Toon posts:

Krijgt geen internet door

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb inmiddels 4 computers thuis... mn broer 1 en mn pa 1...

nou hebben hun beide een draadloze internet verbinding... en ik heb hier 2 computers op mijn kamer, nou heb ik op mn wat een server gaat worden 1 draadloze netwerk kaart zitten, die is verbonden met het internet en in mn andere gewoon een netwerk kaartje, dus ik leg een kabeltje tussen de 2, want het is gekkenwerk om zon dure kaart te kopen als ze toch 10 cm naast elkaar staan... maar nou krijg ik geen internet, op de een of andere manier deelt die dat niet?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.claasen/vraag.jpg

?? Er is gewoon een verbinding tussen de 2, ik kan ook van de ene computer de andere berijken met mappen delen etc. alleen hij wil geen internet delen, in de taakbalk zegt die ook:

Status van de connectie: limited or no connectivity

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.claasen/limited.JPG

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Is daar geen speciaal onderdeel voor in de wizard verbinding maken met XP? bekijk die is goed door, daat zit iets speciaals in om via een bepaalde pc toch op internet te komen met een directe verbinding..

Everything is possible, until it's not.

Verwijderd

Topicstarter
De wizzard heb ik gedaan ;)

met dat blabla deze zit direct op het internet en moet de verbinding delen, en dan de ander, deze maakt verbinding via een ander blabla... dat hielp al niet

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik zie meerdere local connections, heb je de goede local de mogelijkheid gegeven om te delen ??

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Heb je de FAQ al eens door gelezen?
Lijkt me toch: Hoe deel ik Internet ?

Verwijderd

Topicstarter
de lelijkste tekening ooit maar dit moet het zo ongeveer zijn

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.claasen/1243.jpg

Edit: @ pim, ja heb ik gedaan
@ faq, heb ik gelezen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 13:35 ]

Verwijderd

Alleen een kabeltje erin prikken is niet voldoende, het blijven nu twee aparte netwerken. Op het netwerkje tussen de twee computers is geen DHCP server, de netwerkkaarten krijgen een 169.254.x.x adres en vandaar de "limited connectivity"' melding. Er zijn een paar manieren om dat op te lossen maar het eenvoudigst is het om de twee netwerkkaarten 'bridgen'. Selecteer de beide adapters en rechtermuisklik op 'Bridge Connections'

Verwijderd

Topicstarter
haha ik probeer het meteen, bridgen had ik geprobeert maar ik had er maar 1 geselecteerd en dat wilde niet O+ thx ff doen

hmmm:
to create a network bridge, you must select at least two LAN or high speed internet connections that are not beeing used by internet conection sharing...

ik ben hier niet al te goed in sorry, dit betekent?

*edit, ik kan op de andere computer wel een bridge maken maar die is tussen mn 1394 connection en mn lan4.. die haalt dus niet veel uit

pfff ik screenshot het wel even en wacht wel op jou reactie, ik zit nu vanalles te bridgen en verlies zelfs mn internet hier, even screenshotten brb ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke u heeft het over bridgen, ik heb deze verbindingen...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.claasen/internet.JPG
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.claasen/1.JPG

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 13:49 ]

Verwijderd

De bridge maak je op computer met internet (PC3) tussen de draadloze adapter en de adapter met de kabel naar PC4. Dus tussen "Wireless Connection" en "Local Area Connection 2" Wat zit er overigens aangesloten op de adapter met de naam "Local Area Connection"?!

Oh, en zet op "Local Area Connection 2" sharing uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 13:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik snap er niets meer van, elke keer als ik een bridge maak, verlies ik hier internet en kan ik daar nog steeds niets.. als ik voor de lol ipconfig /renew intyp zegt die dat die geen contact met de dhcp server kan maken, google staan ook allemaal dingen die ik nog net niet echt snap.. tijd zal het leren hoop ik, of dit :D

Die zit aangesloten op mn 5e computer maar die heb ik er meteen naa de screenshot vanaf geplukt sorry

*edit, ik ga ff met jou reactie aan de slag

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 14:01 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je deelt lan2 ipv je wireless network adapter. Probeer eerst eens een connectie met ics te krijgen, dan pas bridgen.

[ Voor 44% gewijzigd door |sWORDs| op 06-08-2005 14:03 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Komtie weer

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.claasen/haha.JPG

Shiiiiiiiiit dikke storing in mn hoofd, hoe deel ik lan 2 dan? ik heb toch niets gedeelt, ik heb net die bridge gemaakt tussen mn wireless en mn lan 2 en dan verlies ik hier internet en kan ik op mn andere server helemaal niets...

en wat bedoel jij precies, had ik dan toch maar ict gedaan haha
*edit, als dit uiteindelijk echt niet wil doordat ik er neit zo handig in ben koop ik nog wel een draadloze kaart erbij en gooi ik die pc ook op de router

Ik snap dat hele idee van bridgen niet, ik snap wel dat als ik mn lan2 doorbridge dat die gewoon soort van internet van de router afhaalt waar ik het ook van krijg, maar elke keer als ik het doe werkt het niet dus... :S

*edit nr 200
Probeer eerst eens een connectie met ics
ics?

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 14:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:08:
en wat bedoel jij precies, had ik dan toch maar ict gedaan haha
*edit, als dit uiteindelijk echt niet wil doordat ik er neit zo handig in ben koop ik nog wel een draadloze kaart erbij en gooi ik die pc ook op de router

Ik snap dat hele idee van bridgen niet, ik snap wel dat als ik mn lan2 doorbridge dat die gewoon soort van internet van de router afhaalt waar ik het ook van krijg, maar elke keer als ik het doe werkt het niet dus... :S

ics?
Kan je dan niet beter compleet een wireless router kopen met lan aansluitingen, lijkt me handiger dan nog een draadloze kaart erbij te mikken ;)

Internet Connection Sharing.

Ik denk toch dat de 2de kaart je zelf een ip adres moet invullen bijvoorbeeld 192.168.1.3
en dan bij DNS de chello adressen:
DNS-server
Automatisch toegekend
Primair: 212.142.28.66
Secundair: 212.142.28.67

Hier: http://members.chello.nl/xvp/delen/tcpserv2k.htm staat een mooi voorbeeld.

Verwijderd

Heb je in je router bij de beveiliging van het draadloze netwerk misschien een filter op MAC adres aanstaan? Als het niet lukt kan je zoals sWORDs zegt proberen om je draadloze adapter te delen. Nadeel daarvan is dat het lastiger wordt om te verbinden met PC1+2 en als je gebruikt maakt van port-forwards moet je deze nogmaals forwarden op PC3. Probeer het gewoon maar eens, netwerkbrug verwijderen en sharing (=ICS) op de wireless adapter.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt met bridgen, bedankt in iedergeval allemaal :)
Pagina: 1