New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
Onder W98, welke processen draaien daar stiekem op de achtergrond?
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Verwijderd
Bovendien zou ik eens wat drivertjes upgraden of de default instellingen van de SCSI-kaart terughalen.
DNETC.EXEAls je onder W2K werkt, kijk dan eens even met de taskmanager welk process zoveel CPU tijd gebruikt.
Een irq conflict is het niet, en de drivers zijn ook hartstikke up to date. Gekke is dat alles tot een paar dagen geleden prima werkte, en nu dit. Ik merk trouwens wel dat mijn muis met intervallen van ±3 seconden vertraagt/hapert. Het kost me ook een minuut om een zip file van 3MB uit te pakken, en dat duurt normaal ook 1 sec...
Ik heb zelfs een oude ghost backup clean met videodrivers en NIC installed) teruggezet, maar hetzelfde probleem. Doet mij vermoeden dat er iets defect is.
Sisoft Sandra 2000pro gaf een prima benchmark aan bij mijn cpu, die tot pas gelden overclocked was (o.k. guilty as charged
Verder zie ik geen irq conflict, en zoals eerder gezegd, dat zou ook niet mogen daar alles in deze opstelling prima heet gewerkt.
Welke expert helpt me, want ik ben aan het eind van mijn latijn.
New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
Of haal eens dat NICje eruit of speel met de instellingen daarvan.
Verwijderd
Wat ik in zo'n geval altijd doe is gewoon platvegen met die hap,
Werkt altijd perfect.
There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.
tot dusver bedankt voor de reakties.
Wat ik echter niet snap is dat zelfs als ik een "schone" ghost image terugzet (bijna kaal met videodrivers), die normaal geen problemen oplevert, er nog steeds een enorme lag in mijn systeem zit. System resources (ok ok niet de beste, maar ter indicatie redelijk goed) geeft in stilstand (op de schone image) met niets, niets op de achtergrond wel pieken tot 100%. Ik ga het zo even proberen zonder NIC, want ik heb inderdaad het geveol dat die misschien problemen veroorzaakt.
Is er verder niemand die dit wel eens meegemaakt heeft???
Verwijderd
Ik kreeg een tip van iemand op storagereview omeerst te kijken of safe mode dezelfde symptomen geeft. Als dit het geval is, dan kan ik software uitsluiten en zal ik een trial en error methode toe moeten passen. testen met 1 kaart tegelijk dus
hartstikke bedankt voor jullie inzet,
I'll keep you posted,
Daniel
"ijzer7"
Ik ben nu een stapje verder: Ik heb de NIC en de geluidskaart eruit gerost.
De pieken verdwenen (de NIC is dus toch niet goed), maar er blijft wel 40% resources in gebruik. Eén rechte lijn.
Vervolgens heb ik mijn cdrom's losgekoppeld van de adaptec 2940 UW2, maar dat leverde geen verbetering op.
Nu wordt het leuk. Als ik de muis constant beweeg duikt de meter opeens naar 3& resources in gebruik, totdat ik de muis loslaat, waarna de meter weer naar 40% schiet... Is die resource meter van windows wel helemaal lekker? Of is dit iets voor Mulder en Scully.
Iemand al enig idee waar dit toe leidt?
Verwijderd
Op gigabyte bx2000. 40%resources en als je de muis bewoog dan viel ie terug naar 3-4%
Format en goede reinstall was de oplossing in deze.
D.A.R.R.Y.L: Toch is dat gek, omdat ik een "basic" ghost image terug heb gezet, en dan dezelfde problemen ervaar. Ik heb zelf sterk het idee dat het eem hardwarematig probleem is, maar ik zal win (98SE) er opnieuw opzetten om te kijken of dat helpt.
Thx again, and I'll keep you posted,
Daniel