[XP] Windows opstarten, bestanden weg

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
Hallo,

Ik heb op GoT al een paar keer gezocht wat het kon zijn dat als ik windows opstartte dat er dan bepaalde bestanden weg waren. Niets gevonden |:(

Ik heb Windows XP Proffesional edition met servicepack 2 (geslipstreamde versie) geinstalleerd.
Eerst deed hij het wel goed (eerste dag), maar de tweede dag wou ik nieuwe videokaart drivers installeren van Nvidia. Dat ging niet goed, hele pc was veranderd en ik was einde raad en reinstallde Windows weer. Windows geinstalleerd dit keer wel goed de drivers geinstalleerd, maar toen kreeg ik bij het opstarten geheugen fouten (blauwe schermen...) dus ik gekeken, alles zat goed niet aan het handje maar volgens XP wel. Na een keer of 5 herstarten deed hij het weer. Hij startte op maar bepaalde bestanden deden het niet meer (Norton antivirus 2005, Steam, Powerstrip, enz...).
Dus ik windows repareren met de cd en hij doet het weer. Alleen nu start ik mijn pc weer en daar zijn weer een aantal bestanden zoek, waaronder ook mijn muis driver dus die kan ik ook niet meer gebruiken...
Iemand een idee wat dit kan zijn?

Mijn specs zijn:

AMD athlon 3500+ Venice
Abit A8N Fatal1ty mobo
2x maxtor 250 gb hdd
2x custom-made werkgeheugen 512 mb
Nvidia geforce 7800 gtx
Windows XP Pro SP2

Alles nog een week oud (heel lang voor moeten sparen en nu doet het nog zuur ook...)

Alvast bedankt,

Tommy

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

2x custom-made werkgeheugen 512 mb
Wat bedoel je daar nou weer mee?
Heb je met de hand de chips erop zitten solderen?

Als je geheugenfouten krijgt bij het opstarten, waar ga je (als je logisch nadenkt tenminste) dan naar kijken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je niet toevallig systeemherstel gedraaid?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• SilentNL
Wat bedoel je daar nou weer mee?
Heb je met de hand de chips erop zitten solderen?

Als je geheugenfouten krijgt bij het opstarten, waar ga je (als je logisch nadenkt tenminste) dan naar kijken?
nee, die heb ik niet zelf gemaakt, ik bedoel ocz geheugen, sorry. (dus niet van een merk...)

en die geheugenfouten waren te danken aan verkeerde voltages gegeven door het mobo.
Heb je niet toevallig systeemherstel gedraaid?
nee

Verwijderd

Bekijk je log files maar eens voor badblocks op je harddisk. Je primary disk is gegarandeerd de geest aan het geven.

• SilentNL
Zal ik anders proberen XP te installeren op de andere maxtor hdd?

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-03 12:49

Clush

Do as I say...

het lijkt erop dat er iets fout gaat bij het updaten van de videodrivers...
oude drivers wel goed verwijderd eerst?

wat de verloren bestanden betreft: ik denk dat je daarvoor bij windows repair moet zijn.

... not as I do.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Er schieten me een paar dingen te binnen

1 Bepaalde Maxtor schijven geven problemen met de Nforce4 chipset, een firmware upgrade van de schijven lost dat op
2 Als je je pc oc't, zet hem dan eens op de standaard settings en kijk of de problemen weg zijn
3 Virus/spyware/andere shit
4 brakke hd kabels
5 te zwakke voeding

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• SilentNL
voeding = 380 W van coolermaster
kabels= gewisseld nog steeds problemen
overclokken= nog niet gedaan dus daar ligt het ook niet aan
virus= heb norton 2005 volledig ge-updated erop, dus de kans lijkt me klein maar kan best...
maxtor= url?

• SilentNL
update,

mijn pc start nu helemaal niet meer op, is nu ongeveer een half uur windows XP aan het laden, werkt nog niet.
ga nu windows home-edition installeren... denk dat het aan XP ligt nl. :'(

• SilentNL
Clusharaw schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:01:
het lijkt erop dat er iets fout gaat bij het updaten van de videodrivers...
oude drivers wel goed verwijderd eerst?

wat de verloren bestanden betreft: ik denk dat je daarvoor bij windows repair moet zijn.
ik denk niet dat het aan de videodrivers ligt aangezien ik daarna windows opnieuw heb geinstalleerd en dus hdd heb geformateerd

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al een andere geprobeerd?
virus= heb norton 2005 volledig ge-updated erop, dus de kans lijkt me klein maar kan best...
Al eens met bijvoorbeeld http://housecall.antivirus.com of bijvoorbeeld http://www.kaspersky.com/virusscanner gescand online?
maxtor= url?
www.maxtor.com :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• SilentNL
heb geen andere :'(

• SilentNL
niemand enige ideeen? :/

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

SilentNL - als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst bewerk dan even je laatste reactie. Kicken van je topic mag pas binnen 24 uur :)

Ik zie veder een boel vragen en suggesties van mensen hier boven (bv. het checken van je harddisk) waar je nog geen antwoord op gegeven hebt. Waarom reageer je daar niet eerst even op? :)

Misschien is het ook interessant om net wat concreter te zijn - allerlei bestanden missen zeg je - maar welke dan? en hoe weet je dat? krijg je een foutmelding? welke? :)

Verder - bij slecht gedrag van Windows is het het beste om:
- Je harddisk te controleren met een tooltje van je harddisk fabrikant
- Je geheugen te controleren met bv. memtest86 :)

Verwijderd

Niet kicken binnen 24 uur. B)
Je hebt overigens een 450W voeding. :P

Ik was erbij toen het de eerste keer fout ging; alles ging prima tot na het rebooten enkele bestanden misten en de Windows-installatie, slechts een uur oud oid, was volledig verneukt.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:56:
Bekijk je log files maar eens voor badblocks op je harddisk. Je primary disk is gegarandeerd de geest aan het geven.
Lijkt me een goed idee. Niet dat ik zo gauw weet hoe dat moet -> Search.
blobber schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:03:
Er schieten me een paar dingen te binnen

1 Bepaalde Maxtor schijven geven problemen met de Nforce4 chipset, een firmware upgrade van de schijven lost dat op
2 Als je je pc oc't, zet hem dan eens op de standaard settings en kijk of de problemen weg zijn
3 Virus/spyware/andere shit
4 brakke hd kabels
5 te zwakke voeding
1: Het zijn goednieuwe schijven; deze horen ook nieuwe firmware te hebben dus lijkt me sterk.
3: Lijkt me ook sterk aangezien het een installatie van slechts een uur oud betreft. Had hem overigens al geadviseerd om eerst grote updates te downloaden naar het netwerk en zonder internetverbinding deze te installeren maar ik meen dat hij dat niet heeft gedaan.
SilentNL schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:08:
update,

mijn pc start nu helemaal niet meer op, is nu ongeveer een half uur windows XP aan het laden, werkt nog niet.
ga nu windows home-edition installeren... denk dat het aan XP ligt nl. :'(
Lijkt me erg sterk dat het aan XP ligt; je weet dat hij perfect draait op meerdere pc's.

Mijn suggestie:
Probeer een andere HDD + ander geheugen + Windows up to date te hebben voordat je het internet op gaat.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Zet anders de write cache op je schijven eens uit (als het mogelijk is)
Heb je wel de laatste nforce drivers geïnstalleerd?

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 00:24:
Lijkt me een goed idee. Niet dat ik zo gauw weet hoe dat moet -> Search.
Deze computer -> rechts klikken -> beheren -> Logboeken -> Systeem en Toepassingslogs eens doornemen.

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-03 12:49

Clush

Do as I say...

SilentNL schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:09:
[...]

ik denk niet dat het aan de videodrivers ligt aangezien ik daarna windows opnieuw heb geinstalleerd en dus hdd heb geformateerd
waarna je nog een keer de video drivers hebt geupdate, en waarna je pc weer in de soep liep. juist?
als dat niet zo is moet je je TS aanpassen, want dit staat er nu.

... not as I do.

• SilentNL
elevator schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 00:22:
SilentNL - als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst bewerk dan even je laatste reactie. Kicken van je topic mag pas binnen 24 uur :)

Ik zie veder een boel vragen en suggesties van mensen hier boven (bv. het checken van je harddisk) waar je nog geen antwoord op gegeven hebt. Waarom reageer je daar niet eerst even op? :)

Misschien is het ook interessant om net wat concreter te zijn - allerlei bestanden missen zeg je - maar welke dan? en hoe weet je dat? krijg je een foutmelding? welke? :)
Ik krijg allemaal missende .dll bestanden te zien. Na de keer daarop opstarten, freeze bij win XP laadbalk (nu nog steeds), en memtest kan ik niet draaien... windows start niet op
Je hebt overigens een 450W voeding.
je hebt gelijk 450w coolermaster voeding (heb op andere pc geprob. no problems dus niet voeding)
Mijn suggestie:
Probeer een andere HDD + ander geheugen + Windows up to date te hebben voordat je het internet op gaat.
heb andere HDD geprobeerd zelfde resultaat, andere geheugen probeer ik vanmiddag...
windows up to date gaat moeilijk aangezien ik
spoiler:
illegale
windows XP heb en dus eerst het internet op moet gaan voor trixie en dan pas updates kan installeren. Aan windows XP ligt het btw ook niet, heb het geprobeerd op andere systemen te installeren. daar geen problemen bij gekregen...
blobber schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 00:56:
Zet anders de write cache op je schijven eens uit (als het mogelijk is)
Heb je wel de laatste nforce drivers geïnstalleerd?
kan ik die drivers installeren voordat ik MS Win XP installeer?
zoja, hoe?
zonee, toen windows XP klaar was, meteen drivers van mobo geinstalleerd (voor op het inet te gaan!)

[ Voor 4% gewijzigd door SilentNL op 08-08-2005 10:30 ]

• SilentNL
ander geheugen = geen verbetering...

• SilentNL
Probleem opgelost! :)

nieuwe windows geprobeerd en het blijkt dus de fouten te geven door verkeerde drivers :9

• SilentNL
ff wat later :)

Het bleek niet door men drivers of wattanook te zijn...

Nforce4 + Maxtor = de problemen....

ff voor de duidelijkheid :D

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zoals al werd gezegd ;)

Eigenwijsjes! :>

Heeft ook een computer!

Verwijderd

en je hebt geen mcafee draaien?? misschien dat je, je pc scanned had terwijl je die definitions had die o.a. windows files deden deleten?

(p.s. heb post niet gelezen maar viel me ff te binnen ;-))

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:06:
(p.s. heb post niet gelezen maar viel me ff te binnen ;-))
Had je dat nou maar wel gedaan, dan was het je wellicht opgevallen dat dit in augustus 2005 het geval al was ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1