande laptops een extern keyboard aansluiten? Je zit niet echt lekker achter een laptop en ik heb het mensen wel eens zien doen (via een kabeltje ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een extern keyboard kun je gewoon op je USB poort pluggen. Dat werkt hetzelfde als iedere andere pc.
Zelf heb ik de travelmate 4000 en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over dat ding.
De mijne heeft een Dothan 1.6GHz cpu met 2MB cache en die is behoorlijk snel, echter, door de speedstep gata de accu ook lekker lang mee (niet zo lang als op de iBook die ik hiervoor had). Een goede 4 uur haalt het ding makkelijk.
Van de week heb ik er GTA San Andreas op zitten spelen en dat gaat echt soepel. Ik weet zo niet welke grafische chip de 4150 heeft (specslink doet het niet hier). Zelf heb ik een Radeon 9700 erin hangen en dat gaat echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:43:
Een extern keyboard kun je gewoon op je USB poort pluggen. Dat werkt hetzelfde als iedere andere pc.
Zelf heb ik de travelmate 4000 en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over dat ding.
De mijne heeft een Dothan 1.6GHz cpu met 2MB cache en die is behoorlijk snel, echter, door de speedstep gata de accu ook lekker lang mee (niet zo lang als op de iBook die ik hiervoor had). Een goede 4 uur haalt het ding makkelijk.
Van de week heb ik er GTA San Andreas op zitten spelen en dat gaat echt soepel. Ik weet zo niet welke grafische chip de 4150 heeft (specslink doet het niet hier). Zelf heb ik een Radeon 9700 erin hangen en dat gaat echt prima.
De specslink is erg langzaam, ligt er bij mij soms ook uit.

Ik kan zo snel niet vinden hoeveel een travelmate 4000 in de winkel kost. Wat heb jij er destijds (hoe lang heb je hem?) voor betaald en waar gekocht? Kan ik op den duur ook wel last van m'n vingertje krijgen..

// Kan je er trouwens ook een muis op aansluiten? Je hebt namelijk telkens een touchpad als 'muis'.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 13:54

FongWan

The Stormrider ...

Je kan zowel een usb muis en usb toestenbord tegelijk aansluiten op je notebook. Zolang je maar meer dan 2 usb poorten op je notebook hebt. Daarnaast kan je eventueel ook nog een externe monitor erop aansluiten, je gebruikt daarvoor dezelfde aansluiting als een beamer.

Dus je kan alle randapparatuur aansluiten, je laptop aanzetten en dan gewoon werken alsof je achter een gewone pc zit met een externe toetsenbord, muis en scherm.

Een laptop is niets anders dan een pc in een portable behuizing, dus je kan er vanalles op aansluiten net zoals een desktop pc.

edit:
trouwens, welkom op GoT :)

Wat ook wel handig is om te vermelden is wat je budget is. Dan kunnen we ook naar alternatieven kijken.

Tevens zou ik even naar dit kijken:
Aikeleer in "Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleidin..."

Staat een hoop informatie in omtrent laptops, ook al is het al wat ouder. De meeste informatie& tips kan je gewoon nog gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door FongWan op 06-08-2005 16:44 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FongWan schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:39:
Je kan zowel een usb muis en usb toestenbord tegelijk aansluiten op je notebook. Zolang je maar meer dan 2 usb poorten op je notebook hebt. Daarnaast kan je eventueel ook nog een externe monitor erop aansluiten, je gebruikt daarvoor dezelfde aansluiting als een beamer.

Dus je kan alle randapparatuur aansluiten, je laptop aanzetten en dan gewoon werken alsof je achter een gewone pc zit met een externe toetsenbord, muis en scherm.

Een laptop is niets anders dan een pc in een portable behuizing, dus je kan er vanalles op aansluiten net zoals een desktop pc.

edit:
trouwens, welkom op GoT :)

Wat ook wel handig is om te vermelden is wat je budget is. Dan kunnen we ook naar alternatieven kijken.

Tevens zou ik even naar dit kijken:
Aikeleer in "Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleidin..."

Staat een hoop informatie in omtrent laptops, ook al is het al wat ouder. De meeste informatie& tips kan je gewoon nog gebruiken.
Dank je voor de info!
Heb het artikel overigens al een beetje doorgelezen, staat inderdaad handige informatie in. :)

Mijn budget ligt ongeveer rond de 1000 euro (uiteraard liefst incl. BTW). Hiermee kan ik, mijn inziens, wel een leuke laptop op de kop tikken (8)7) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:54:
[...]
De specslink is erg langzaam, ligt er bij mij soms ook uit.

Ik kan zo snel niet vinden hoeveel een travelmate 4000 in de winkel kost. Wat heb jij er destijds (hoe lang heb je hem?) voor betaald en waar gekocht? Kan ik op den duur ook wel last van m'n vingertje krijgen..

// Kan je er trouwens ook een muis op aansluiten? Je hebt namelijk telkens een touchpad als 'muis'.
Muizen en keyboards kun je er gewoon op aansluitien, neet zo standaard als desktop systemen, je moet alleen USB gebruiken omdat PS/2 er niet op zit. Ik heb 3 USB poorten erop zitten, 1 vooraan en 2 aan de zijkant.
Ik heb het ding nu ongeveer 4 weken en heb hem van een vriend gekregen in ruil voor een iBook die ik hiervoor had, maar omdat ik dat ding zat was en ik het geluk had deze Acer te krijgen heb ik dus nu weer een x86 ding..
Bij elkaar is het ding nu een maand of 4 oud. Was rond de 1100 euro nieuw voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 17:21:
[...]

Muizen en keyboards kun je er gewoon op aansluitien, neet zo standaard als desktop systemen, je moet alleen USB gebruiken omdat PS/2 er niet op zit. Ik heb 3 USB poorten erop zitten, 1 vooraan en 2 aan de zijkant.
Ik heb het ding nu ongeveer 4 weken en heb hem van een vriend gekregen in ruil voor een iBook die ik hiervoor had, maar omdat ik dat ding zat was en ik het geluk had deze Acer te krijgen heb ik dus nu weer een x86 ding..
Bij elkaar is het ding nu een maand of 4 oud. Was rond de 1100 euro nieuw voor zover ik weet.
Ah, zodoende.
Qua kosten is het gelukkig nog te doen.

Nou zag ik ook een Sempron 2800+ (Acer Aspire 3022). Ziet er ook goed uit en zeker niet duur. Maar is dit niet goedkoop=duurkoop? (http://www.bestelict.nl/p...rystalBrite)+512M.htm?p=0)

Ik betaal liever iets meer als ik later toch met reparatie/upgradekosten e.d. rekening moet houden.

Wellicht hebben niet veel mensen persoonlijk ervaring met de TM 4150, de specs. zijn overigens ook hier te vinden: http://www.bestelict.nl/?...tweakers&sku=LX.T7605.086

Of... welke andere Acer laptop (TravelMate of Aspire) zou jij (niet alleen de poster die ik heb gequote) mij adviseren? Gelieve wel rekening te houden met bovenstaande eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik schaf hoogstwaarschijnlijk de Acer Aspire 1692 aan.

Specs. zijn hier te bezichtigen:
http://prf.icecat.biz/ind...mi=product;shopname=pcone;

Lijkt mij dat deze laptop ruimschoots voldoende is om aan mijn eisen te voldoen, nietwaar? :)

Nogmaals, ik heb totaal geen ervaring met laptops. De Acer Aspire 1692 kost rond de 1200 euro.

// Excuus voor de schop, ik wou mijn bericht editen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het forum geraadpleegd te hebben over de Acer Aspire 1692 (gelukkig is hier wel veel over te vinden) heb ik besloten om hem aan te schaffen.

Nou kom ik geregeld een muis te tegen die je via USB kunt aansluiten. Ik ben echter nog nergens een keyboard tegengekomen welke je kunt aansluiten op de USB. Waar kan ik die aanschaffen en welke is een goede?

Bij voorbaat dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijna alle toetsenborden tegenwoordig zijn via de usb bus aan te sluiten. Maar volgens mij was dit een Acer Ervaring topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:43:
bijna alle toetsenborden tegenwoordig zijn via de usb bus aan te sluiten. Maar volgens mij was dit een Acer Ervaring topic :)
Juist, aangezien ik voldoende informatie én ervaringen kan vinden over de Aspire 1692 en ik zojuist antwoord heb gekregen op mijn laatste vraag (waarvoor mijn dank ;)), kan het topic wat mij betreft gesloten worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 15:06 ]

Pagina: 1