Toon posts:

Gigabyte 7Vt600P-rz problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensjes.

Ik zit met een probleem waar de rede bij mij ver te zoeken is...

Ik heb reeds een nieuw moederbord gekocht maar als ik nu windows probeer te installeren dan valt de hardeschijf op een willekeurig moment uit. Ook geeft windows XP setup vaak fouten 'kan bestand niet kopieren' maar dit geeft hij ook bij een install van bijv SP1 en 2. Het ligt niet aan de voeding/kabels/harddisks deze heb ik al tijdens het testen vervangen voor nieuwe en andersom en geven ook bij andere pc's geen problemen.

Ik heb een Gigabyte 7VT600P-RZ
Mijn voeding is 400watt maar geeft geen problemen..
amd 1800+
1024mb geheugen
western digital 80gb
maxtor 60gb

Ik heb dit probleem dus eigelijk sinds ik het moederbord heb, kan het iets zijn in de bios ?
BVD dank, donXeone

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn voeding is 400watt maar geeft geen problemen..
Wat voor voeding is het. 400 Watt zegt namelijk nog niets, behalve dat dat het max is wat hij kan leveren. Is het een wokkie tokkie ding of een deugdelijke voeding.

Heb je ook je geheugen al eens getest en/of gekeken of het idd compatible is met jouw plank (nu vreten Gigabyte borden in mijn ervaring vrijwel alles, maar toch belangrijk om er even naar te kijken).
De rare fouten die je krijgt heb ik ook wel eens gehad toen ik zat met een brakke geheugen controller op het bord en hierdoor continu corrupte zooi kreeg op mijn hdds.
Wat je daarnaast zou kunnen proberen als je twijfels hebt bij de bios is hiervan de defaults te laden, dan weet je zeker dat er geen vreemde settings in staan.

en let ook even op de notatie. mb en gb bestaan niet, dat zijn MB en GB

Verwijderd

Topicstarter
voeding is van enermax en geheugen is compatible dat heb ik al gecontroleerd.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Tijdens het installeren is het aan te raden maar één hardeschijf in je computer te hebben. Haal de andere er dus tijdelijk uit/koppel hem los (voeding en datakabel) en probeer het opnieuw.