Toon posts:

zwart scherm tussen bios opstart en xp balk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoihoi,

ik heb over een paar weken iets gelijkaardigs gesteld als vraag maar ik vind niet meer hoe/wie/wat/waar. Ik had graag mijn vraag hier gesteld omdat geen enkele categorie precies past bij mijn probleem.

Heb een nieuwe HD en nieuw moederbord nl: maxtor 160GB (8mb cache SATA schijf) en een A8N SLI deluxe mamabord. Heb er xp professional opgezet.

Verloop opstart:

-logo asus
-bios opstart
-bios overzicht (met dat kader met alle hardwareapparten; ik weet de naam dus niet)
-zwart scherm (2 minuten)
-XP professional logo met groen lopend balkje (weet nogmaals de naam niet)
-inloggen en de rest is wel duidelijk

die zwarte pauze van 2 minuten, wat kan hiervan de oorzaak zijn?

heb ik al reeds geprobeerd,
- alle boot devices afgezet,
- in m'n bios fast start-up aan en afgezet
- cd drives niet aangesloten
- volledig herfomatteren en xp home erop (probleem precies weg, na 2 a 3 keer herbooten terug van 't zelfde)

eigen aan het moederbord? eigen aan HD (ik heb precies het gevoel dat de hd precies even een pauze pakt)? iets anders?

Groetjes,
Tim

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Het enige wat ik kan bedenken is dat je pc van LAN probeert te booten, daar niet doorkomt en dan maar gewoon opstart. Het klopt in ieder geval niet. Ik weet niet of boot from LAN bij de boot devices staat, anders moet je die maar eens afzetten (als hij aan staat).

Ik vermoed niet dat het in de harde schijf zit. Wat gebeurt er als je een bootable cd (Windows setup, Knoppix) erin stopt en dan boot? Zit er dan vertraging in of niet?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

Klippy

Still Game

Niet gewoon de SATA detectie van je moederbord?

Kan zijn dat die blijft zoeken naar een 2e schijf, misschien ergens in BIOs aangeven dat je maar 1 SATA poort gebruikt?
Al zou je dan meestal nog wel enige melding in beeld zien van je SATA controller, dus weet niet of dat het probleem is...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hoi je kan je eigen topics vinden door op je naam te klikken in de regel
hoi naam je laatste bezoek was op dan had je hemhier gevonden
[rml][ XP] 2 minuten tussen bios boot en opstartscherm*[/rml]

dit is de link BTW voor jou
http://gathering.tweakers...find/poster/149531/topics
ps je hoeft niet te groeten lees net in LA dat ik het niet hoed te melden maar ja heb nu toch al een post gemaakt hiero

[ Voor 16% gewijzigd door TrailBlazer op 06-08-2005 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gevonden. Mijn DVD writer lag in conflict met m'n dvd speler (nochtans slave en master). Heb m'n dvd writer op een apparte IDE kabel gezet en probleem is opgelost. Raar maar waar.

Door miserie toch al veel bijgeleerd, ik leer nog altijd bij :)

GROETEN