Javascript hyperlink werken niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:43
Hallo,

de javascript hyperlinks op mijn vaders computer doen helemaal niks. Zowel in Firefox, Mozilla als in IE.

Iemand suggesties hoe ik dit kan fixen?

wat meer info:
heb java runtime 1.4.2_08 opnieuw geinstalleerd. vervolgens geupdated naar 1.5.0_04
Heb mozilla 1.0.6 opnieuw geinstalleerd, bovendien staat in mozilla onder 'options' javascript gewoon 'enabled'

Allebei geen effect. Hyperlinks up het internet die gebruik maken van javascript doen gewoon helemaal niks.

Help!

PS ik bedoel hier dus mee dat de javascript over het algemeen niet werkt en niet dat ik zelf iets aan het knutselen ben met javascript want dat kan ik helemaal niet.

[ Voor 73% gewijzigd door filipy23 op 06-08-2005 13:51 . Reden: leest duidelijker nu ]

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Java RE heeft niets met javascript te maken, maar heb je niet een of andere Internet filter/beveiliging/firewall geinstalleerd die de schuldige kan zijn?

• innerchimp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09-2025

innerchimp

The Finer Things in Life

Merk je dat in alle javascript, of eigenlijk alleen bij javascript popup's? Popup-blocker?

Daarnaast kan je eens proberen je Firewall, of zoiets als "Internet Security" uit te zetten als die actief is, en dan nog eens proberen. Grote kans dat dat het is en als het dan wel werkt, weet je in ieder geval dat dat het probleem is. Bepaalde settings van je browser lijkt me sterk, aangezien je het in alle browsers hebt.

• filipy23
Ik weet het niet precies. Zoals ik al zei is het de computer van mijn pa en niet mijn eigen. Dus ik weet niet zo eentweedrie wat er allemaal opstaat.

Wat ik wel weet is dat ie het volgende commando in browsers niet uitvoert:

javascript:extrawindow('blablabla', 790, 525, 10, 10);

In ieder geval: OS WinXP SP2.

Daarnaast draait er een firewall: Agnitum Outpost Firewall. Maar als ik die tijdelijk disable heeft het nog geen effect.

En daarnaast heeft ie een trein aan antispyware programmatuur dr opstaan wat wel eens de reden zou kunnen zijn maar ik heb ze allemaal afgesloten en nog geen javascript.

OF een van de volgende processen moet javascript blokken:

Procesnaam:
Explorer.EXE
jusched.exe
ctfmon.exe
taskmgr.exe
firefox.exe
svchost.exe (5 maal, 1x lokale service, 1x netwerkservice, 3x system)
system
nvsvc32.exe
outpost.exe (firewall)
snmp.exe
SMSS.EXE
csrss.exe
winlogon.exe
services.exe
lsass.exe
spoolsv.exe

[ Voor 23% gewijzigd door filipy23 op 06-08-2005 19:49 ]

• innerchimp

innerchimp

The Finer Things in Life

Ja ik weet het dan ook zo snel niet precies.
In Internet Explorer kan je nog effe kijken onder: Extra > Internet Opties > Privacy, en dan of dat Pop-ups blokkeren is aangevinkt.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
filipy23 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:41:
Wat ik wel weet is dat ie het volgende commando in browsers niet uitvoert:

javascript:extrawindow('blablabla', 790, 525, 10, 10);
'extrawindow' is geen javascript-functie. Je kunt beter iets proberen als javascript:window.location.href="http://www.google.com";

Als het goed is zie je bij de code die jij probeert uit te voeren linksonder een uitroepteken in IE, en als je daarop dubbelklikt zou je een error moeten zien.

• innerchimp

innerchimp

The Finer Things in Life

GlowMouse schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:00:
[...]

'extrawindow' is geen javascript-functie. Je kunt beter iets proberen als javascript:window.location.href="http://www.google.com";

Als het goed is zie je bij de code die jij probeert uit te voeren linksonder een uitroepteken in IE, en als je daarop dubbelklikt zou je een error moeten zien.
:) Nee als dat de enige code in de file is zal ie idd niet veel doen. Je roept de functie "extrawindow" aan met een paar parameters, dus die verdere functie zal ergens anders in de file aanwezig moeten zijn (of ge-include met een andere file).

Als javascript echt uitstaat op een of andere manier zie je dat "foutmeldings" uitroepteken trouwens niet.

• filipy23
Ah....

ik denkdat ik het probleem heb gevonden. Dr stond toch in de firewall een active content filter aan die java popups en scripts disablede. Echter as je de firewall uitschakelde en met firefox keek of het javascript wel werkte deed hij het nog steeds niet omdat die lame sitebouwers van de ibgroep naar alle waarschijnlijkheid gewoon geen degelijk javascript kunnen ofzo.

In ieder geval. Java script doet het nu wel. Alleen de betreffende site doet het enkel in Mozilla en IE en niet in firefox.

Ik wou even nu enkel even controleren of het normaal is dat de site van het ibgroep niet goed functioneert onder firefox of dat ik nog met die firefox nog wat moet gaan knutselen.

In ieder geval, zouden de lieve firefox gebruikers onder ons even kunnen kijken op de volgende site:

http://www.ibgroep.nl/home/splash/pages/entree1.htm

en dan kijken of de javascript links onder KIOSK (oranje rechterkolom) werken in firefox????

Alvast bedankt!

• innerchimp

innerchimp

The Finer Things in Life

Ja die links werken bij mij ook onder firefox.
Al ben ik nog steeds niet zo'n voorstander van die firefox "hype". Ik zie echt "nog" niet zo'n voordelen ten opzichte van bv Internet Explorer, en daarbij lijkt elke firefox (verschillende versies of op verschillende PC's) zich weer anders te gedragen. Zo ziet een met stylesheet opgemaakte site er in 2 verschillende firefoxen weer anders uit, en dan moet je weer voor elke browser die site optimaliseren.

Dat iedereen gewoon Internet Explorer gebruikt (ja ook die anti-micorsofters :) ) Dan zijn we van dat gezeik af en dan werkt de site altijd.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:00
innerchimp schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:40:
Ja die links werken bij mij ook onder firefox.
Al ben ik nog steeds niet zo'n voorstander van die firefox "hype". Ik zie echt "nog" niet zo'n voordelen ten opzichte van bv Internet Explorer, en daarbij lijkt elke firefox (verschillende versies of op verschillende PC's) zich weer anders te gedragen. Zo ziet een met stylesheet opgemaakte site er in 2 verschillende firefoxen weer anders uit, en dan moet je weer voor elke browser die site optimaliseren.

Dat iedereen gewoon Internet Explorer gebruikt (ja ook die anti-micorsofters :) ) Dan zijn we van dat gezeik af en dan werkt een site altijd.
waarbij we gelijk ernstig beperkt worden bij het maken van de site... nee liever niet dus. Om even inhoudelijk op je post in te gaan. Dat jij het verschil niet ziet (of wil zien?) dat betekent niet dat er geen verschil is. Naast de voor de hand liggende dingen als veiligheid, tabbed browsing e.d. loopt firefox vooral op het gebied van CSS heel erg voor op IE.

Je hoeft niet voor elke versie van Firefox je site aan te passen. Baseer het testen gewoon op de laatste versie. Immers voor iemand die de laatste versie van firefox nog niet heeft zijn er weinig bezwaren om toch die 1.0.6 te downloaden.

En wat hier met de firefox van de TS gebeurt heeft niet echt iets met firefox te maken; meer met een brakke installatie van windows of een ander lomp stukje software.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• innerchimp

innerchimp

The Finer Things in Life

Ramon de Jesus schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:51:
[...]
waarbij we gelijk ernstig beperkt worden bij het maken van de site... nee liever niet dus. Om even inhoudelijk op je post in te gaan. Dat jij het verschil niet ziet (of wil zien?) dat betekent niet dat er geen verschil is. Naast de voor de hand liggende dingen als veiligheid, tabbed browsing e.d. loopt firefox vooral op het gebied van CSS heel erg voor op IE.

Je hoeft niet voor elke versie van Firefox je site aan te passen. Baseer het testen gewoon op de laatste versie. Immers voor iemand die de laatste versie van firefox nog niet heeft zijn er weinig bezwaren om toch die 1.0.6 te downloaden.

En wat hier met de firefox van de TS gebeurt heeft niet echt iets met firefox te maken; meer met een brakke installatie van windows of een ander lomp stukje software.
Voor een groot deel heb je gelijk. Gaat er mij ook meer om dat er gewoon eens "een standaard" is, maar ik moet zeggen dat Internet Explorer me minder moeilijkheden geeft dan Firefox, ook al zou daarbij alles volgens "de standaard" moeten zijn.
En ik wil wel eens een duidelijk voorbeeld horen waarin je je dan beperkt voelt bij het maken van een site voor bv Internet Explorer.
Pagina: 1