hoihoi,
ik heb over een paar weken iets gelijkaardigs gesteld als vraag maar ik vind niet meer hoe/wie/wat/waar. Ik had graag mijn vraag hier gesteld omdat geen enkele categorie precies past bij mijn probleem.
Heb een nieuwe HD en nieuw moederbord nl: maxtor 160GB (8mb cache SATA schijf) en een A8N SLI deluxe mamabord. Heb er xp professional opgezet.
Verloop opstart:
-logo asus
-bios opstart
-bios overzicht (met dat kader met alle hardwareapparten; ik weet de naam dus niet)
-zwart scherm (2 minuten)
-XP professional logo met groen lopend balkje (weet nogmaals de naam niet)
-inloggen en de rest is wel duidelijk
die zwarte pauze van 2 minuten, wat kan hiervan de oorzaak zijn?
heb ik al reeds geprobeerd,
- alle boot devices afgezet,
- in m'n bios fast start-up aan en afgezet
- cd drives niet aangesloten
- volledig herfomatteren en xp home erop (probleem precies weg, na 2 a 3 keer herbooten terug van 't zelfde)
eigen aan het moederbord? eigen aan HD (ik heb precies het gevoel dat de hd precies even een pauze pakt)? iets anders?
Groetjes,
Tim
ik heb over een paar weken iets gelijkaardigs gesteld als vraag maar ik vind niet meer hoe/wie/wat/waar. Ik had graag mijn vraag hier gesteld omdat geen enkele categorie precies past bij mijn probleem.
Heb een nieuwe HD en nieuw moederbord nl: maxtor 160GB (8mb cache SATA schijf) en een A8N SLI deluxe mamabord. Heb er xp professional opgezet.
Verloop opstart:
-logo asus
-bios opstart
-bios overzicht (met dat kader met alle hardwareapparten; ik weet de naam dus niet)
-zwart scherm (2 minuten)
-XP professional logo met groen lopend balkje (weet nogmaals de naam niet)
-inloggen en de rest is wel duidelijk
die zwarte pauze van 2 minuten, wat kan hiervan de oorzaak zijn?
heb ik al reeds geprobeerd,
- alle boot devices afgezet,
- in m'n bios fast start-up aan en afgezet
- cd drives niet aangesloten
- volledig herfomatteren en xp home erop (probleem precies weg, na 2 a 3 keer herbooten terug van 't zelfde)
eigen aan het moederbord? eigen aan HD (ik heb precies het gevoel dat de hd precies even een pauze pakt)? iets anders?
Groetjes,
Tim