In een Frame constructie heb ik verschillende javascrips die met elkaar samen werken. Wanneer in een listbox een item word aangeklikt word via het frameset de informatie uit een database gehaald en terug gegeven.
Het script werkt in Firefox maar niet in Internet Explorer. Het vreemde is dat wanneer ik een alert() statement toevoeg dat het dan wel werkt. Ook wanneer ik een item 2 keer aanklik werkt het. Alles werkt op dit moment lokaal dus de snelheid van de gegevens zou geen issue mogen zijn.
Een timer hielp in ieder geval niet het probleem te verhelpen.
hieronder het stuk code:
De regel waarop het fout loopt is deze
parent.LoadInfo(document.frmImagePick.IMGPICK.options[document.frmImagePick.IMGPICK.selectedIndex].value);
object niet bekend of heeft geen waarde is de foutmelding dat IE geeft.
Wie oh wie heeft een oplossing?
IMGPICK = listbox
ImgUrl = tekstveld waar het adres van een foto welke word aangeklikt word geplaatst
PREVIEWPIC = img tag waar de afbeeldingen worden getoont
frmImagePick = formulier
parent.LoadInfo is een andere functie binnen het frameset
oops ik zie dat ik in het verkeerde forum zit, kan een moderator deze even verplaatsen??
Het script werkt in Firefox maar niet in Internet Explorer. Het vreemde is dat wanneer ik een alert() statement toevoeg dat het dan wel werkt. Ook wanneer ik een item 2 keer aanklik werkt het. Alles werkt op dit moment lokaal dus de snelheid van de gegevens zou geen issue mogen zijn.
Een timer hielp in ieder geval niet het probleem te verhelpen.
hieronder het stuk code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| function showPreview()
{
if (document.getElementById('ImgUrl').value != "z_test/")
{
//alert(); //dit is de alert die het verschil maakt
parent.LoadInfo(document.frmImagePick.IMGPICK.options[document.frmImagePick.IMGPICK.selectedIndex].value);
document.getElementById('ImgUrl').value = 'http://test.nl/fotos/' + document.frmImagePick.IMGPICK.options[document.frmImagePick.IMGPICK.selectedIndex].value; document.getElementById('PREVIEWPIC').src= document.getElementById('ImgUrl').value;
}
else
document.getElementById('PREVIEWPIC').src='../images/imgpreview.gif';
} |
De regel waarop het fout loopt is deze
object niet bekend of heeft geen waarde is de foutmelding dat IE geeft.
Wie oh wie heeft een oplossing?
IMGPICK = listbox
ImgUrl = tekstveld waar het adres van een foto welke word aangeklikt word geplaatst
PREVIEWPIC = img tag waar de afbeeldingen worden getoont
frmImagePick = formulier
parent.LoadInfo is een andere functie binnen het frameset
oops ik zie dat ik in het verkeerde forum zit, kan een moderator deze even verplaatsen??
[ Voor 6% gewijzigd door Erpenator2 op 06-08-2005 16:57 ]