overstap adsl duurder dan nieuwe aansluiting? :S

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07-2025
Hallo,

Je ziet heel vaak aanbiedingen bij adsl-providers die niet gelden als je overstapt van de ene naar de andere. Eigenlijk vind ik dit vreemd, omdat ze volgens mij geen extra kosten hoeven te maken behalve dan een lijntje om te zetten. Zo hoeven er geen aansluitkosten meer gemaakt te worden (waarvan ze altijd zeggen dat dat ongeveer 74,- euro is), en hoeft er geen modem/splitter meer te komen die ook vaak gratis wordt aangeboden wordt of met een korting van de waarde van de multi-pc-modem (volgens Planet Internet 79 euro, zie website).
Hoe zit dit eigenlijk, en is het daarom in tegenstelling tot een nieuwe adsl-klant niet juist logischer dat men meer korting krijgt bij een overstap.

Voor zover ik weet worden er zelfs extra kosten in rekening gebracht voor het overstappen (meestal 30 euro ofzoiets). Deze kosten worden dan wel vaak vergoed door de aanbieder waarnaar je overstapt, maar dat is toch veel minder dan de aansluitkosten en modem die je anders zal krijgen.
Ook gelden vaak de kortingen niet die op een abbonnement gegeven worden als je nieuw aansluit op adsl. Zelfs zonder die korting kom ik dan al op een extra korting van een nieuwe abbonnee van ongeveer 74 + 79 - 30 = 123 euro. Waar blijft dat eigenlijk, of is dat een mooie opsteker voor de adsl-aanbieder / kpn?

Voor die 123 euro kan ik toch al bijna een half jaar internetten!

Iemand enig idee hoe dit zit? en wat gebeurt er als je je adsl-abbo opzecht zonder behoud van signaal? wordt het dan gezien als nieuwe gebruiker of als overstapper? En zijn er nog extra kosten aan verbonden als het signaal ook opzecht?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Let je op dat je niet een ISP-hop (dus je blijft aan zelfde DSL netwerk hangen) en een telco-telco migratie door elkaar gooit nu?

Als je een ISP-hop doet zou het in princiepe niets hoeven kosten op wat administratieve kosten misschien (die €30 zegmaar).

Als je van DSL-netwerk (telco) moet worden omgezet is dat zeker een fysieke handeling van een KPN engineer die in de centrale waarop jij bent aangesloten jou telefoonlijn moet loshalen van de apparatuur van je huidige netwerk/ISP en aansluiten op die van je nieuwe keuze. Daar komen vaak die €75 aansluitkosten naar boven voor die actie. Soms is het gratis ivm actie, soms zijn er geen acties en zal je het moeten betalen.

(prijzen kunnen per ISP/netwerk varieren natuurlijk en zijn niet vast)

Opzeggen met behoud van je signaal kan bij heel veel ISP's (nog) niet. Dat zou betekenen dat je wilt stoppen met betalen en je abonnement maar dat zij je lijn moeten laten liggen en zij dus wel blijven betalen voor je lijn!? :? Zou van de zotte zijn natuurlijk, dan moeten ze gaan controleren of je wel degelijk je lijn hebt laten overzetten... En als je dat niet doet alsnog opzeggen? Je door factureren? Je een brief sturen?

En dan ben je voor de nieuwe ISP een overstapper natuurlijk. Je bent nieuwe abonnee en krijgt gratis aansluiting als je geen DSL op je lijn hebt op dat moment.

[ Voor 47% gewijzigd door bjck op 06-08-2005 14:30 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Iemand enig idee hoe dit zit?
Commercieel verhaal. Als je al klant bent bij adsl van kpn, hoeft kpn je niet meer binnen te halen. Sommige mensen willen wel overstappen.

Als je geen adsl hebt, is er nog "het gevecht" om de klant, dan helpt het om met aantrekkelijke acties te komen om te concurreren met andere providers. Daarom zijn er bij nieuwe aansluitingen wel allemaal acties en bij overstappen binnen het kpn net niet.

Puur en alleen commerciele overwegingen dus.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07-2025
Hoi,

Ik bedoel idd een ISP-hop en niet het wisselen van het netwerk.
Dus dit zal dus alleen wat administratie zijn.
Alle adsl-aanbieders op hetzelfde netwerk (bijv van kpn) bieden toch bijna allemaal dezelfde actie. voor het aansluiten van adsl.

En iedere aanbieder heeft er toch nog steeds belang bij dat ik bij hem kom, dus de kortingen die zei geven zouden moeten blijven gelden. Maar bij bijv Wanadoo geld de korting die zij op hun abbonnement geven niet bij een overstap.
Dat de modem, splitter en aansluitkosten van kpn komen, kan ik me dus iets bij voor stellen dat je die niet nog eens krijgt. Ook de 30 euro die je aan kpn moet betalen voor administartiekosten vind ik dan nog niet zo vreemd. (al vind ik dat wel vrij hoog).

Het is leuk dat bijv. Het Net die voor je betaald, maar als ze daarmee een andere actie die je 60 euro korting op zou leveren door je neus boren, ben je dus nog 30 euro duurder uit. aangezien je nu bij het net een half jaar 10 euro korting krijgt, op adsl-instap-surfen, zou ik dat liever hebben en die 30 euro aan kpn zelf betalen.
oops foutje net ff goed gekeken, zit toch nog een extra actie bij |:(, maar tis nog steeds 9 euro duurder dan nieuwe aanmelding. :?

Kan ik snap dus nog niet echt veel van die acties. Kan iemand anders mij dat nog verduidelijken. Dat het commerciele spelletjes zijn snap ik wel. Maar dat blijft toch nog steeds tussen de adsl-aanbieders op hetzelfde netwerk (bijv netwerk van kpn met aanbieders: Wanadoo, Het Net, Planet Internet, enz.)

offtopic:
wil misschien overstappen van Planet Internet naar Het Net. Is dit kwalitatief gekeken ook een goede overstap, of levert Het Net minder kwaliteit? Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 12% gewijzigd door dexter07051982 op 11-08-2005 15:36 ]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:16

ZieMaar!

Moderator General Chat
dexter07051982 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:21:

offtopic:
wil misschien overstappen van Planet Internet naar Het Net. Is dit kwalitatief gekeken ook een goede overstap, of levert Het Net minder kwaliteit? Iemand hier ervaring mee?
Daar zul je heeeeel weinig verschil in gaan merken >:) .Het wordt niet beter en niet slechter. Alleen de helpdesk wordt wat duurder.